ShitDiddelyDo Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 "I følge Alana står det i cd-coveret hvordan han savner "gutten sin", "Magne" som bare ble 4 år gammel" Selv om jeg har lest innlegget til alana 5 ganger eller så, fikk jeg ikke med meg at det sitatet var fra det coveret, trodde det var klippet fra den linken hun kom med, så jeg leste ikke så nøye, regnet med hun hadde misset Roy når hun kopierte, og leste heller på den sida istedetfor det hun skrev der. Men nå står alt så mye klarere for meg. Fyren er syk. Det var visst fra en DVD. Ikke en CD. Det står like under innlegget til Gemini, og er et svar på hennes spørsmål. Hehe, ja. Han høres ikke helt god ut i mine ører heller akkurat nå... 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 "Men - for å se på det fra en annen side. Kanskje han i et intervju med Det Nye ville ta litt avstand fra det og sier at det er om en katt, men at det i virkeligheten er om et barn...?" Det hørtes faktisk utrolig fornuftig ut. Lang mer sannsynlig enn at han har vridd det andre veien. For det ville jo bare vært sykt. Det du beskriver ville vært forståelig. Tror jeg er kveldens sjenni. Sikkert hans måte å distansere seg litt fra det. 0 Siter
ShitDiddelyDo Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Tror jeg er kveldens sjenni. Sikkert hans måte å distansere seg litt fra det. Jo, men når jeg nå leste det Dorhte klippet ut fra Det Nye, så virker det jo uansett litt spesielt hvis denne katten bare er konstruert for å distansere seg fra noe som egentlig er en gutt. Han snakker jo om når han hentet dyret, hvordan den hadde en knekk på halen, og det er jo ikke måte på... 0 Siter
Åsemor Skrevet 9. oktober 2004 Skrevet 9. oktober 2004 Jo, men når jeg nå leste det Dorhte klippet ut fra Det Nye, så virker det jo uansett litt spesielt hvis denne katten bare er konstruert for å distansere seg fra noe som egentlig er en gutt. Han snakker jo om når han hentet dyret, hvordan den hadde en knekk på halen, og det er jo ikke måte på... Ja, jeg tenkte på det jeg og. Nei, nå gidder jeg ikke å tenke mer på Kristian Valen for i kveld, får se hva han har å si på TvNorge i morgen halv åtte. 0 Siter
nolte Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 KV har falt mange hakk. Tydelig at han bruker denne tragedien for å skape blest om plata si. Hvis det virkelig var så personlig, så hadde han holdt det utenfor sin kariiere. 0 Siter
Gjest spekulasi Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Se hva han skriver da: Den siamesiske katten min. Vi hadde bursdag på samme dag, og da jeg så ham på kennelen, skjønte jeg med en gang at det var han jeg ville ha. Ingen andre likte ham, fordi han hadde en knekk i halen. Hans personlighet ble formet av min, og hver natt sov han i armkroken min under dyna. Jeg måtte ligge med armen i en spesiell stilling hele natten, for jeg hadde ikke hjerte til å snu meg. Det førte til slutt til at jeg fikk ryggproblemer og måtte gå til kiropraktor. Senere skadet han potene sine på en kokeplate, og jeg måtte bære ham i to år. Du vil sikkert tro jeg er gal, men Roy Magne betydde utrolig mye for meg. Det å bygge tillitsbånd med en annen rase enn mennesker, er helt spesielt. En katt tar deg for akkurat det du er, sier Kristian. Roy Magne døde 4 år gammel. At Roy Magne var en katt vet man jo, men at det var Roy Magne han snakket om vet man ikke. 0 Siter
Gjest spekulasi Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 I følge Alana står det i cd-coveret hvordan han savner "gutten sin", "Magne" som bare ble 4 år gammel. Når man så leser i linken fra Det Nye om at pusen ved navn Roy Magne bare ble 4 år gammel, og hvilken smell han gikk på når den døde, er det nærliggende å tro at "Magne" og "Roy Magne" er samme skapning? Det høres jo sykt ut. Håper for han sin skyld at dette bare er en ufin konspirasjonsteori på dol. Fremdeles ikke sikkert den sangen har noe med Roy Magne å gjøre, selv om det står om katta i coveret eller hvor det nå var. 0 Siter
Gjest spekulasi Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Se hva han skriver da: Den siamesiske katten min. Vi hadde bursdag på samme dag, og da jeg så ham på kennelen, skjønte jeg med en gang at det var han jeg ville ha. Ingen andre likte ham, fordi han hadde en knekk i halen. Hans personlighet ble formet av min, og hver natt sov han i armkroken min under dyna. Jeg måtte ligge med armen i en spesiell stilling hele natten, for jeg hadde ikke hjerte til å snu meg. Det førte til slutt til at jeg fikk ryggproblemer og måtte gå til kiropraktor. Senere skadet han potene sine på en kokeplate, og jeg måtte bære ham i to år. Du vil sikkert tro jeg er gal, men Roy Magne betydde utrolig mye for meg. Det å bygge tillitsbånd med en annen rase enn mennesker, er helt spesielt. En katt tar deg for akkurat det du er, sier Kristian. Roy Magne døde 4 år gammel. "Det å se krasjet og blodet og den lille gutten og sykehuset er som å gjenoppleve fortiden." http://www.tvnorge.no/index_LimeTVProgram_html?lid=1077372 0 Siter
Gjest '!-o-!' Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Og hvis den handler om et menneskebarn, så lurer jeg virkelig på hva dette bildet fra musikkvideoen har med dette å gjøre. http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=248454 Da blir han nok egentlig litt "syk" uansett, mener nå jeg. En musikkvideo er ofte tatt helt ut av sammenhengen i forhold til tekst, f.eks. Den forteller ofte en helt annen historie enn sangen egentlig gjør. 0 Siter
Champagne Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 "Det å se krasjet og blodet og den lille gutten og sykehuset er som å gjenoppleve fortiden." http://www.tvnorge.no/index_LimeTVProgram_html?lid=1077372 Katter kan også behandles på dertil egnede sykehus.. Og siden katta døde av kreft, så var han sikkert innom en veterinær. Og KV referer alltid til dette dyret som gutten sin. 0 Siter
Lurveline Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Fremdeles ikke sikkert den sangen har noe med Roy Magne å gjøre, selv om det står om katta i coveret eller hvor det nå var. Dette sto i coveret på DVD´n hans. Der sto det om savnet av Magne. Katta het Roy Magne. Litt merkelig å skrive om savnet av ei katte i coveret, om han har opplevd å miste en sønn (som ikke er sikkert det er), en slektning eller en sønn av nære venner, også. Ville vel vært mer "normalt" å skrive dette om gutten, har det ikke? Ikke kan jeg skjønne at han har oppkalt katta etter en død gutt heller. _Det_ blir i allefall sykt. 0 Siter
fyrlykt Skrevet 10. oktober 2004 Skrevet 10. oktober 2004 Kl. 2000 i kveld er det intervju med han, da får vi vel kanskje vite litt mer? http://www.tvnorge.no/index_LimeTVProgram_html?lid=1077372 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.