Gjest vgs 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Hva kan jeg gjøre hvis jeg synes det er alt for mye skolearbeid å gjøre på skolen? Vil ikke virke som en som er lat, men jeg er så utrolig stresset og føler jeg aldri blir ferdig med oppgavene vi får, dvs blir aldri fornøyd. Det sliter meg ut og jeg vil bare gi opp, men det kan jeg jo ikke. Utdanningen er jo altfor viktig til det. Er det noe man kan gjøre i det hele tatt? 0 Siter
Gjest bebba Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Prøv å konsentrere deg om en ting av gangen, og ikke tenke på det som du ikke får gjort. Lær deg å prioritere. Uansett er dette noe du får bruk for senere i livet. 0 Siter
amber sun Skrevet 4. oktober 2004 Skrevet 4. oktober 2004 Sett opp en liste over oppgavene som skal gjøres. Gjerne også med ca.beregnet tid du tror du vil bruke på det. Sett da også opp småpauser inn i tidsskjemaet mellom oppgavene. Stryk ut etterhvert som du har gjort ferdig en oppgave. Ofte er det sånn at det virker veldig uoverkommelig med masse oppgaver, men så snart du har systematisert dem, og tidsfestet dem, så har du oversikt og kontroll - og dermed får du gjort det du skal på kanskje kortere tid enn om du hadde forsøkt å gjøre "alt på en gang" (satt på spissen) Følelsen av kaos og ikke kontroll er ofte verre enn en liste over de faktiske oppgaver - plutselig er de mer overkommelige. Det er min erfaring, som jeg dro stor nytte av da jeg gikk på videregående. mvh 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.