Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har en "hakk" i den ene brystvorten som ikke vil gro (pga 10 mnd gammel fyr med 6 tenner), og har derfor tenkt å la være å gi melk fra denne puppen i noen dager. Har to spørsmål:

1. Hvor lang tid må til for at et sår gror? Det er dannet rur flere ganger, men når jeg har prøvd å amme igjen har det blitt sår igjen. Er det noe jeg kan gjøre for at det skal gro fortere?

2. Melkespreng! Nå har jeg ikke ammet på 18 timer og det kjennes ikke godt ut. Vil det gå seg til, eller må melken ut? Dersom jeg ammer eller pumper vil såret åpne seg igjen, tror jeg. Kan det være "farlig" å ikke få ut melken?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161099-ammestopp-p%C3%A5-en-side/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gladmor

Ville nok sørget for å tømt litt fra brystet, for å unngå brystbetennelse eller stoppede melkeganger.

Hadde også en sprukken brystvort, og ammet ikke på et bryst i noen dager. Men jeg pumpet. Da kunne jeg selv bestemme "styrken", og jeg pumpet kun for å ikke bli sprengt- ikke for å tømme.

Resultat: noen dager senere hadde ene puppen MYE melk og andre mindre. Men brystvorta var ok.

Da vi kom dit, ammet jeg like mye på begge bryst igjen, og produksjonen så ut til å bli lik igjen for de to brystene.

For mitt første barn, sluttet jeg amme med ene puppen i ca 8 mnd alder. Hun ble ammet til hun var 1 år. Det gikk helt uproblematisk det også- bare at ene puppen ble så mye større enn den andre mens de mnd det pågikk. Etterpå var alt normalt igjen.

• 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...