Gå til innhold

Tygger ikke amerikanere maten sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, han er kjempesjarmerende, særlig smilet. Og malun forteller bare godt om ham, hun har intervjuet ham og hatt en deilig natt med ham. Det siste var jug, men pytt pytt.

Andy er dessuten for liten for meg. Av de yngre sikler jeg på Martin Andresen, fotballspilleren.

For deg er det vel bare Lilletun? Men han Krf-fyren på Karmøy er veldig kjekk. Han som var innblandet i en voldtektsanklage. Tror den ble henlagt. Uansett. Han hadde iallfall ikke trengt å voldta meg, hehe.

Babette! Det var som vanllig en smakløs kommentar.

*LOL*

Men personlig kan jeg ikke skjønne at det er mulig å synes at NOEN i KrfF er sexy, jeg da.

Men for øvrig så er jeg helt enig med deg at Joner er mye bedre enn Garcia. *S*

• Svar 61
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

13

• Babette

8

• morsan

7

• ott

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*LOL*

Men personlig kan jeg ikke skjønne at det er mulig å synes at NOEN i KrfF er sexy, jeg da.

Men for øvrig så er jeg helt enig med deg at Joner er mye bedre enn Garcia. *S*

Sexy er vel ikke akkurat ordet om Medhaug, men jeg synes han er kjekk, sympatisk og behagelig.

A propos Karmøy: Det artigste som har skjedd her inne, var da Retz (husker du henne, er hun borte?) ga eksempler på navnetradisjoner på Karmøy. Jeg lo så jeg skreik. Det var bl.a. helt håpløse dobbeltnavn.

Skrevet

Det rareste jeg vet, er at inngangsdøren i amerikanske og ofte britiske filmer, åpner seg rett inn i stua! Der sitte de i stua, og så kommer far hjem, og når han går inn døra, kan han nesten snuble i folkene som sitte ri sofaen i stua.

Men jakker og sånn har de ikke tydeligvis - for ved døra er det ikke engang et skopar.

Ingen entre, eller gang, slik vi har.

Snodig.

Skrevet

Det rareste jeg vet, er at inngangsdøren i amerikanske og ofte britiske filmer, åpner seg rett inn i stua! Der sitte de i stua, og så kommer far hjem, og når han går inn døra, kan han nesten snuble i folkene som sitte ri sofaen i stua.

Men jakker og sånn har de ikke tydeligvis - for ved døra er det ikke engang et skopar.

Snodig.

Og det er ikke bare på film det er slik! ;-)

Skrevet

Snodig.

Det ER faktisk slik i mange amerikanske hjem. Man åpner ytterdøra rett inn i stua. Og at det ikke står sko der har en enkel forklaring: Man tar ikke av seg skoene når man kommer inn til folk. Man går i sko inne også. Tok meg en god stund å venne meg til dette, da jeg bodde der.

Skrevet

Da jeg var utvekslingsstudent i USA, ble jeg stadig vekk komplimentert for mine gode bord-manerer: At jeg brukte kniven og gaffelen "samtidig". Svær mange amerikanere skjærer først opp all maten, for så å regelrett gafle den i seg. At jeg satt med kniv og gaffel gjennom hele måltidet, forundret mange.

mvh

Skrevet

Yepp, det er mye å ta tak i der.

Hvorfor er det for eksempel ingen på TV som sier «ha det» når de avslutter en telefonsamtale? Hvis man smeller på røret på den måten i virkeligheten, slipper man fort opp for personer å snakke med.

Og når to personer i en hvilken som helst såpeserie møtes til lunsj eller middag, får de allltid bord. De veksler noen setninger, blir sinte eller enige – og den ene eller begge går. Men det må da være dumt å gå fra bordet før maten kommer hver eneste gang?

Alle snakker om hvor mye kriminalitet det er i USA. Men hvorfor låser de ikke dørene sine, da? Folk spaserer fritt inn og ut av hverandres hjem, uten hindringer og blygsel. Det må da lønne seg å investere i en skikkelig dørlås.

Dessuten bor de fleste av rollefigurene i forbløffende flotte hjem, jobbene deres tatt i betraktning. Alminnelige servitører og politifolk kan boltre seg i stilsikre, store boliger sentralt i storbyen.

Men jeg lurer fremdeles på det der med å sette maten i halsen...innbiller meg nemlig at det er hakket vanligere i virkeligheten "over there" også.

Jeg har lyst på sånne supre amerikanske stearinlys. Den typen man tenner ett av, og så blir et helt stort rom opplyst.

Jeg har sett det på film, så det finnes helt sikkert.

Skrevet

wow - her var det mye moro å lese! *ler ennå*

Forøvrig er alt dette som er nevnt nedenfor ting jeg også har lurt på, og som vises påfallende ofte på amerikanske filmer og serier, ja.

Akkurat nå kommer jeg selvfølgelig ikke på noenting, da...men det er sikkert flere typiske ting, også.

Skjønner at du har sett Akutten igår.

Skal vi analysere Judging Amy etter kveldens episode, også? Dette kan bli gøy ;)

Skrevet

Nei, han er kjempesjarmerende, særlig smilet. Og malun forteller bare godt om ham, hun har intervjuet ham og hatt en deilig natt med ham. Det siste var jug, men pytt pytt.

Andy er dessuten for liten for meg. Av de yngre sikler jeg på Martin Andresen, fotballspilleren.

For deg er det vel bare Lilletun? Men han Krf-fyren på Karmøy er veldig kjekk. Han som var innblandet i en voldtektsanklage. Tror den ble henlagt. Uansett. Han hadde iallfall ikke trengt å voldta meg, hehe.

Hehe, ingen deilig natt med Johannes - men en lang og fuktig aften, ble det faktisk. ;o)

Skrevet

Forøvrig er alt dette som er nevnt nedenfor ting jeg også har lurt på, og som vises påfallende ofte på amerikanske filmer og serier, ja.

Akkurat nå kommer jeg selvfølgelig ikke på noenting, da...men det er sikkert flere typiske ting, også.

Skal vi analysere Judging Amy etter kveldens episode, også? Dette kan bli gøy ;)

Da har vi en avtale!

Skrevet

"Ellers er jo amerikanerne livredd bakterier osv, men å trampe rundt inne i hus med skoa på, det er liksom ikke så nøye.... ;-)"

Ja, du sier noget!! Jeg var syk noen dager i forrige uke og fikk med meg litt av hvert av dag-TV, bl.a. et Oprah-program som omhandlet hygiene i huset! Det var en fyr der (bakteriolog?) som hevdet bl.a. at du måtte vaske søppelbøtta hver gang du hadde tømt søpla og støvsuge bamsen til barnet ditt en gang i uka!!

Men vegg-til-vegg-teppe på badet går fint! ;-) Det hadde vertsfamilien min da jeg var student i USA. Lurer på om mannen i huset sto eller satt og tisset.... *urk!*

Skrevet

Jeg har lyst på sånne supre amerikanske stearinlys. Den typen man tenner ett av, og så blir et helt stort rom opplyst.

Jeg har sett det på film, så det finnes helt sikkert.

Ja, sånt vil jeg også ha :)

Skrevet

Hehe, ingen deilig natt med Johannes - men en lang og fuktig aften, ble det faktisk. ;o)

Nesten, med andre ord!

Skrevet

Hehe, jeg blir ikke sjokkert over slike smakløse kommmentarer.

Skrevet

Som du ser, har jeg fått svar fra amerikanerne. LOL, de synes at jeg var litt merkelig tror jeg. Fikk et par merkelige svar også ;o)

Skrevet

Jeg er med på den. Se forøvrig innlegget mitt om svarene jeg fikk fra amerikanerne. Svar nr 2 var forøvrig fra en japansk lege bosatt i usa og nr 3 fra en norskættet sykepleier.

Skrevet

Hehe, jeg blir ikke sjokkert over slike smakløse kommmentarer.

Det er bra.

Og jeg trives med å være smakløs.

Gjest tjohooo
Skrevet

Hva synes du, da?

Kanskje litt drøy å sette seg rett inn i?

Sikkert en avhengighetsskapende serie - drama og stressnivå og romantiske dyre flybilletter til japan tatt i betraktning...ble litt mye etter min smak, men jeg kommer nok til å se det igjen...

Gjest tjohooo
Skrevet

Snodig.

Sånn er det faktisk i virkeligheten også ;)

Gjest tjohooo
Skrevet

Men vegg-til-vegg-teppe på badet går fint! ;-) Det hadde vertsfamilien min da jeg var student i USA. Lurer på om mannen i huset sto eller satt og tisset.... *urk!*

Yuck!!

har vært borte i noe av det samme, ja...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...