Gjest hmhm Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Jeg er en jente på 20 år som har sosial angst og har det svært tungt psykisk.. og lurer på om jeg har noen rettigheter?? som rehabiliteringspenger??men må man ikke ha vært sykemeldt i 1 år da? jeg får nå penger fra sosialen.. men det er dessverre ikke så mye.. 0 Siter
merethe1984 Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 glemte å legge med at jeg ikke klarer å jobbe.. vanskelig for meg å være sosial.. hva skal jeg gjøre?? 0 Siter
Gjest en i systemet Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 glemte å legge med at jeg ikke klarer å jobbe.. vanskelig for meg å være sosial.. hva skal jeg gjøre?? Jeg ville ha kontaktet fastlegen min slik at jeg hadde fått en sykemeldingsdato slik at jeg senere kan få rehabiliteringspenger. Du bør også komme deg til behandling. Sosial angst er noe man kan lære seg å mestre. Etterhvert vil du måtte over på attføring og til slutt må det vurderes om du skal uføretrygdes helt eller delvis. Desverre er ikke stønaden på rehabiliteringspenger eller attføring så store at man klarer seg på dette alene. Ofte må man søke sosialen om støtte. 0 Siter
tiliti Skrevet 5. oktober 2004 Skrevet 5. oktober 2004 Dersom du har fagpersoner som kan attestere at du har vært syk over ett år kan du få rehabiliteringspenger. Men det kan i flere tilfeller være mindre enn sosialstønaden. Minstesatsen (for de som ikke har noen arbeidsinntekt å beregne fra) er 1,8G (ca 104 000 før skatt). 0 Siter
Gjest hmhm Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 Dersom du har fagpersoner som kan attestere at du har vært syk over ett år kan du få rehabiliteringspenger. Men det kan i flere tilfeller være mindre enn sosialstønaden. Minstesatsen (for de som ikke har noen arbeidsinntekt å beregne fra) er 1,8G (ca 104 000 før skatt). jeg har ikke vært til legen med dette.. heller ikke psykolog.. 104000 i året er MYE mer enn sosialen..det er det KANSKJE 90000 i året..spørs hvor mye jeg må krangle til meg pengene.. av og til får jeg ikke.... 0 Siter
tiliti Skrevet 6. oktober 2004 Skrevet 6. oktober 2004 jeg har ikke vært til legen med dette.. heller ikke psykolog.. 104000 i året er MYE mer enn sosialen..det er det KANSKJE 90000 i året..spørs hvor mye jeg må krangle til meg pengene.. av og til får jeg ikke.... Ja, vil jo selvfølgelig variere hva som "lønner" seg mht boutgifter (stor by/dyr by), strømpriser, om man har barn eller ei osv. Tror bare du må kontakte lege nå, legen kan hjelpe deg videre. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.