Gå til innhold

Hvor lang tid?. Please svar meg!!

Anbefalte innlegg

janniche1365380513

Håper noen kan hjelpe meg med noen av disse sp. målene. Vet at det ikke er noe fasit- svar her, men hvordan var det hos dere?

Hvor lang tid tok det fra:

1. Papirene sendes til Colombia til man blir godkjent?

2. Fra man blir godkjente til man får distrikt?

3. Fra man får distrikt til man får tildeling

4. fra tildeling til hentereisen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/160815-hvor-lang-tid-please-svar-meg/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest campestre

Dette er 3 år siden.

1.fra dok. ble sendt til godkjenning: godkjennelsen datert 1 mnd etter at dok. ble sendt fra Norge.

2.Fra godkjennelse til distrikt : 6 uker

3. fra tildeling av distrikt til tildeling av barn :13 dager.

4. fra tildeling til hentereise : 3,5 uke.

Hei.

Nå er det en stund siden vi fikk fra ICBF, men her er vår venting.

1. sendte papirene i begynnelsen av april 2000 ble godkjent i Colombia 31 mai 2000

2.fra vi var godkjent til distrikt 3,5 mnd

3. fra distrikt til tildeling 14 dager og fra tildeling til avreise 3 uker.

Som sagt er dette noen år siden, totalt i 2000 tok prosessen i Colombia for oss 6 mnd.

Lykke til med ventingen

Dette er 3 år siden.

1.fra dok. ble sendt til godkjenning: godkjennelsen datert 1 mnd etter at dok. ble sendt fra Norge.

2.Fra godkjennelse til distrikt : 6 uker

3. fra tildeling av distrikt til tildeling av barn :13 dager.

4. fra tildeling til hentereise : 3,5 uke.

Oj, da gikk det jammen fort!

Nå tar det nok lenger tid, desverre!

Mitt inntrykk nå er at man må regne med total ventetid på ett år +/- Og innenfor det året varierer det veldig hvor lang tid hver etappe tar. Vi har hatt papirene i Colombia i 3,5 mnd, og har veldig lyst til å begynne å vente på postmannen. Men tror enda det er tidlig. Regner med 1-2 mnd til før vi kan få beskjed om godkjenning fra ICBF.

Hilsen fra Mamaya

tror nok du må regne med litt lengre tid nå enn for bare få år siden. Vi sendte papirene våre til Colombia februar 2003 og ble godkjente av myndighetene 6 månder senere. deretter tok det 5 månder før vi fikk tildelt distrikt og kun tre uker senere kom tildeling. Vi reiste til Colombia 3,5 uke etter tildeling. Det skjer hurtig når det først skjer noe.

Gjest Snart Colombiamamma!

For stadig oppdaterte rapporter er det fint å melde seg på Colombialista. Men for å svare på spørsmålene dine nå:

1. Vi sendte papirene våre til Colombia i slutten av februar, ble godkjent av ICBF i slutten av august.

Vi har ikke kommet nærmere i prosessen, men vi har håp om følgende fremdrift videre:

2. Distrikt forhåpentligvis før jul.

3. Tildeling i januar-februar

4. Hentereise februar-mai

Jeg tror dette er relativt realistiske håp. Gir en total behandlingstid på 12-15 måneder. Hvis det går raskere får vi heller ta det som en positiv, og veldig gledelig overaskelse.

Det gjelder å smøre seg med en stor posjon tålmodighet når man går inn i en adopsjonsprosess.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...