modesty Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg tenker spesielt på øyenskygge og dekk-krem. Syns det går vekk så fort i løpet av en dag. Mens andre ser freshe ut fra morgen til kveld....hva er trikset? 0 Siter
Moraki Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Bruk god krem under makeup-kremen. Dra den skikkelig ut overalt og litt ekstra her og der. Bruk rouge i kinnene får å få freshere look. Ta med deg det mest nødvendige av "plastre-på-såret-sminke" hvor du enn går :-) 0 Siter
flisa Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Som meg det - øya mine spiser opp sminken på et kvarters tid,,, 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Det enkleste tipset er pudder. Litt pudder på øyelokket gjør at skyggen sitter bedre. Pudder over makeupkrem og rouge fester disse også. Du får også kjøpt "base" for øyeskygge. Art Deco har en meget god en. Det hjelper også å tenke litt på dine egne fakter. Ofte er det vi selv som har hendene så ofte i ansiktet at vi gnir av makeup. ) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Det enkleste tipset er pudder. Litt pudder på øyelokket gjør at skyggen sitter bedre. Pudder over makeupkrem og rouge fester disse også. Du får også kjøpt "base" for øyeskygge. Art Deco har en meget god en. Det hjelper også å tenke litt på dine egne fakter. Ofte er det vi selv som har hendene så ofte i ansiktet at vi gnir av makeup. ) Men under øynene da? Mascara og øyeblyant som smyger seg nedover. Pudder og smilerynker passer ikke så bra sammen synes jeg, men det er kanskje det som må til? 0 Siter
flisa Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Men under øynene da? Mascara og øyeblyant som smyger seg nedover. Pudder og smilerynker passer ikke så bra sammen synes jeg, men det er kanskje det som må til? Jeg bruker ALDRi mascara på undevippene, nettopp på grunn av sånt. Jeg tar en grå strek fra ytre kant og nesten helt inn i stedet - det er faktisk ganske fint! ...ingen tør vel å si noe annet heller - hehe (bildet under er ikke meg - sånn for ordens skyld - hihi) http://www.houseofimage.dk/img/eye.gif 0 Siter
molli Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Men under øynene da? Mascara og øyeblyant som smyger seg nedover. Pudder og smilerynker passer ikke så bra sammen synes jeg, men det er kanskje det som må til? Under øynene? Hvis sminken havner der i løpet av en dag, er det to ting som er årsaken (en eller begge): a) Man har en ubevisst vane, å gni seg i fjeset og ved øynene til stadighet. Man kjøper billig og dårlig kosmetikk. Kjøper du kvalitet fra de kjente merkene, så sitter sminken der den skal! Jeg har forsøkt å kjøpe rimelige merker i blant, men har kuttet det ut.F.eks. eyeliner på H&M, og det er elendige greier. Den legger seg som en grå skygge nedover under øyet. Men med eyelineren min fra Christian Dior, har jeg ALDRI opplevd det. Den sitter der den skal. Samme med mascara og andre kosmetikk produkter. 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg bruker ALDRi mascara på undevippene, nettopp på grunn av sånt. Jeg tar en grå strek fra ytre kant og nesten helt inn i stedet - det er faktisk ganske fint! ...ingen tør vel å si noe annet heller - hehe (bildet under er ikke meg - sånn for ordens skyld - hihi) http://www.houseofimage.dk/img/eye.gif Smitter ikke den nedover da? Hos meg kryper t.o.m. øyenskyggen ned i ytterkant av øyet. Og etter mange timer, er den jammen under øyet også, ja! Liker grå øyenskygge, men ikke når den ser ut som søvnmangel ;-) Og tar jeg på pudder, dukker det opp rynker jeg ikke ante jeg hadde. Og jeg kan like å fortsette å tro de egentlig ikke er der, et par år til i alle fall ;-) 0 Siter
mil1365380270 Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Under øynene? Hvis sminken havner der i løpet av en dag, er det to ting som er årsaken (en eller begge): a) Man har en ubevisst vane, å gni seg i fjeset og ved øynene til stadighet. Man kjøper billig og dårlig kosmetikk. Kjøper du kvalitet fra de kjente merkene, så sitter sminken der den skal! Jeg har forsøkt å kjøpe rimelige merker i blant, men har kuttet det ut.F.eks. eyeliner på H&M, og det er elendige greier. Den legger seg som en grå skygge nedover under øyet. Men med eyelineren min fra Christian Dior, har jeg ALDRI opplevd det. Den sitter der den skal. Samme med mascara og andre kosmetikk produkter. Sluttet med billig sminke for mange år siden. Dels fordi jeg er allergisk mot mye av det, dels fordi jeg oppdaget det med kvaliteten. Dior sine produkter inneholder noe jeg ikke tåler. Blir ikke penere når jeg bruker det ;-) Kanskje jeg bruker for fet krem? Men på grunn av allergien, må jeg bruke noe jeg tåler, og den jeg bruker nå er ganske fet. Kanskje jeg skal forske litt mer på det, og se om jeg finner en "magrere" jeg tåler :-) 0 Siter
Gjest osiris Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Dersom mascara og annen makeup smitter under øyet, så bruker du antakelig vannfast mascara/makeup, og har enten fet hud eller bruker en fet krem. Vannfast mascara fjernes med fett, og dersom du har fet hud, bruker fet krem eller svetter mye så vil den smitte av. Dersom du bruker øyekrem så skift til en gele, og prøv med å bytte til en vannløselig mascara. Du kan også godt bruke litt pudder under øyet, bruk et transparent pudder som ikke gir farge men bare matter og absorberer fett. Løst pudder gir en lettere følelse, men fast er enklere å ha med. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.