Gå til innhold

19 år og tisser i senga...

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Shira12

Hei.

Ta en titt på forumet for inkontinens, der står det noen innlegg om psykisk inkontinens, les litt der, siden de ikke finner noe fysisk galt.

Du kan også poste ditt innlegg der, vil tro du kanskje kan få flere svar.

Ellers vil jeg anbefale deg til og kjøpe bleier, det er bedre enn store bind.

Det kan du få blåresept på, blir da billigere. Har du en lege som er klar over problemet? I såfall så kan du be om en blåresept.

Håper dette kunne hjelpe deg litt!?

Mvh

Har du prøvd Minirin nesespray for dette problemet. sønnen min var sengevæter til han var 14 år, men Minirin holdt det under kontroll så han var stort sett tørr. Glemte han sprayen en kveld var det vått igjen. Jeg har hørt at 1% av sengevæterne fremdeles er det i voksen alder. Har du ikke prøvd denne medisinene så anbefaler jeg et forsøk.

Lykke til videre :-)

Alill1365380691

Hei.

Ta en titt på forumet for inkontinens, der står det noen innlegg om psykisk inkontinens, les litt der, siden de ikke finner noe fysisk galt.

Du kan også poste ditt innlegg der, vil tro du kanskje kan få flere svar.

Ellers vil jeg anbefale deg til og kjøpe bleier, det er bedre enn store bind.

Det kan du få blåresept på, blir da billigere. Har du en lege som er klar over problemet? I såfall så kan du be om en blåresept.

Håper dette kunne hjelpe deg litt!?

Mvh

Takk for svar på innlegget mitt..Har verken hørt eller prøvd dette, men vil veldig gjerne prøve....

Tusen takk....

Gjest Shira12

Takk for svar på innlegget mitt..Har verken hørt eller prøvd dette, men vil veldig gjerne prøve....

Tusen takk....

Hjelpemidler er noe du har krav på når en har slike problem! Da vil du slippe så mye vask av sengklær. Kan jo også få sånne beskyttelseslaken.

AnneLill nevnte Minirin nesespray, det tror jeg du gjør lurt i og prøve.

Bestill en legetime og be om både blå resept på bleier og om å få prøve Minirin som medisin.

Lykke til! Håper du har en OK lege som vil hjelpe deg!

Alill1365380691

Hjelpemidler er noe du har krav på når en har slike problem! Da vil du slippe så mye vask av sengklær. Kan jo også få sånne beskyttelseslaken.

AnneLill nevnte Minirin nesespray, det tror jeg du gjør lurt i og prøve.

Bestill en legetime og be om både blå resept på bleier og om å få prøve Minirin som medisin.

Lykke til! Håper du har en OK lege som vil hjelpe deg!

Problemet er at det skjer bare når jeg er redd og legen min sier at det bare er psykisk,føler ikke at det er noe bare...Og jeg er fryktelig lei av å vaske..Så godt å få svar av deg,føler meg ikke så alene da og den sprayen skal jeg prøve...Frustrerende å ha en lege som ikke forstår...

Annonse

Gjest Shira12

Problemet er at det skjer bare når jeg er redd og legen min sier at det bare er psykisk,føler ikke at det er noe bare...Og jeg er fryktelig lei av å vaske..Så godt å få svar av deg,føler meg ikke så alene da og den sprayen skal jeg prøve...Frustrerende å ha en lege som ikke forstår...

Selv om problemet er av psykisk art, så har du rett på hjelpemidler!!

Kanskje du kunne ha bytt fastlege?

Iallefall, KREV og bli hørt av legen din, det er legen sin plikt og din rett som pasient!

Alill1365380691

Selv om problemet er av psykisk art, så har du rett på hjelpemidler!!

Kanskje du kunne ha bytt fastlege?

Iallefall, KREV og bli hørt av legen din, det er legen sin plikt og din rett som pasient!

jeg er så dårlig til å kreve noe...Klare ikke si om jeg vil ha banan eller eple engang...Åsså tenker jeg at ingen trenger å bli plaget med mine problemer....

Gjest Shira12

jeg er så dårlig til å kreve noe...Klare ikke si om jeg vil ha banan eller eple engang...Åsså tenker jeg at ingen trenger å bli plaget med mine problemer....

Hei.

Du plager ingen med problemene dine!!

En lege er der for og hjelpe deg uansett hva problemet måtte være!

Jeg sliter litt med og be om noe jeg også. Det jeg har gjort når jeg skal til legen er og skrive ned noen punkter på hva jeg vil ta opp.

Da kan du jo putte resept på inkontinensprodukt ( er vel det som er faguttrykket :) )

inni denne listen, faller kanskje mer naturlig da?

Legen bør og skal vite at det da vil lette din hverdag, du har vel andre problemer som bekymrer deg, og da synes jeg at du skal få slippe en våt seng!

Hvis ikke dette hjelper kan du kjøpe uten resept på apotek, men det koster mer da.

Håper du har en fin dag idag!

Klem

• 2 uker senere...

Hei 19 år og tisser i senga...

Jeg har hatt 1 16 års gamle ungdom som har tisset i sengen. Har prøvd alt fra minerin til alarm-matte til inge nytte.

Leste en gang et ukeblad der det sto at kiropraktor kunne hjelpe de som har slike problemer. Jeg fikk også forklart at "alarmen" som er mellom hodet og blæren ligger i klemme. Da er det ikke noe rart at en ikke vokner når en må på do.

16 åringen hadde KUN 3 behandlinger hos kiropraktor og så var problemet borte.

Håper dette kan hjelpe deg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...