Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei!

Nå skal jo ikke vi ha fra Colombia, men jeg leser nå her inne, og da bli

man jo nysgjerrig likevel.. :o)

Etter å ha fulgt med her på DOL noen år, har jeg forstått det sånn at det er veldig stor forskjell i ventetid på de som skal adoptere via det offentlige barnevernet i Colombia. Er det tilfeldigheter type "trekke i hatten" som

avgjør hvem som får reise i "den korte enden" av skalaen i forhold til de

som må vente lengst, eller har det med andre ting å gjøre?

Er det f.eks noen sammenheng med hvilken alder man er godkjent for? Eller andre ting?

Har noen for eksempel "lagt inn" ønsker om kjønn eller hvor i landet

barnet skal komme fra?

Som sagt, ikke skal vi ha barn fra Colombia, og jeg mener ikke at noen har noen meldeplikt til meg eller til noen andre om de har skrevet noe spesielt i søknaden sin (hehe..) Jeg bare lurte på om dere har noen formening om hvorfor det er som det er.

Undrende hilsen fra

Fortsetter under...

Det er slik at søkere på ICBF i Colombia (offentlig) har forskjellige aldersgodkjenninger. Alle papirene kommer til DVA som er det sentrale Organet i Bogota. Herfra sendes søkerens papirer til forskjellige distrikter ettersom DVA får tilbakemeldig på hvilke barn som er frigitt for adopsjon. Så skjer det en matching. det matches ifht søker og barn. Kanskje matches 2-3-4 par mot det ene barnet (tror jeg da) Og har ikke dette distriktet et barn som de mener matcher søkerene så retuneres papirene tilbake til Bogota.

Så starter prosessen igjen.

jeg har hørt om søkere som har fått både ett, to g tre distrikter, og det er da klart at det tar litt lengre tid.

For oss så gikk prosessen veldig raskt. Fra vi sendte papirene til vi fikk tildeling så tok det 5 mnd. Vi fikk da distrikt samtidig med godkjenningen.

Tror ikke det er vanlig å velge kjønn, hudfarge og alder. Ihvertfall så tar de ikke så mye hensyn til det vil jeg tro!?? Men hva vet jeg ?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...