Gå til innhold

Innlegg på dialekt eller sms-språk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg syns at slike innlegg vitner om dårlig folkeskikk, og i tillegg mangel på respekt for dyslektikere.

Hva skal en dyslektiker som strever med å få sine ord til "å ligne" riktig skrivemåte, tro??

Gjest - Kacy -
Skrevet

Mange dyslektikere har enklere for å skrive ord på dialekt.

Men ja, er helt enig i det du mener :)

Skrevet

Jeg er helt enig.

Ser det i avisa her også, mange som skriver inn leserinnlegg eller korte kommentarer til helgeavisa på dialekt.

Liker ikke å lese dialekt i det hele tatt. Det blir noe helt annet enn å snakke dialekten.

Skrevet

tja- hva med "rikdom og variasjon" ?

Uten å ta hensyn til dyslektikere?

Skrevet

Nja - man gjør kanskje ikke det da? - hva med nynorsk? Kan manegentlig ta hensyn til alle?

Stygt sagt, men.

Skrevet

Å skrive på dialekt synes jeg er greit, selv om jeg ikke er overbegeistret for det.

SMS-språk, derimot, er noe av det barnsligste jeg vet. Det får ikke hjelpe at det er "det nye språket" - det gir meg umiddelbare assiasjoner til drittunger.

"................................"

Skrevet

Man har faktisk ikke plikt til å ta hensyn til dyslektikere når man skriver. En dyslektiker er selv ansvarlig for seg selv. Man bør ikke gjøre ting unødvendig vanskelig for andre, men man trenger heller ikke rette seg inn etter et mindretall på den måten.

".............................."

Gjest trysling
Skrevet

Å skrive på dialekt synes jeg er greit, selv om jeg ikke er overbegeistret for det.

SMS-språk, derimot, er noe av det barnsligste jeg vet. Det får ikke hjelpe at det er "det nye språket" - det gir meg umiddelbare assiasjoner til drittunger.

Unødvendig å bruke betegnelsen "drittunger". Du kan uttrykke ditt syn kun med å bruke "unger".

Litt gammel og bitter, kanskje?

Skrevet

Unødvendig å bruke betegnelsen "drittunger". Du kan uttrykke ditt syn kun med å bruke "unger".

Litt gammel og bitter, kanskje?

Ok - "unger", da :-)

Jeg er kanskje gammel, men på ingen måte bitter :-)

".........................."

Skrevet

*signerer*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...