Gå til innhold

Treger 20.000 I DAG! Haster

Gjest Blakk som en kjerkerotte

Anbefalte innlegg

Gjest Blakk som en kjerkerotte
Skrevet

Mannen min sliter med gjeld. Ikke store beløp, men noen tusen her og der. Har har egentlig betalt mer enn det han skylder på alle regningene, men rentene spiser opp pengene han betaler inn. Dette løser seg altså ikke. Vi har betalt i flere år, men summen blir bare større + inkasso osv.

Jeg er gjeldsfri, tjener ok og har fast jobb. Jeg har hjulpet han med regningene men det er begrenset hvor mye ejg kan bidra med og. Han andre regninger som alle andre har også.

Han har gravd oss ned i et stort svart hull, og vi kommer ikke opp. Jeg trenger 20.000 i dag. Et lån for å betale alle disse småbeløpene, så har jkeg heller gjeld til et sted, så kan han konsentrere seg om en annen stor gjeld han har til lånekassa som nå ligger hos Statens innkrevningssentral. Jeg har Skandidabaken (Visa) og Sparebank 1 der jeg har BSU og kapitalkonto (som er nesten tom nå). Hvor bør jeg låne for å tape minst mulig? Er vel ikke lurt å ringe til noen av de private låneselskapene som reklamerer i avisen? Jeg kan betale 1000 i mnd.

Jeg trenger ikke høre at jeg må finne meg en annen mann, eller ikke låne for han eller andre negative tilbakemeldninger. Dette har jeg bestemt meg for og trenger tips til hvor ejg kan låne, og få pengene fort som mulig. Takk for seriøse svar.

Skrevet

Kan du stille sikkerhet?

I så fall kan det ikke være noe problem å få lån på dagen hos din vanlig bankforbindelse.

Skrevet

Søk om kontokreditt i skandiabanken?

Eventuelt hør der du har BSU konto.

Dere har andre muligheter. Hvor mange kreditorer er det?

Har dere kontaktet dem og prøvd å fryse kravene for å få til betalingsordninger? Ofte vil kreditorer gå med på at en betaler hovedbeløpet. Prøv å forhandle litt!

Det er også mulig å få hjelp til dette hos en økonomisk rådgiver.

Gjest Blakk som en...
Skrevet

Kan du stille sikkerhet?

I så fall kan det ikke være noe problem å få lån på dagen hos din vanlig bankforbindelse.

Sikkerhet på 20 000?? Jeg tjener bra og har fast jobb, holder ikke det? Har penger på BSU-konto og. Aldri hatt en krone gjeld i hele mitt liv.

Skrevet

Kontakt en av bankene dine ang et forbrukslån (hvis du ikke har en bil eller leilighet du kan stille som sikkerhet). Man har forresten forsørgerplikt overfor ektefelle når man er gift...

skorpionfisken
Skrevet

Hør med arbeidsgiveren din om du kan få et "lønnskontolån" der. Dersom du kan betale det tilbake i løpet av 12 mnd så er det tillatt i følge skattereglene å få lånet rentefritt.

Skrevet

Sikkerhet på 20 000?? Jeg tjener bra og har fast jobb, holder ikke det? Har penger på BSU-konto og. Aldri hatt en krone gjeld i hele mitt liv.

BSU-kontoen kan ikke brukes som sikkerhet.

Men eier dere stedet dere bor? Da er det jo mulig å bruke det som sikkerhet. Eller har dere foreldre som kan stille sikkerhet.

Tviler på at du vil ha noe problem med å få låne 20.000.

Gjest Blakk som en...
Skrevet

Søk om kontokreditt i skandiabanken?

Eventuelt hør der du har BSU konto.

Dere har andre muligheter. Hvor mange kreditorer er det?

Har dere kontaktet dem og prøvd å fryse kravene for å få til betalingsordninger? Ofte vil kreditorer gå med på at en betaler hovedbeløpet. Prøv å forhandle litt!

Det er også mulig å få hjelp til dette hos en økonomisk rådgiver.

Det er altfor sent. Han har latt det sture og gå for lenge. Har hatt avtaler, men han har brutt alle siden han ikke har hatt penger. Dette er eneste og siste utvei. Han er nå svært psykisk nede og vurderer å ta livet sitt. Forhandlinger har jeg ikke tid eller mulighet til. Blir møtt av veggen når jeg kontakter inkassobyråene, de vil ikke snakke med meg, men med han. men han er ferdig, takler det ikke. Kommer ingen vei. Nå har jeg nettopp sitti på do en time på jobben og grini etter å ha prøvd å ringe de han skylder penger for å oppklare en del ting. Er snart feridg jeg og. >Dette sliter meg fullstendig ut og dreper samlivet vårt.

Skrevet

Det er altfor sent. Han har latt det sture og gå for lenge. Har hatt avtaler, men han har brutt alle siden han ikke har hatt penger. Dette er eneste og siste utvei. Han er nå svært psykisk nede og vurderer å ta livet sitt. Forhandlinger har jeg ikke tid eller mulighet til. Blir møtt av veggen når jeg kontakter inkassobyråene, de vil ikke snakke med meg, men med han. men han er ferdig, takler det ikke. Kommer ingen vei. Nå har jeg nettopp sitti på do en time på jobben og grini etter å ha prøvd å ringe de han skylder penger for å oppklare en del ting. Er snart feridg jeg og. >Dette sliter meg fullstendig ut og dreper samlivet vårt.

Skjønner..... :/

Du må redde han ut av denne knipa... uff..

Får håpe dere kan unngå å havne i den situasjonen igjen. Gjør det som trengs! Får håpe han er i stand til å ta ansvaret.

Skrevet

Hør med arbeidsgiveren din om du kan få et "lønnskontolån" der. Dersom du kan betale det tilbake i løpet av 12 mnd så er det tillatt i følge skattereglene å få lånet rentefritt.

Det var jo et innmari bra forslag, da!

Er dette noe de fleste arbeidsgivere gir om man har fast jobb?

skorpionfisken
Skrevet

Det var jo et innmari bra forslag, da!

Er dette noe de fleste arbeidsgivere gir om man har fast jobb?

Alle offentlige arbeidsgivere kan gjøre det. De fleste arbeidsgivere er imøtekommende på så små beløp om man ber om hjelp, og samtidig blir gjort oppmerksom på skattereglene i så måte. Om man trenger å låne for lengre tid enn 12 måneder så må de ta rener tilsvarende skattedirektoratets normalrentesats som nå er på 2,5% i året.

Skrevet

Er din mann arbeidsledig eller sykemeldt. I så fall bør vel Lånekassen gi rentefri utsettelse på betaling av lånet.

Gjest xgjeldsslave
Skrevet

Refinansiering er tingen!

Be han om å ta opp lån i sin egen bank for å betale alle små lån, de er som oftest dyrest.

Tilby selv om å hjelpe men at det er siste gang du gjør det..

Selg hus, bil mm., eller søk om sosialhjelp...

mil1365380270
Skrevet

Sjekk med banken om du ikke kan ta ut rentene du har fått på BSU, uten å måtte tilbakebetale skattegodtgjørelsen.

Gjest Blakk som en....
Skrevet

Refinansiering er tingen!

Be han om å ta opp lån i sin egen bank for å betale alle små lån, de er som oftest dyrest.

Tilby selv om å hjelpe men at det er siste gang du gjør det..

Selg hus, bil mm., eller søk om sosialhjelp...

Det er det vi skal nå! Men han er bannlyst overalt. Får ikke gang visa-kort og har ikke vært kredittverdig på mange år. han får ikke lån noe steder. De beløpene som sliter mest er ca. 10000 til sparebank 1 og det samme til dnb. pluss en del andre småregninger på 1000 - 4000 som ligger hos inkasso.

Noe får han ordne selv, det hadde ikke trengt å være så ille hvis han hade hatt mer kontroll og mer ordnen og holdt avtalene han fikk tilbud om. Så mye er hans egen skyld, men nå har det gått for langt. han har gitt opp, er svært deprimert.

Jeg skal ta opp lån på mitt navn og betale de beløpene der, så får vi ta det derfra.

Skrevet

Hvorfor spør du her da, hvis du har svaret selv?

Gjest Blakk som en...
Skrevet

Hvorfor spør du her da, hvis du har svaret selv?

Du ser jo ikke hva jeg spør om!

Hvorfor svare når du ikke har svar?

Gjest xgjeldsslave
Skrevet

Det er det vi skal nå! Men han er bannlyst overalt. Får ikke gang visa-kort og har ikke vært kredittverdig på mange år. han får ikke lån noe steder. De beløpene som sliter mest er ca. 10000 til sparebank 1 og det samme til dnb. pluss en del andre småregninger på 1000 - 4000 som ligger hos inkasso.

Noe får han ordne selv, det hadde ikke trengt å være så ille hvis han hade hatt mer kontroll og mer ordnen og holdt avtalene han fikk tilbud om. Så mye er hans egen skyld, men nå har det gått for langt. han har gitt opp, er svært deprimert.

Jeg skal ta opp lån på mitt navn og betale de beløpene der, så får vi ta det derfra.

Gjeldordning heter også noe...

Det er mange som kontakter sine kreditorer

og forklarer situasjonen.

Noen er behjelpelig, og det kommer også til å vises i en evt.gjeldsordning at man har vist interesse for å ordne opp i dette sølet.

Ønsker dere en god bedring...

Angela1365380318
Skrevet

Hva har han brukt alle disse små summene på da?

Han han kjøpt noe fornuftig som feks bil eller leilighet dere kan ta opp nytt lån på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...