Rubia Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Trenger ny pc. Tenkte jeg kanskje skulle sette sammen en hos Dell. Meeen...har ikke greie på hvor stor pc jeg bør kjøpe. Ram, harddisk, prosessor etc. etc. Maskinen blir brukt til vanlige ting, brever, regnskap ol. In.surfing, noe nedlastning. Bilder... Ønsker en maskin som kan holde noen år selvom jeg vet at dagens maskin er gammel i morgen Hva er minimumskravene til boksen jeg skal ha? Bruker ISDN og har kort fra før. Foreks. har jeg gjennom kurset jeg går på tilbud på denne...hvor i klassene stiller denne seg ? : Prosessor : Intel Celeron 2,4 Ghz Hovedkort : MSI 651 M hovedkort for S478/533mhz m/ ly, Lan og Vga Ram : Crucial PC 2700 256MB DD-DIMM ram Harddisk : Samsung SpinPoint 40GB DVD Brenner : MSI (DVD+/- RW) Kabinett : Suntek Micro ATX, 300 W Strømforsyning uttak for USB 2, (firevire) og lyd i front. Keybord m/mus : trådløs Power office Skjerm : Hansol 17" Operativsystem : Windows XP pro. Selve skjerm, tastatur etc.er jo ikke så viktig, det kan jeg jo kjøpe etter som jeg lyster, men viktigere er jo dette med selve kassa. Hva med grafikkort, lydkort, skjermkort etc? Den oppgitte pc.pakka kan bygges etter ønske. Er dette en stor pc...i såfall ikke...hvor høyt må jeg gå i tall? Takknemmelig for opplysninger som kan føre til innkjøp av ny kompis 0 Siter
citoyen Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Doble RAM, og kjøp en større harddisk. Da burde den holde lenge til dine behov. 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Ting å være klar over når du skal velge Dell: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/09/23/409171.html Er nok andre leverandører i artikkelen jeg heller ville valgt. 0 Siter
Prozak Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Ting å være klar over når du skal velge Dell: http://www.dagbladet.no/dinside/2004/09/23/409171.html Er nok andre leverandører i artikkelen jeg heller ville valgt. NOE må jo Dell tjene penger på, også :-) De har forøvrig en del greie priser i utg. punktet. Hvis man er av dem som vil kjøpe en ferdig maskin, selfølgelig. "............................." 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 NOE må jo Dell tjene penger på, også :-) De har forøvrig en del greie priser i utg. punktet. Hvis man er av dem som vil kjøpe en ferdig maskin, selfølgelig. "............................." Mulig det, men jaggu tar de skammelig godt betalt for oppgraderingene sine. Og ingen skal fortelle meg at det kun er oppgraderinger de tjener penger på hos Dell. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.