Gjest kokkejenta uten kokkelue Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 hjelp.. skal ha fest med en del venner snart, og må ha litt tips til hva jeg kan servere... Skal helst ikke være så veldig avansert å lage til... Noen som har noen gode tips? Ikke type 3-retters, og toro-gryterett er litt feil. Skal være en "casual" fest med forholdsvis enkel servering. Hjelp meg litt da... MEd vennlig hilsen 0 Siter
Lucretia Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 dette er godt syns jeg: Tin opp miniflutes (kan også bruke baguetter som du deler opp i mindre stykker) Bland hakket purre og smårettsskinke i rømme, ha oppi piffi (kan ha i en del piffi, smak underveis). Så skjærer du miniflutesene nesten i to, sånn at de henger litt sammen, og du kan ha fyllet oppi. Legg en osteskive over, og sett i ovnen (så mange min/grader som står på miniflutes-posen) Jeg blir mett av 3-4 stk. Men når jeg har servert venninner har de som regel nøyd seg med to. Guttene spiser litt mer Husk servietter! 0 Siter
Gjest kokkejenta uten kokkelue Skrevet 7. oktober 2004 Skrevet 7. oktober 2004 dette er godt syns jeg: Tin opp miniflutes (kan også bruke baguetter som du deler opp i mindre stykker) Bland hakket purre og smårettsskinke i rømme, ha oppi piffi (kan ha i en del piffi, smak underveis). Så skjærer du miniflutesene nesten i to, sånn at de henger litt sammen, og du kan ha fyllet oppi. Legg en osteskive over, og sett i ovnen (så mange min/grader som står på miniflutes-posen) Jeg blir mett av 3-4 stk. Men når jeg har servert venninner har de som regel nøyd seg med to. Guttene spiser litt mer Husk servietter! Høres veldig godt ut. Må prøves! Tusen takk for tips. 0 Siter
Spirello Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Hva med taco? Hjemmelaget pizza med masse godt? Kyllinglår, kald roastbeef, reker og laks? Enekelt koldtbord.. ?? Biff stronganof med ris, baguetter og salat? Pasta carbonara? 0 Siter
Gjest kokkejenta uten kokkelue Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Hva med taco? Hjemmelaget pizza med masse godt? Kyllinglår, kald roastbeef, reker og laks? Enekelt koldtbord.. ?? Biff stronganof med ris, baguetter og salat? Pasta carbonara? Takk for tips!!! Høres dette bra ut: kyllingklubber, spicey kjøttboller, piroger fyllt med kjøttdeig/løk/paprika etc, tortillaruller med kalkunbryst (sånn pålegg), salat, brød, salsasaus, youghurtdip og rømme. Så kan folk plukke og spise det de vil ha... Vi blir ca 20, og noen av disse tingene kan jeg lage ett par dager før og hive i frysern. I hope... 0 Siter
Gjest surreal Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Jeg lagde en pastasalat til et selskap nylig - som er litt annerledes i smaken. Tar du med en vanlig, enkel salat og varme (hvitløks-)baguetter ved siden av blir det ekstra deilig; (ca 5 pers) -1 grillet kylling (du kan ta med skinnet om du vil) - 100 gr sukkererter - ca 50 gr sorte oliven - ca 100 gr soltørkete tomater - 1 stor rødløk - ca 100 gr ristede pinjekjerner - 500 gr pasta - 1 dl olivenolje røres sammen med - 2 dl pesto (grønn) - salt og pepper smakes til Kutt alt og bland sammen.. Salaten kan gjerne serveres varm.. namnam Godt med det meste å drikke til Salaten er litt annerledes, men faller i smak hos alle mine venner iallefall - gøy å lage noe litt annerledes! Ikke mye jobb heller... Lykke til! hilsen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.