Gå til innhold

hva husker deres barn fra før adopsjonen?

Anbefalte innlegg

Vi har ei jente som var litt over 2 år da vi hentet henne. Hun hadde da helt normal språkbeherskelse for alderen. Fram til vi hentet henne bodde hun i fosterhjem og vi har mange bilder og ting fra denne fosterfamilien. Altså ville jeg trodd at hun må ha mange minner og id et minste assosiasjoner til ting fra tida før adopsjonen. Men når vi spør setter hun opp en helt uforstående mine, og har overhodet ingen kommentarer eller svar. Derimot kan hun stadig overraske med å fortelle om ting som skjedde bare dager etter at vi kom tilbake til norge. Fortrenger hun minner eller er problemet at de er prosessert på et annet språk enn det hun snakker nå og at hun derfor ikke klarer å fortelle noe? Husker deres barn noe fra tida før adopsjonen?

Fortsetter under...

Vi kom hjem til Norge i midten av mai månde med en 3 åring med svært god hukommelse, men som du sier får vi ikke vite noe om livet hennes før hun kom til oss. Når jeg spør henne om ting, gjør hun som deres barn og ser fullstendig uforstående ut. Hun snakker nå svært godt norsk og husker mange detaljer fra vårt opphold i Colombia samt mennesker vi har møtt ol. I motsetning til dere ar vi intet fra hennes periode i fosterhjemmet og ville gjerne ha fått henne til å fortelle noe nå mens hun ennå husker, men nei. Vet ikke om det er fordi vi ikke har denne fortid felles at hun ikke vil snakke mer om det. Kanskje andre har andre erfaringer.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...