Gå til innhold

servofix fra tupperware

Anbefalte innlegg

Gjest servofixen
Skrevet

Anbefaler du servofix fra tupperware til damping av grønnsaker osv? Funker det bra?

Fortsetter under...

Skrevet

Er det de kaserollene? I såfall, har jeg brukt de i flere år til å koke grønnsaker og potet. Helt supert!!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Har aldri prøvd den til å dampe grønnsaker i. Men jeg bruker den blant annet når jeg steker pannekaker. Har litt varmt vann i bunnen, legger pannekakene i etter hvert som de blir stekt og har da varme pannekaker i alle fall et par timer. Egner seg også til vafler om man ikke har sånt stort vaffeljern som jeg har.

Servofixen er vel en av de Tupperware-tingene jeg ikke ville unnvært.

Skrevet

Er det de mørkegrønne med tre "lag"? Altså en dyp bunn, så en rist i midten, og et lokk oppå?

Hvis det er den, så er den helt super! Jeg damper både grønnsaker og poteter i den, og det blir veldig bra. Går fort i microen, og til og med kers pink-poteter som som regel er så mulne at de smuldrer helt opp i gryta, blir kokt passe uten å smuldre i denne formen.

Og alt beholder den gode smaken.

:)

Skrevet

Søkte på Servofix, og ser at det er en annen enn jeg trodde.

Servofix er visst en av de få Tupperware-tingene jeg ikke har... he he.

Det er en annen jeg bruker til å dampe grønnsaker og poteter i microen, med.

Skrevet

Har aldri prøvd den til å dampe grønnsaker i. Men jeg bruker den blant annet når jeg steker pannekaker. Har litt varmt vann i bunnen, legger pannekakene i etter hvert som de blir stekt og har da varme pannekaker i alle fall et par timer. Egner seg også til vafler om man ikke har sånt stort vaffeljern som jeg har.

Servofixen er vel en av de Tupperware-tingene jeg ikke ville unnvært.

Synes jeg også!

Annonse

Skrevet

Er det de mørkegrønne med tre "lag"? Altså en dyp bunn, så en rist i midten, og et lokk oppå?

Hvis det er den, så er den helt super! Jeg damper både grønnsaker og poteter i den, og det blir veldig bra. Går fort i microen, og til og med kers pink-poteter som som regel er så mulne at de smuldrer helt opp i gryta, blir kokt passe uten å smuldre i denne formen.

Og alt beholder den gode smaken.

:)

Hvor lang tid bruker de på de enkelte tingene? Du har vel lokket oppå?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...