Gå til innhold

Hva skal en bli?

Gjest Hva skal en bli?

Anbefalte innlegg

Gjest Hva skal en bli?
Skrevet

Jeg skal begynne på attføring nå og har null peil på hva jeg skal ta meg til. Har vonde skuldre som verker ved for mye belastning, så det må være noe som ikke belaster de noe særlig. Kan ikke tenke meg å bli lærer f eks, tror ikke jeg er noe flink til å jobbe med mennesker.

Noen som kan hjelpe med noen gode tips og forslag? Er takknemlig for alle forslag :o)

Gjest LucySky
Skrevet

Det kommer jo an på hvor gammel du er og hva slags utdanning du har fra før.

Er du tannlege på førti som ikke orker å stå ved stolen mer, eller kommer du rett fra videregående?

Hva slags ting er du bedre til enn andre ting?

Gjest Hva skal en bli?
Skrevet

Det kommer jo an på hvor gammel du er og hva slags utdanning du har fra før.

Er du tannlege på førti som ikke orker å stå ved stolen mer, eller kommer du rett fra videregående?

Hva slags ting er du bedre til enn andre ting?

Var kanskje litt kjapp der ja.. Er 33, har hatt en litt tung fysisk jobb i industrien som jeg ikke klarer lenger. Kunne gått videre i samme faget, teknisk fagskole eller ingeniør, men vil helst begynne med noe helt annet Jeg er vel ganske praktisk av meg, jobbet en stund litt på kontor og litt ute i "felten", trivdes godt med den blandingen. Liker å jobbe for folk, men vet ikke om jeg er så flink å jobbe med folk? Noe sånt?

Skrevet

Var kanskje litt kjapp der ja.. Er 33, har hatt en litt tung fysisk jobb i industrien som jeg ikke klarer lenger. Kunne gått videre i samme faget, teknisk fagskole eller ingeniør, men vil helst begynne med noe helt annet Jeg er vel ganske praktisk av meg, jobbet en stund litt på kontor og litt ute i "felten", trivdes godt med den blandingen. Liker å jobbe for folk, men vet ikke om jeg er så flink å jobbe med folk? Noe sånt?

Du kjem nok til å få veiledning når det gjeld å skrive attføringsplan. Eg håpar i alle fall det!!

Eg veit ikkje om det er slik overalt, men i vårt distrikt er det "handlingsplankurs" over 4 dagar der ein skal kome fram til kva som er ein god plan. Du får finne ut av dine svake sider, dine sterke sider, kartlegge dei ressursane du har, og individuell rettleiing også. Det fungerer veldig bra.

Det er ikkje alltid like lett å sjå kva moglegheiter ein har når ein kjem opp i denne situasjonen, men ingen forventar vel at du skal ha løysinga klar ved første møte med saksbehandler, vel?

Gjest Hva skal en bli?
Skrevet

Du kjem nok til å få veiledning når det gjeld å skrive attføringsplan. Eg håpar i alle fall det!!

Eg veit ikkje om det er slik overalt, men i vårt distrikt er det "handlingsplankurs" over 4 dagar der ein skal kome fram til kva som er ein god plan. Du får finne ut av dine svake sider, dine sterke sider, kartlegge dei ressursane du har, og individuell rettleiing også. Det fungerer veldig bra.

Det er ikkje alltid like lett å sjå kva moglegheiter ein har når ein kjem opp i denne situasjonen, men ingen forventar vel at du skal ha løysinga klar ved første møte med saksbehandler, vel?

Nei, det forlanges vel ikke at jeg har planen helt klar, jeg er vel bare litt opphengt i at jeg må begynne med noe nytt og tenker veldig mye på det om dagene. Har akkurat prøvd aktiv sykemelding og funnet ut at det ikke går, så det er endel tanker. Hadde vært kjempebra om det er samme opplegget her som det du forteller om, men uansett får jeg nok hjelp til å finne ut av ting. Takk for svar! :o)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...