Gå til innhold

Web-kurs?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg øsnker å gå på web-kurs. Lære meg hvordan lage en bra hjemmeside, annimasjoner og andre fancy ting man kan gjøre med design.

Bør ikke være superavansert, men ikke helt "nå skal vi slå på pcn" heller... : )

Så folkens! Hvor kan jeg gå på et sånt kurs? Jeg skal jobbe med en hjemmeside for en liten bedrift, og må derfor kunne litt...

Har søkt på AOF og IT-akademiet, men AOF har ingen tilbud, IT-akademiet har bare nettkurs. Jeg vil sitte på "skolebenken", ha en levende lærer foran meg.

Vil gå på kurs som varer fra en uke - 4 uker. Ikke et studium til 80 000,- og et år på skolen.

Har dere peiling på hvor jeg kan gå et sånt kurs?

Skrevet

Du kan jo melde deg på et FrontPage kurs hos Folkeuniversitet? Koster i underkant av 3000,-, en kurskveld i uka og varer vel 8-9 uker. SKulle få dekket det du hadde lyst til å lære da.

Skrevet

Du kan jo melde deg på et FrontPage kurs hos Folkeuniversitet? Koster i underkant av 3000,-, en kurskveld i uka og varer vel 8-9 uker. SKulle få dekket det du hadde lyst til å lære da.

Problemet er bare det at et Frontpage kurs lærer deg ikke å lage gode websider. Frontpage lager ganske enkelt ikke gode websider. Har de ikke kurs i mer fornuftige aplikasjoner, f.eks Dreamweaver?

"..........................."

Skrevet

Problemet er bare det at et Frontpage kurs lærer deg ikke å lage gode websider. Frontpage lager ganske enkelt ikke gode websider. Har de ikke kurs i mer fornuftige aplikasjoner, f.eks Dreamweaver?

"..........................."

Tror ikke de har oppdatert seg, nei. Enig at Dreamweaver er mer fleksibelt verktøy, men FP har mange gode muligheter og man må ikke benytte ferdigoppsett, heller.

Noen høgskoler har halvtårskurs i webdesign. Litt mer heftig det, tenker jeg. En til to forelesninger i uka samt innleveringsoppgave. Kostnad ca 550,- Vil du slå til og lære noe "ordentlig", tar du webutvikling. :-) Lykke til uansett.

Skrevet

Tror ikke de har oppdatert seg, nei. Enig at Dreamweaver er mer fleksibelt verktøy, men FP har mange gode muligheter og man må ikke benytte ferdigoppsett, heller.

Noen høgskoler har halvtårskurs i webdesign. Litt mer heftig det, tenker jeg. En til to forelesninger i uka samt innleveringsoppgave. Kostnad ca 550,- Vil du slå til og lære noe "ordentlig", tar du webutvikling. :-) Lykke til uansett.

Ønsk ikke meg "Lykke til" - det er ikke jeg som skal ta kurs.

"men FP har mange gode muligheter "

Muligheter, ja. Men FP skriver så dårlig og ubrukelig ustandard kode at det hjelper lite hvor mye man kan gjøre med det. Men jeg har fått med meg at det er en del "seriøse" institusjoner som presterer å bruke det.

"........................."

Skrevet

Ønsk ikke meg "Lykke til" - det er ikke jeg som skal ta kurs.

"men FP har mange gode muligheter "

Muligheter, ja. Men FP skriver så dårlig og ubrukelig ustandard kode at det hjelper lite hvor mye man kan gjøre med det. Men jeg har fått med meg at det er en del "seriøse" institusjoner som presterer å bruke det.

"........................."

Nei, det var visst ikke du som skulle kurses :-)

Uansett; valg av verktøy avhenger mye av hvilke forkunnskaper man har og til hvilket formål man skal bruke verktøyet. FP duger ikke til avanserte sider, men til "hjemmesnekring" (som jeg fikk inntrykk av at Spirello tenkte på) duger FP.

Skrevet

Nei, det var visst ikke du som skulle kurses :-)

Uansett; valg av verktøy avhenger mye av hvilke forkunnskaper man har og til hvilket formål man skal bruke verktøyet. FP duger ikke til avanserte sider, men til "hjemmesnekring" (som jeg fikk inntrykk av at Spirello tenkte på) duger FP.

Joda. Word duger også til dokumenter som ikke skal publiseres på noen avansert måte :-)

Men jeg ser ikke helt at FP er mindre avansert å bruke enn f.eks Dreamweaver?

"............................"

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...