Moraki Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har flyttet inn i en kjellerleilighet, eller litt under bakkenivå. Jeg har selvsagt vasket og ordnet her, men plages likevel av edderkopper og små fluelignende vesen. Jeg klarer ikke slappe av, jeg er helt stiv og ser rundt meg hele tiden. Regner med at flesteparten av edderkoppene kommer fra baderomssluker og eventuelt en dør som er avstengt men som har en vegg eller noe bak seg. Noen sier det er fordi det er høst, og at dette problemet vil bedre seg når det blir vinter, men jeg vet ikke jeg. Er det noe jeg kan spraye på, sette opp? Eventuelt legge teip over overflødige sluk o.l? Jeg er virkelig desperat.. Tips? 0 Siter
kyrillo Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Hei Jeg sprayer med Radar, men har lurt litt på de der elektriske apparatene som du kan se her: http://torodd.nettsted.no/ehandel/default.asp?ID=015979 Uansett så er det noe dritt, og jeg tror faktisk det ofte skyldes fukt. Det kan kanskje hjelpe med en luftavfukter? 0 Siter
frosken Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg pleier å helle godt med klor i sluk ol fra tid til annen, men forøvrig har den beste løsningen vært å endre innstilling til småkryp. De er egentlig vennligsinnede kjæledyr som ikke trenger noen form for stell! 0 Siter
Klara Q Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Har du mye beplantning utenfor? Eddingser florer der det er høyt gress og trær. Jeg grøsser av medlidenhet, her jeg sitter i andre etasje og minnes kjellerleilighetene i min fortid. 0 Siter
Soria Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har bodd et sted som det, og et som var enda verre. Jeg vet ikke så mye som hjelper, men trøsten får være at fobien forsvinner etterhvert. Jeg finnes ikke redd edderkopper lenger En annen ting er at de kommer mer inn på høsten, men det merkes selvfølgelig mer der det er et problem. Her har jeg visst sett to denne høsten. 0 Siter
Gjest rutangis netu Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Hei Jeg sprayer med Radar, men har lurt litt på de der elektriske apparatene som du kan se her: http://torodd.nettsted.no/ehandel/default.asp?ID=015979 Uansett så er det noe dritt, og jeg tror faktisk det ofte skyldes fukt. Det kan kanskje hjelpe med en luftavfukter? Jeg har hatt tre forskjellige slike, og merket ingen bedring. Edderkopper blir gjerne klekket ut i litt fuktige kjellerlokaler. Får en tørket opp er mye gjort. Når det blir kaldere i været kommer de ofte inn i huset for en periode. 0 Siter
Moraki Skrevet 4. oktober 2004 Forfatter Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har hatt tre forskjellige slike, og merket ingen bedring. Edderkopper blir gjerne klekket ut i litt fuktige kjellerlokaler. Får en tørket opp er mye gjort. Når det blir kaldere i været kommer de ofte inn i huset for en periode. Så det kommer til å komme enda fler når det blir kaldere?? *grøss* 0 Siter
Line Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Jeg har en god del av dem i sokkelen der jeg bor og. I dag da jeg hadde støvsuget opp den sjuende, holdt jeg på å klikke, og prøver også å finne på noe lurt for å bli kvitt dem. Da det lå en på hodeputa mi gikk nemlig grensa Gode tips mottas med takk! I morgen skal det i alle fall vaskes med grønnsåpe og sprayes med Radar rundt alle dører og vinduer. 0 Siter
Mistera Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 HAr hørt et kjærringråd om å strø grovkornet salt, da edderkopper ikke går over desse:) Dessuten er det et sånt kverkemiddel å få kjøpt på felleskjøpet tror jeg, mot maur, fluer og andre små ekkle kryp:) Føler med deg, eddiser er ikke noe gøy! 0 Siter
Gjest surreal Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har en god del av dem i sokkelen der jeg bor og. I dag da jeg hadde støvsuget opp den sjuende, holdt jeg på å klikke, og prøver også å finne på noe lurt for å bli kvitt dem. Da det lå en på hodeputa mi gikk nemlig grensa Gode tips mottas med takk! I morgen skal det i alle fall vaskes med grønnsåpe og sprayes med Radar rundt alle dører og vinduer. "den syvende edderkoppen"? Det var sikkert den samme som akkurat hadde krøpet ut av støvsuger-røret igjen... Min strategi: KLASK! 0 Siter
Gjest tøff i trynet? Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har bodd i samme leilighet i 2 år nå, og er plaget av disse JÆVLA store edderkoppene som er her! De er overalt! Skjønner AKKURAT hva du mener, har fullstendig skrekk selv, og blir stiv som en pinne når de kommer LØPENDE mot meg. Heldigvis har jeg en sønn på 10 som kan "redde" meg om han er her/er våken, men har opplevd å få pusteproblemer pga angst for de når jeg har vært alene.. Problemet mitt er at de jeg har her er så STORE, det er dem jeg er mest redd for... Beina er 5 cm lange på de største... Men altså. Jeg har strødd rundt hele huset med RADAR strøpulver, det hjalp i hele sommer. Det er noe redusert "bestand" i høst i forhold til i fjor høst. Du kan jo prøve det... Men det kan bli forholdsvis dyrt da (ca 120 kr for en boks) Jeg tviler på at jeg noengang kommer til å bli kvitt ALLE her inne, men har nå kjøpt meg borrelåser m dobbeltsidig teip bak til å feste en finmasket netting over vinduene. (Må sove med åpent vindu, og DET er ikke gøy det, med svina luskende rundt i hagen...) Håper flere kan komme med tips som FUNKER. Netting er siste utvei før jeg flytter... ;( 0 Siter
Gjest veronica!!! Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Jeg har bodd i samme leilighet i 2 år nå, og er plaget av disse JÆVLA store edderkoppene som er her! De er overalt! Skjønner AKKURAT hva du mener, har fullstendig skrekk selv, og blir stiv som en pinne når de kommer LØPENDE mot meg. Heldigvis har jeg en sønn på 10 som kan "redde" meg om han er her/er våken, men har opplevd å få pusteproblemer pga angst for de når jeg har vært alene.. Problemet mitt er at de jeg har her er så STORE, det er dem jeg er mest redd for... Beina er 5 cm lange på de største... Men altså. Jeg har strødd rundt hele huset med RADAR strøpulver, det hjalp i hele sommer. Det er noe redusert "bestand" i høst i forhold til i fjor høst. Du kan jo prøve det... Men det kan bli forholdsvis dyrt da (ca 120 kr for en boks) Jeg tviler på at jeg noengang kommer til å bli kvitt ALLE her inne, men har nå kjøpt meg borrelåser m dobbeltsidig teip bak til å feste en finmasket netting over vinduene. (Må sove med åpent vindu, og DET er ikke gøy det, med svina luskende rundt i hagen...) Håper flere kan komme med tips som FUNKER. Netting er siste utvei før jeg flytter... ;( vi har også hatt masse store ekle edderkopper i huset men så ringte vi en sånn insektsdreper man som spraya hele huset så la vi pulver i hagen... etter det har jeg nesten ALDRI sett en edderkopp!!! prøv det!! det er kjempe bra!!! 0 Siter
Line Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 "den syvende edderkoppen"? Det var sikkert den samme som akkurat hadde krøpet ut av støvsuger-røret igjen... Min strategi: KLASK! Hehe... jeg hater de små krypene, men de skjønner det ikke. Da blir de enten sugd opp i støvsugeren, eller skviset i et papir og skyllet ned i do. De litt større, enda eklere og feitere tar jeg støvsugeren på, de gir meg litt frysninger.,. Nå har de faktisk holdt seg unna i et par dager! Spørs om den sterke Radar-lignende sprayen fra Spania fungerte som den skulle 0 Siter
Spenning Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Hehe... jeg hater de små krypene, men de skjønner det ikke. Da blir de enten sugd opp i støvsugeren, eller skviset i et papir og skyllet ned i do. De litt større, enda eklere og feitere tar jeg støvsugeren på, de gir meg litt frysninger.,. Nå har de faktisk holdt seg unna i et par dager! Spørs om den sterke Radar-lignende sprayen fra Spania fungerte som den skulle Det betyr lykke å våkne med en edderkopp i panna. *S* 0 Siter
Line Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Det betyr lykke å våkne med en edderkopp i panna. *S* Oi oi... da tror jeg heller at jeg velger å være littegrann mer ulykkelig, altså! ) Har det forøvrig veldig greit! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.