Henriette1365380130 Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Nå har jeg endelig tatt dreads, begynner faktisk å bli snart 1 1/2 måned siden. Problemet er bare at de ser helt jævlige ut nå, og jeg aner ikke hvordan jeg skal få dem til å se bedre ut. Håper noen som har dreads kan gi meg noen tips.. Håret har vokst langt (så det er flere cm til dreadsene starter), står hår ut fra dreadsene, tuppene er tynne og løse,det står sånne "halvsirkler" ut med hår overalt osv.. Synes dette er skikkelig trist når jeg har hatt lyst til å gjøre dette så lenge, så får jeg det absolutt ikke til å bli som jeg vil Takker for alle tips, men trenger ikke å høre om "hvor fæle dreads er uansett", for jeg liker det selv 0 Siter
Henriette1365380130 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Skrevet 7. oktober 2004 oi, kom feil når jeg trykket på send så trodde ikke innlegget ble sendt. Beklager!! Webmaster, kan du slette to av innleggene mine? 0 Siter
Gjest NuRkE Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 hei!!! jeg har hatt dreads å det skjedde det samme med meg... men hvis du kjøper en sånn permanent pakke på hm å tar det i alle dreadsene å buster skikkelig masse øverst virker det kjempe bra!!! 0 Siter
mAd Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Hehe, jeg mener jeg nevnte dette da du først spurte om dreads. Dette skjer alle, håret ser HELT forjævlig ut en periode. De modnes, prosessen med å bli pene og kompakte er igang, og i mellomtiden vil kanskje ene siden av hodet modne fortere enn den andre, det blir klumpete, hår står ut overalt, det virker som den øverste delen av håret ALDRI vil dreade seg, alt er jævlig! Det går over da. I mitt tilfelle så jeg helt forjævlig ut i nesten ett år, men når det først går seg til, så GÅR det seg til, og før du veit ordet av det, sitter du der med feite, pene dreads Jeg hadde mine i to og et halvt år, men etter fanatisk børsting i TO uker veldig nylig, er det nå bare fiire igjen. De får bli ei stund til 0 Siter
Gjest blippetti Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Hehe, jeg mener jeg nevnte dette da du først spurte om dreads. Dette skjer alle, håret ser HELT forjævlig ut en periode. De modnes, prosessen med å bli pene og kompakte er igang, og i mellomtiden vil kanskje ene siden av hodet modne fortere enn den andre, det blir klumpete, hår står ut overalt, det virker som den øverste delen av håret ALDRI vil dreade seg, alt er jævlig! Det går over da. I mitt tilfelle så jeg helt forjævlig ut i nesten ett år, men når det først går seg til, så GÅR det seg til, og før du veit ordet av det, sitter du der med feite, pene dreads Jeg hadde mine i to og et halvt år, men etter fanatisk børsting i TO uker veldig nylig, er det nå bare fiire igjen. De får bli ei stund til "...og i mellomtiden vil kanskje ene siden av hodet modne fortere enn den andre,... " Jeg er også plaget med dette! 0 Siter
Henriette1365380130 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Skrevet 7. oktober 2004 Hehe, jeg mener jeg nevnte dette da du først spurte om dreads. Dette skjer alle, håret ser HELT forjævlig ut en periode. De modnes, prosessen med å bli pene og kompakte er igang, og i mellomtiden vil kanskje ene siden av hodet modne fortere enn den andre, det blir klumpete, hår står ut overalt, det virker som den øverste delen av håret ALDRI vil dreade seg, alt er jævlig! Det går over da. I mitt tilfelle så jeg helt forjævlig ut i nesten ett år, men når det først går seg til, så GÅR det seg til, og før du veit ordet av det, sitter du der med feite, pene dreads Jeg hadde mine i to og et halvt år, men etter fanatisk børsting i TO uker veldig nylig, er det nå bare fiire igjen. De får bli ei stund til hehe, det er mulig at du nevnte det jah, men lurte på om det fantes noen måte å forhindre det på.. Du har ikke noen smarte råd for hvordan man kan få det til å se litt bedre ut ved røttene? Takk for svar, og litt oppmuntrende at jeg ikke er alene om det dah 0 Siter
Henriette1365380130 Skrevet 7. oktober 2004 Forfatter Skrevet 7. oktober 2004 Hehe, jeg mener jeg nevnte dette da du først spurte om dreads. Dette skjer alle, håret ser HELT forjævlig ut en periode. De modnes, prosessen med å bli pene og kompakte er igang, og i mellomtiden vil kanskje ene siden av hodet modne fortere enn den andre, det blir klumpete, hår står ut overalt, det virker som den øverste delen av håret ALDRI vil dreade seg, alt er jævlig! Det går over da. I mitt tilfelle så jeg helt forjævlig ut i nesten ett år, men når det først går seg til, så GÅR det seg til, og før du veit ordet av det, sitter du der med feite, pene dreads Jeg hadde mine i to og et halvt år, men etter fanatisk børsting i TO uker veldig nylig, er det nå bare fiire igjen. De får bli ei stund til Åh, hvordan er håret du har gredd ut? Er det ikke helt ødelagt? Er det forresten nødvendig å ta voks i dreadsene ofte? Beklager, mye spørsmål 0 Siter
amber sun Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Uopplyst som jeg nok nå er, så må jeg bare spørre... Hva pokker er dreads?? *dukker i frykt for å bli ledd ut nå...* 0 Siter
Åsemor Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Uopplyst som jeg nok nå er, så må jeg bare spørre... Hva pokker er dreads?? *dukker i frykt for å bli ledd ut nå...* http://thomas.grall.free.fr/illustrations/dreads.jpg 0 Siter
amber sun Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 http://thomas.grall.free.fr/illustrations/dreads.jpg Å fytterakkern... Ja ja, kanskje like greit at jeg ikke visste hva det var... *ler* Takk for svar 0 Siter
Lurveline Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 Å fytterakkern... Ja ja, kanskje like greit at jeg ikke visste hva det var... *ler* Takk for svar Bob Marley har du sikkert hørt om, han har dreads : http://www.sohoweeklynews.com/Book/Music/bob%20marley%20portrait_std.jpg 0 Siter
mAd Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Åh, hvordan er håret du har gredd ut? Er det ikke helt ødelagt? Er det forresten nødvendig å ta voks i dreadsene ofte? Beklager, mye spørsmål Jeg trodde også det ville være totalt ødelagt, men utrolig nok ser det helt fint ut. Den nederste delen måtte klippes av, men det hadde jeg regna med, siden jeg gjorde alt for å slite håret mest mulig før jeg gdreada det, alt som har vokst ut naturlig i løpet av de to og et halvt årene (håret dreader seg automatisk når det vokser ut), ser faktisk helt normalt ut. Folk blir like sjokkerte når de møter meg, hehe. Voks er ikke nødvendig. Du kan bruke litt her og der hvis du syns det blir litt VEL mye sprikende hår, men du må ikke. Hvis du bruker vanlig voks, vil denne mest sannsynlig også bidra til at håret dreader seg saktere. Bivoks er vel the way to go, jo færre ting som er tilsatt, jo bedre. 0 Siter
Rubia Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Fikk du ingen skikkelig "bruksanvisning" der du tok dette da? Som regel må man vel innom frisøren i ny og ne for å pynte på spesielle hårsveiser...samt at man får beskjed om hva man må gjøre selv for å holde sveisen vedlike. Ta en tur til frisøren og få råd der. 0 Siter
morsan Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Uopplyst som jeg nok nå er, så må jeg bare spørre... Hva pokker er dreads?? *dukker i frykt for å bli ledd ut nå...* Tilleggsopplysning: Dreads er forkortelse for dreadlocks, eller på norsk rastafletter. 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Tilleggsopplysning: Dreads er forkortelse for dreadlocks, eller på norsk rastafletter. Nei, dreadlooks er jo sånne bustete krøller og masse knuter i håret og det ser ikke ut som det er vasket på flere år. Rastafletter er jo mange små fletter som er flettet over hele hodet. 0 Siter
morsan Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Nei, dreadlooks er jo sånne bustete krøller og masse knuter i håret og det ser ikke ut som det er vasket på flere år. Rastafletter er jo mange små fletter som er flettet over hele hodet. Man sier jo at Bob Marley hadde rastafletter - ihvertfall sa vi det i "gamle dager" mens fyren fortsatt levde! ;-) Min elektroniske ordbok oversetter "dreadlocks" med rastafletter, og også på denne linken bruker de begrepene om hverandre (hårsalong): http://www.afroeuro.no/ Men på denne siden bruker de begrepene i ulik betydning: http://www.frisorsiden.no/index1.php?fil=eldre_nyheter&vis_nyhet=124 Jeg antar at det forholder seg som det så ofte gjør når vi importerer ord fra utlandet: Til å begynne med er det bare det utenlandske ordet for det norske ordet vi har funnet helt dekkende, men så etterhvert så begynner vi i Norge å legge litt ulik betydning i dem, uten at det samme nødvendigvis skjer i det landet ordet er importert fra! ;-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Man sier jo at Bob Marley hadde rastafletter - ihvertfall sa vi det i "gamle dager" mens fyren fortsatt levde! ;-) Min elektroniske ordbok oversetter "dreadlocks" med rastafletter, og også på denne linken bruker de begrepene om hverandre (hårsalong): http://www.afroeuro.no/ Men på denne siden bruker de begrepene i ulik betydning: http://www.frisorsiden.no/index1.php?fil=eldre_nyheter&vis_nyhet=124 Jeg antar at det forholder seg som det så ofte gjør når vi importerer ord fra utlandet: Til å begynne med er det bare det utenlandske ordet for det norske ordet vi har funnet helt dekkende, men så etterhvert så begynner vi i Norge å legge litt ulik betydning i dem, uten at det samme nødvendigvis skjer i det landet ordet er importert fra! ;-) Det er jo sprøtt egentlig. Bob Marley var jo rastafari, men han hadde da dreads http://www.bobmarley.com/photo/ Nå måtte jeg sjekke. For rastafletter er jo et afrikansk fenomen egentlig og har jo ingen ting med rastafarier å gjøre. Men afrikanerne sier vel egentlig bare å flette håret når de gjør det. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.