Gå til innhold

Ja, dette er det rike helsenorge igjen

Anbefalte innlegg

Gjest forbanna politikere
Skrevet

Ja dette er jo ikke noe nytt.

Du må jo skjønne at det er bedre å pøse penger til U-land o.l. slik at Kjell Magne kan sole seg i glansen .....

Skrevet

Du må jo skjønne at det er bedre å pøse penger til U-land o.l. slik at Kjell Magne kan sole seg i glansen .....

Skriv under oppropet da. Neste gang kan det være deg eller dine det gjelder. Jeg blir lynforbannet av slike ting.

Skrevet

Jeg blir helt sjokkert over hva jeg leser, Dorthe. Stakkar dame, og flere med henne.

Jeg har ikke fått helse Norge tett innpå meg før nå da ei gammel tante har fått 3 ukers plass på et bo og omsorgssenter. Til vurdering heter det.

Hun er forholdsvis klar i hodet, men sliter veldig med angst og diverse fysiske plager. Er en humørspreder når hun er i form. Lever for sine 4 dager på dagsenteret. Hater helgene da hun sitter alene. Ser dårligere og dårligere og klarer ikke følge med på TV og ikke lese aviser. Ja, man blir jo isolert da.

Så er det dette 3 ukers oppholdet. Hun kom ikke på den avdelingen der det er folk med aldersdemens, skulle jo bare mangle. Lurer på hvordan de menneskene er jeg....! Der hun er nå er det ingen å snakke med, enten sitter folk og glaner apatisk i veggen eller gulvet, eller de roper f.eks. etter sine medisner som de sier er stjålet fra veska. De ovennenvte er av de bedre her sier tante.

Personalet, tja. Da jeg har vært og besøkt tante var det tre pleiere på vakt, utenlandske som forsto norsk dårlig og snakket dårlig norsk.

Har du telekort spurte jeg tante? Så du kan ha litt kontakt med omverdenen på den måten? Trenger ikke det her, er ikke en eneste telefonkiosk på hele avdelingen.

Heldigvis for min tantes del så har hun jo allerede dagsenterplass på samme bo og omsorgssenter hun nå er innlagt. Der kan hun komme på besøk de 4 dagene i uka hun har plass, men spiser ikke der, to forskjellige budsjett. Ingen å snakke med under måltidene har hun.

I helgene ligger hun i senga, orker ikke stå opp, hvis hun ikke får besøk da.

Nei, det å bli gammel er ikke lett.

Skrevet

Er det virkelig nødvendig å sette dette opp mot hverandre hele tiden..., for meg virker slik argumentasjon fordummende!! Hipp hurra for FRP, enkle løsninger for enkle sjeler...

Gjest forbanna politikere
Skrevet

Skriv under oppropet da. Neste gang kan det være deg eller dine det gjelder. Jeg blir lynforbannet av slike ting.

.... unnskyld, missforsto du meg .....

Jeg er HELT enig i at helsenorge er HELT ræva. Jeg HAR sendt opprop til alle tre linkene !!!!!

Jeg blir forbanna på politikerene fordi at de heller sender penger UT av landet istedenfor å bruke de på alle som har behov for dem her i landet, det er MANGE her hjemme de heller burde ha hjulpet før de hjelper alle andre.

Jeg ER pårørende til hvordan Ola Dunk behandler sine her i helsenorge.

Skrevet

Dette er "Norgespakke" i ordets verste forstand!

Får jo feilmelding på alle linkene......

Har sluttet meg til lista i hvertfall, så får vi håpe at oppropet hjelper....

fei1365380229
Skrevet

Får jo feilmelding på alle linkene......

Har sluttet meg til lista i hvertfall, så får vi håpe at oppropet hjelper....

Jeg får også feilmelding på alle mailene, fikk tilbake en 8 - 9 mailer med feil på.

Gjest QuePasta
Skrevet

Er det virkelig nødvendig å sette dette opp mot hverandre hele tiden..., for meg virker slik argumentasjon fordummende!! Hipp hurra for FRP, enkle løsninger for enkle sjeler...

Det er hvertfall nødvendig å sette ting opp mot hverandre. Vi har en pott med ressurser tilgjengelig, og politikk handler nettopp om hvordan disse skal prioriteres.

Skrevet

Det er hvertfall nødvendig å sette ting opp mot hverandre. Vi har en pott med ressurser tilgjengelig, og politikk handler nettopp om hvordan disse skal prioriteres.

Selvfølgelig..., potten må jo disponeres, er bare så lei av at folk ofte setter u-hjelp opp mot "våre" svake grupper, det er dette jeg mener er en kraftig forenkling av problemet.

Hvorfor sparke nedover...??

Gjest Tragick
Skrevet

Forferdelig,stakkars dame!

Jeg mener helse(MS og andre alvorlige sykdommer) og eldre bør ha førsteprioritet i dette samfunnet.

Hvorfor virker det som politikerne kun er intressert i å spare for enhver pris?

Sykehus må stadig skjerpe inn kostnadene.

Og hvorfor pøses det ut millioner av kroner på kontantstøtte når vi ikke har nok penger til våre eldre og alvorlig syke?det er uforståelig.

Fikk for øvrig feilmelding på alle linkene jeg også.

Gjest Tragick
Skrevet

Selvfølgelig..., potten må jo disponeres, er bare så lei av at folk ofte setter u-hjelp opp mot "våre" svake grupper, det er dette jeg mener er en kraftig forenkling av problemet.

Hvorfor sparke nedover...??

Vi bør først og fremst hjelpe de som bor i landet vårt før begynner å pøse penger ut av landet.

Jeg synes ikke det er riktig å sende millioner ut av landet,når våre egne eldre lider.Den politikken der har jeg aldri forstått,men Bondevik er forøvrig en arrogant pr-kåt blei som kun tenker på sin egen populeriet.

Bedehuskjerringene sikler vel som besatt etter han hver gang han så fromt deler ut penger til de stakkars negerbarna*snufs*(som jeg forøvrig ikke tror han egentlig bryr seg en døyt om!).

Skrevet

Vi bør først og fremst hjelpe de som bor i landet vårt før begynner å pøse penger ut av landet.

Jeg synes ikke det er riktig å sende millioner ut av landet,når våre egne eldre lider.Den politikken der har jeg aldri forstått,men Bondevik er forøvrig en arrogant pr-kåt blei som kun tenker på sin egen populeriet.

Bedehuskjerringene sikler vel som besatt etter han hver gang han så fromt deler ut penger til de stakkars negerbarna*snufs*(som jeg forøvrig ikke tror han egentlig bryr seg en døyt om!).

For noe vås - vi sender ut mindre enn 90 øre per 100 kr i BNP, så det er snakk om bagateller for oss som utgjør en kjempeforskjell for dem som mottar noe.

Et menneske er ikke "mer verdifullt" fordi om det er norsk.

Skrevet

Det er så utrolig tragisk når eldre tvinges ut av boligen sin.

fei1365380229
Skrevet

Ærlig talt for en egoisme. Selvfølgelig skal vi sørge for de som bor i Norge (eldre, syke og folk som faller utefor), men vi kan vel se litt lenger enn nesa vår rekker også.

Skrevet

Det er så utrolig tragisk når eldre tvinges ut av boligen sin.

Det er ille når det skjer med eldre, og om mulig ennå verre når det skjer mer unge folk.

Og det skjer i langt større utstrekning enn man liker å tenke på...

Skrevet

Det er helt sprøtt. I psykiatrien skal alle i egne leiligheter uansett, mens de som feiler noe fysisk ikke skal selv om de ønsker det.

Skrevet

Dette er "Norgespakke" i ordets verste forstand!

Ja, det er det og jeg tror faktisk ikke folk er klar over hvor ille det står til. Som jeg har sagt før er ikke slike ting som dette unntaket, men regelen.

Skrevet

Forferdelig,stakkars dame!

Jeg mener helse(MS og andre alvorlige sykdommer) og eldre bør ha førsteprioritet i dette samfunnet.

Hvorfor virker det som politikerne kun er intressert i å spare for enhver pris?

Sykehus må stadig skjerpe inn kostnadene.

Og hvorfor pøses det ut millioner av kroner på kontantstøtte når vi ikke har nok penger til våre eldre og alvorlig syke?det er uforståelig.

Fikk for øvrig feilmelding på alle linkene jeg også.

Da har det skjedd noe. Kanskje de er overbelastet *håper*

Jeg klarte i hvert fall og skrive under og sende mailer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...