Gå til innhold

Anbefalte innlegg

fei1365380229
Skrevet

Har vi ikke bestemt oss for det for lenge siden.

Ut med Bondevik og Per Kr. Foss.

Den aller verste hykleren er faktisk Bondevik.

Kristensvinet "kiss my ass". Nå er ikke jeg så mye inne i kristendommen, men jeg mener det var noe som het nestekjærlighet og solidaritet (det var kanskje noe annet det eller?).

• Svar 51
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Grip

17

• Sør

13

• Jorunn

3

• fei1365380229

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Den aller verste hykleren er faktisk Bondevik.

Kristensvinet "kiss my ass". Nå er ikke jeg så mye inne i kristendommen, men jeg mener det var noe som het nestekjærlighet og solidaritet (det var kanskje noe annet det eller?).

Per Kr. Foss lager jo statsbudsjett etter sin egen politiske mening, dvs mer til de rike og ingenting til de fattige og det er faktisk streit nok.

Det er verre med Bondevik som tror han er verdens frelser og skal redde alle i alle andre land. Ikke for å sette det mot hverandre men kun for å vise vilken hykler han er.

Vi stemmer dem bort nestegang.

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir sur på politikerne våre, de virker så smålig og innstilt på å avfolke distriktene. Jeg føler forakt for Erna & Co og skal hånflire når de forsvinner ut på hodet ved neste valg.

Skrevet

Det er slik at de lavere lønte og ubemidlede allerede har langt lavere skatt i dag.

Det er fortsatt lite konkret å lese ut av det du skriver annet enn svada og selvfølgeligheter.

Det er riktig at de lavere lønte/ubemidlede har lavere eller ingen skatt i dag.

For eksempel så betaler ikke minstepensjonistene skatt.

Men de blir likefullt rammet av momsøkningen.

Skrevet

Per Kr. Foss lager jo statsbudsjett etter sin egen politiske mening, dvs mer til de rike og ingenting til de fattige og det er faktisk streit nok.

Det er verre med Bondevik som tror han er verdens frelser og skal redde alle i alle andre land. Ikke for å sette det mot hverandre men kun for å vise vilken hykler han er.

Vi stemmer dem bort nestegang.

Godt skrevet.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jeg har selv i annet innlegg argumentert i mot økningen av merverdiavgiften.

Mva er jo bare en del av problemet.

Skrevet

Jeg kjenner at jeg blir sur på politikerne våre, de virker så smålig og innstilt på å avfolke distriktene. Jeg føler forakt for Erna & Co og skal hånflire når de forsvinner ut på hodet ved neste valg.

Du må ikke gjøre opp regning uten vert.

Det finnes en ganske kompakt middelklasse i dette landet som ikke lager så mye vesen av seg, men som setter pris på lettelser i en skattetynget hverdag. Innerst inne ihvertfall.

Og tidene er slettes ikke verst. Kraftig rentenedgang og gode tider på børsen. Kraftig reallønnsvekst og noen mindre skattelettelser er også gunstig.

Så når valgkampen starter for fullt, kan det jo hende at mange vil sette pris på slike ting.

Skrevet

Nei, som sagt - vi har hørt bortforklaringene før, og de imponerer ikke.

Dette er å ta fra de fattige og gi til de rike.

Vi snakker om noen få promiller av statsbudsjettet i redusert skatt. Noe slikt er det selvsagt ingen dramatikk i, selv om opposisjonen forsøker å vinkle det slik.

Forutsatt at handlingsregelen for bruk av oljepenger skal være førende, gir statsbudsjettet ca 10 mrd årlig i økte inntekter.

Halvparten forsvinner i økte trygdeutgifter og 2-3 mrd forsvinner i reallønnsvekst i staten. Man diskuterer derfor fordelingen av et par mrd. kroner. Småpenger i den store sammenheng.

Dessuten er all kamp mot fattigdom avhengig av at folk jobber mye og hardt og at det skapes arbeidsplasser til erstatning for dem som forsvinner.

Som de fleste posør-sosialister er du kun opptatt av å fordele verdier, aldri av å skape dem.

Skrevet

Mva er jo bare en del av problemet.

Problemet i denne tråden er at du ikke har et eneste forslag til endringer annet enn å bruke mer penger på alt mulig.

Det er ingen farbar vei å øke skattene på arbeid. Det er forlengst innsett av "alle", selv sosialister, og man arbeider nå i retning av å minske forskjellen mellom beskatning av arbeidsinntekt og kapitalinntekt.

Skrevet

Vi snakker om noen få promiller av statsbudsjettet i redusert skatt. Noe slikt er det selvsagt ingen dramatikk i, selv om opposisjonen forsøker å vinkle det slik.

Forutsatt at handlingsregelen for bruk av oljepenger skal være førende, gir statsbudsjettet ca 10 mrd årlig i økte inntekter.

Halvparten forsvinner i økte trygdeutgifter og 2-3 mrd forsvinner i reallønnsvekst i staten. Man diskuterer derfor fordelingen av et par mrd. kroner. Småpenger i den store sammenheng.

Dessuten er all kamp mot fattigdom avhengig av at folk jobber mye og hardt og at det skapes arbeidsplasser til erstatning for dem som forsvinner.

Som de fleste posør-sosialister er du kun opptatt av å fordele verdier, aldri av å skape dem.

Du skriver: "Som de fleste posør-sosialister er du kun opptatt av å fordele verdier, aldri av å skape dem."

Ja, det er selvsagt derfor jeg jobber i norsk industri!

Dust!

Skrevet

Du skriver: "Som de fleste posør-sosialister er du kun opptatt av å fordele verdier, aldri av å skape dem."

Ja, det er selvsagt derfor jeg jobber i norsk industri!

Dust!

Dust? Hehe..jeg ville satt pris på litt mer svung over skjellsordene, sør. "Dust" blir litt for besteborgerlig.

Hvor du jobber endrer ikke det faktum av du kun er opptatt av fordeling av verdier, ikke verdiskapning.

Norge er et av verdens mest egalitære samfunn. For høy og skjev beskatning av en enkelt innsatsfaktor (arbeidskraft) har klare negative konsekvenser.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...