Gå til innhold

Selge bolig og kjøpe ny, hvordan gå frem?

Anbefalte innlegg

Gjest snartsolgt
Skrevet

Når man vil selge sin bolig, hvordan bør man gå frem? Må man selge før man kan legge inn bud på et nytt bosted? Vi skal selge og jeg har kommet over en "midt i blinken" leilighet. Så lenge man kontakter banken først, er det tillatt å bli med på budrunden da? Eller blir dette feil siden vi ikke har prøvd å selge egen bolig først?

Og hvor lang tid må man regne med at et boligsalg tar? Dette er en attraktiv bolig på et attraktivt sted.

Er litt grønn på området....

Skrevet

Et boligsalg tar ca 5 timer. Fra klokka 10 om morgenen til klokka 15. Du må ha finansieringen klar.

Hvis du er veldig heldig så kanskje budrunden fortsetter neste dag.

Du bruker kanskje 1 1/2 mnd på å selge din egen bolig og mellomfinansieringsrenten er høy.

Gjest snartsolgt
Skrevet

Et boligsalg tar ca 5 timer. Fra klokka 10 om morgenen til klokka 15. Du må ha finansieringen klar.

Hvis du er veldig heldig så kanskje budrunden fortsetter neste dag.

Du bruker kanskje 1 1/2 mnd på å selge din egen bolig og mellomfinansieringsrenten er høy.

Med andre ord skal man selge sin egen bolig før man har en ny å flytte til? Uff, synes det høres hårreisende ut.

Skrevet

Med andre ord skal man selge sin egen bolig før man har en ny å flytte til? Uff, synes det høres hårreisende ut.

Det lønner seg. Men jeg gjorde omvendt når jeg flyttet men det var pga at jeg fant den leiligheten jeg ville ha før jeg hadde fått solgt min egen.

Nå visste jeg at jeg ville ha problemer med å finne en som passet da, jeg hadde leita i 8 mnd og funnet bare en tidligere. Den er forøvrig i etasjen under meg nå :o)

Gjest snartsolgt
Skrevet

Det lønner seg. Men jeg gjorde omvendt når jeg flyttet men det var pga at jeg fant den leiligheten jeg ville ha før jeg hadde fått solgt min egen.

Nå visste jeg at jeg ville ha problemer med å finne en som passet da, jeg hadde leita i 8 mnd og funnet bare en tidligere. Den er forøvrig i etasjen under meg nå :o)

Jeg har samme problemet som du hadde. Jeg har funnet den perfekte leiligheten, en slik som passer utmerket for meg og som ikke dukker opp ofte rundt omkring. Mens huset jeg er i er ikke lagt ut for salg engang...

Jeg for vel ta en tur på visningen og ta det derfra :-)

Skrevet

Jeg har samme problemet som du hadde. Jeg har funnet den perfekte leiligheten, en slik som passer utmerket for meg og som ikke dukker opp ofte rundt omkring. Mens huset jeg er i er ikke lagt ut for salg engang...

Det gikk greit. Jeg overtok leiligheten 1.desember og fikk solgt min 1.februar.

Kjøp drømmeleiligheten hvis du tror at du får solgt din uten altfor mange problemer.

Jeg måtte ut med 10 000 kr i mnd i mellomfinansiering men det tok banken med i beregningen når jeg skulle låne.

Skrevet

Kjøp drømmeleiligheten, og selg huset etterpå. Mellomfinansering koster, men hvert fall boliger i Oslo selges fortere nå. Dette bør gå bra.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...