soleil Skrevet 8. oktober 2004 Skrevet 8. oktober 2004 Hei! Jeg har kjøpt en gammel kommode og et gammelt spisestueskap (?). Jeg lurer litt på hvor gammelt det kan være og hvordan jeg skal pusse det opp. Tenker på å prøve å prøve å reskape den opprinnelige stilen om det er mulig. Hører litt med dere flinke dolere først! Begge er hvitmalt og malingen skjuler mørkt tre under. Spisestueskapet er innmari tungt. Det har utskjæringer på sidene som minner om rosemaling og i midten på kommoden er det en del som sitter fast. Det er to dører som må åpnes med nøkkel. Beina er dreide og litt høye med innskjærte striper som går nedover. Hyllene er av finer og det er 2 skuffer med grønt filt i. Det er lister på dørene som danner en trekant oppe og en nede og en firkant i midten. Midt i denne listingen er det utskjørt en blomst med fire blader. Toppen og bunnen ser på en måte ut som det er listet. Vanskelig å forklare.. hehe.. håper noen kan råde meg på vei. Jeg har lånt bøker på biblioteket og lett på nettet for å finne ut hvilken periode dette er fra, men vet enda ikke.. Bestemoren min har noe i lignende stil og det ble kjøpt før 1940 på auksjon, så det kan jo tyde på at det er fra rundt 1900 tallet. (?) 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.