Gå til innhold

Vente, vente, vente

Anbefalte innlegg

vente, vente (apropos livet på vent)...ikke for å ta motet fra noen, men selv synes jeg det er best å vite hvordan ting ligger an: vi har venta over 4 måneder på svar fra region øst og må regne med et par uker til. Så, sett igang med bildepresentasjon, venneanbefalinger - eller noe helt annet, bare det får tida til å gå.

Lykke til til oss alle sammen-klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160328-vente-vente-vente/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Brasilmamma..

Hei Fillolin!

Er inne i en fase som det ikke er så mye annet som gjenstår enn å ....vente...

Har papirene i Brasil, de har kost seg der i ett år nå, og kommer sikkert til å kose seg i bunken i drøyt ett år til )o:

Prøver å tenke på andre ting, men det er ikke lett. Det er liksom begrenset hvor mye man kan planlegge og ordne så lenge man ikke har peiling på alder. Har begynt å handle inn litt småting som er uavhengig av alder og kjønn, men det stopper liksom det òg.

Men, den som venter på noe godt osv...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160328-vente-vente-vente/#findComment-1037213
Del på andre sider

På`en igjen...

Vi har også hatt våre papirer inne i 4 mnd nå - siden du har fått høre om at det fortsatt er to uker til før godkjenning så kan jeg vel ta det med ro vedr postkassa noen uker til... Har tyvstarta med at vi var hos legen og tok alle nødv blodprøver idag og bestillt neste time for legeerklæring om 10 dager men den kan sikkert kanselleres da for vi har ikke fått legeskjemaene enda... Ja man skal være tålmodig i disse tider - dette er vår andre adopsjon men er nesten like utålmodig denne gang, mvh

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160328-vente-vente-vente/#findComment-1037215
Del på andre sider

Vi har også hatt våre papirer inne i 4 mnd nå - siden du har fått høre om at det fortsatt er to uker til før godkjenning så kan jeg vel ta det med ro vedr postkassa noen uker til... Har tyvstarta med at vi var hos legen og tok alle nødv blodprøver idag og bestillt neste time for legeerklæring om 10 dager men den kan sikkert kanselleres da for vi har ikke fått legeskjemaene enda... Ja man skal være tålmodig i disse tider - dette er vår andre adopsjon men er nesten like utålmodig denne gang, mvh

Heisan!

Som du sikkert har oppfatta er ikke tålmodighet det jeg har mest av... Kan vi virkelig ta blodprövene för godkjenning? Det er jo svarene på disse som tar tid!! Kan du si meg hvilke pröver som skal tas, så er jeg hos tante doktor fortere enn svint? Prövde å få AF til å sende meg oppskrift på Kinadokumentene her om dagen pluss skjemaene til legen og ökonomisk oversikt, men ingenting för godkjenning,nei!! Kan liksom ikke se problemet med å gi ut disse opplysningene för godkjenning sålenge vi er klar over at alle dokumentene må väre datert etter denne datoen, men det er vel bare sånn det er, da... :o(

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160328-vente-vente-vente/#findComment-1037395
Del på andre sider

Heisan!

Som du sikkert har oppfatta er ikke tålmodighet det jeg har mest av... Kan vi virkelig ta blodprövene för godkjenning? Det er jo svarene på disse som tar tid!! Kan du si meg hvilke pröver som skal tas, så er jeg hos tante doktor fortere enn svint? Prövde å få AF til å sende meg oppskrift på Kinadokumentene her om dagen pluss skjemaene til legen og ökonomisk oversikt, men ingenting för godkjenning,nei!! Kan liksom ikke se problemet med å gi ut disse opplysningene för godkjenning sålenge vi er klar over at alle dokumentene må väre datert etter denne datoen, men det er vel bare sånn det er, da... :o(

Klem

Jada, man kan ta blodprøvene før godkjenningen er i boks. Jeg spurte nå da vi holdt på, og det var helt i orden.

Og hva tok vi da.... Det var iallefall HIV og Heptatitt (B og C sikkert?!). Og så tror jeg han tok noen leverprøver og stoffskifte.

Men du, hvis du spør organisasjonen din, kan de sikkert maile deg skjemaet som legen skal bruke for legeattesten.

Lykke til - har ingen problmer med å skjønne at du er utålmodig.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160328-vente-vente-vente/#findComment-1037443
Del på andre sider

Jada, man kan ta blodprøvene før godkjenningen er i boks. Jeg spurte nå da vi holdt på, og det var helt i orden.

Og hva tok vi da.... Det var iallefall HIV og Heptatitt (B og C sikkert?!). Og så tror jeg han tok noen leverprøver og stoffskifte.

Men du, hvis du spør organisasjonen din, kan de sikkert maile deg skjemaet som legen skal bruke for legeattesten.

Lykke til - har ingen problmer med å skjønne at du er utålmodig.

MVH

Hei AAA!

Takk for svar! Bra at noen skjönner utålmodigheten vår...

Hvilken forening bruker dere? AF var nemlig ikke så villige til å gi ut informasjon för godkjenningen, så jeg lurer kanskje på om foreningene har litt ulik praksis? Jeg mailer til dem nå iallefall, så får vi se om vi er heldigere idag!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160328-vente-vente-vente/#findComment-1037462
Del på andre sider

Annonse

Hei AAA!

Takk for svar! Bra at noen skjönner utålmodigheten vår...

Hvilken forening bruker dere? AF var nemlig ikke så villige til å gi ut informasjon för godkjenningen, så jeg lurer kanskje på om foreningene har litt ulik praksis? Jeg mailer til dem nå iallefall, så får vi se om vi er heldigere idag!

Klem

Heia!

Vi bruker VB. Men.... AF sender da ut legeattestskjemaet på mail. For kopien vi fikk stammet fra en AF søker, som hadde fått på mail fra AF noen uker før godkjenning. Og det er ikke så lenge siden heller.

Ellers er det ikke så mye man kan gjøre før godkjenning. Man kan samle bilder til bildepresentasjonen og sørge for at man har alle tall tilgjengelig for å få laget økonomisk oversikt.. Vielses- og fødselsattester kom på et par dager etter at vi bestilte nye kopier, så de sendte vi ved originalene av. Husk også at passet må være gyldig i minst 2 år fra papirene blir sendt til Kina, så har du pass som holder på å gå ut, så er det like godt å få seg nytt med en gang.

MVH

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160328-vente-vente-vente/#findComment-1037500
Del på andre sider

Heia!

Vi bruker VB. Men.... AF sender da ut legeattestskjemaet på mail. For kopien vi fikk stammet fra en AF søker, som hadde fått på mail fra AF noen uker før godkjenning. Og det er ikke så lenge siden heller.

Ellers er det ikke så mye man kan gjøre før godkjenning. Man kan samle bilder til bildepresentasjonen og sørge for at man har alle tall tilgjengelig for å få laget økonomisk oversikt.. Vielses- og fødselsattester kom på et par dager etter at vi bestilte nye kopier, så de sendte vi ved originalene av. Husk også at passet må være gyldig i minst 2 år fra papirene blir sendt til Kina, så har du pass som holder på å gå ut, så er det like godt å få seg nytt med en gang.

MVH

Da mailer jeg til AF med kunnskapen fra deg å slå i bordet med!!

Tusen takk!

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160328-vente-vente-vente/#findComment-1037508
Del på andre sider

På`en igjen...

Heisan!

Klem

Hei på deg ! Vi tok Hep B + HIV, det er disse testene som tar lengst tid å få svar på, i tillegg tok han en såkalt "vanlig" blodprøve, vet ikke helt hva den består av men det er vel generelt for å se at du er noenlunde i form ! Det andre på skjema er syn hørsel osv - og det er nok å krysse av for normalt eller ikke + blodtrykk og urinprøve og det gjør vi neste gang etter godkjenning og orginalt skjema er mottatt, lykke til vi holder kontakten,klem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160328-vente-vente-vente/#findComment-1037671
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...