Gå til innhold

lurte på noe....

Anbefalte innlegg

Gjest tufslen
Skrevet

hei! jeg bare lurte på noe.... veninna mi har begynt med dop vet ikke helt hva men hun gjør det ofte... har vert hos hun når hun tar det å... og da blir hun kjempe syk dagen etter så har hun også blitt mye tynnere! syns dere jeg skal si det til noen??? hvem da? foreldrene? pliiiis svar

Gjest Ugga Bugga
Skrevet

Ja, det er nok lurt å si det til noen, enten foreldre, lærere eller noen andre voksne.

Det er viktig at hun får hjelp med dette så tidlig som mulig.

Og hun har det sikkert vanskelig, så du bør være der for henne.

Skrevet

Det bør du nok. Etter symptomene du nevner høres det ut som amfetamin eller ecstacy. Det er utrolig skadelig, i tillegg til fysisk, for psyken - spesiellt på et ungt sinn.

"............................."

Skrevet

For meg så høres det ut som om hun har begynt med Amfetamin, eller speed...

Hvordan tar hun det når du er der? Sniffer hun det gjennom nesen? Gjør hun det så er det amfetamin... Hvorfor har hun begynt med det? er det fordi hun blir utsatt for gruppepress eller er det fordi hun prøver å slanke seg, eller er der andre grunner?

Jeg syntes du skal prate med henne, si at dette gjør deg redd og hun trenger hjelp før det er forsent å snu og hun går over på andre stoffer...

Man må desverre tråkke meget varsomt i slike situasjoner, ikke det at jeg er uenig med at du skal gå til foreldrene, men det kan hende at hun ser på dette som et svik og at hun da ikke vil ha noe med deg å gjøre mere og da står du utenfor til å kunne hjelpe henne! Har sett og vært gjennom det samme selv og kan bare tenke meg åssen hun vil kunne reagere om du går til foreldrene før du har snakket ordentlig med henne om dette, du kan skaffe informasjon om hvor farlig dette er, vise til historier der andre har tatt "litt" for å ha det gøy, forså å ende opp som narkovrak og det er en lite ettertraktet tilstedeværelse... tro meg!

Du kan foreksempel ta kontakt med ruspersonaler og høre hva du skal gjøre, alt ettersom om hvor lenge hun har drevet på og hvilke rusmiddler som blir tatt!

Uansett så kommer dette til å fortsette, og noe må gjøres, prat med henne og si du tenker å fortelle foreldrene hennes om misbruket, og at det er igrunnen ingenting som kan stoppe deg i fra å si det, men PRAT med HENNE først!

Skrevet

jeg synest du må snakke med henne først. det er en grunn til at hun velger å gjøre dette. si til henne at du er bekymret, mener du at det står på livet, burde du absolutt si fra og snakke med noen som kan hjelpe. lykke til!!=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...