anonymuse Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Hei! Jeg er nå usikker på hva jeg skal gjøre. Har vært inn ug ut av sykehus for utredning ifm. total inkontinens, både urin og avføring. Legene har ikke funnet noe fysisk feil. Jeg er villig til å snakke med psykiater i en lengre periode, men frykter dette ikke fører frem. Kan jeg stille krav om en eventuell operasjon, ( stomi ) som da vil kunne hjelpe meg til en bedre hverdag enn den jeg har i dag? Håper det ikke går så langt, men likevel... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161250-usikker-p%C3%A5-fremtiden/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Alill1365380691 Skrevet 12. oktober 2004 Del Skrevet 12. oktober 2004 Føler at vi kanskje har noe av det samme problemet.Jeg har også vært til utredning uten at de finner noe fysisk galt...Og dermed så får jeg ikke oprasjon eller andre hjelpemidler...Frustrerende ikke sant? men jeg sier ikke at ingen leger kan hjelpe med dette! Jeg snakker med terapauten min om dette og har funnet ut at d hnger sammen med ting jeg har opplevd...Vet ikke om dette var til noen hjelp, men... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161250-usikker-p%C3%A5-fremtiden/#findComment-1043253 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymuse Skrevet 12. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2004 Føler at vi kanskje har noe av det samme problemet.Jeg har også vært til utredning uten at de finner noe fysisk galt...Og dermed så får jeg ikke oprasjon eller andre hjelpemidler...Frustrerende ikke sant? men jeg sier ikke at ingen leger kan hjelpe med dette! Jeg snakker med terapauten min om dette og har funnet ut at d hnger sammen med ting jeg har opplevd...Vet ikke om dette var til noen hjelp, men... Jeg får dekket bleier på blå resept, noe jeg tror du også vil få om du snakker med legen din. Men jeg føler det er problematisk å hele tiden måtte ha med mye ekstra bagasje, siden bleiene tross alt tar endel plass. I tillegg er det ikke enkelt bestandig å bli kvitt skitne bleier, og finne et egnet sted å skifte. Heldigvis har jeg en familie som er forståelsesfull, og noen av mine nærmeste venner vet også om det. Jeg er forøvrig mann på 31 år, og har hatt problemet siden begynnelsen av tenårene. Har prøvd medisiner uten hell også, og de siste utredningene har jeg holdt på med i snart 1 1/2 år. Lykke til du også.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161250-usikker-p%C3%A5-fremtiden/#findComment-1043299 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Siri Harket, uroterapeut Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei. Det høres ut som du har en tøff hverdag med total inkontinens. Du sier du har vært til utredning for dette, og det undrer meg noe at de ikke der har kommet med noe behandlingsforslag. Du sier ikke noe om din alder, eller hvor lenge du har hatt dette problemet,så det er litt vanskelig å komme med råd, når jeg vet så lite rundt problemet ditt. Det jeg nok vil anbefale er å få en henvisning til uroterapeut om det finnes der du bor. Da kan vedkommende se litt nærmere på problemene dine. Ellers så har du rett til å be om samtale med den legen du har hatt kontakt med for nærmere informasjon om hvilke muligheter som finnes for at du skal ha en bedre hverdag. Det er viktig at du er blitt godt nok utredet og ut fra det får et mulig behandlingstilbud. Lykke til 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161250-usikker-p%C3%A5-fremtiden/#findComment-1044591 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymuse Skrevet 14. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei. Det høres ut som du har en tøff hverdag med total inkontinens. Du sier du har vært til utredning for dette, og det undrer meg noe at de ikke der har kommet med noe behandlingsforslag. Du sier ikke noe om din alder, eller hvor lenge du har hatt dette problemet,så det er litt vanskelig å komme med råd, når jeg vet så lite rundt problemet ditt. Det jeg nok vil anbefale er å få en henvisning til uroterapeut om det finnes der du bor. Da kan vedkommende se litt nærmere på problemene dine. Ellers så har du rett til å be om samtale med den legen du har hatt kontakt med for nærmere informasjon om hvilke muligheter som finnes for at du skal ha en bedre hverdag. Det er viktig at du er blitt godt nok utredet og ut fra det får et mulig behandlingstilbud. Lykke til Jeg glemte å nevne at jeg er 31 år gsmmel mann, og har slitt siden jeg var 10-11 år gammel. Hva tror du om en eventuell operasjon, om ikke samtaleterapi fører frem? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161250-usikker-p%C3%A5-fremtiden/#findComment-1044603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsikke76 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 har bare et spørsmål jeg..er det encoprese du snakker om?jeg har en datter på snart 9 år som har hatt det siden hun var 4 år..jeg spør oxo for meg og min datters skyld..for hvis det er slik så finnes det kanskje en mulighet for at hun ikke blir bra for dette i barne årene sine som jeg altid har trodd og håpet... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161250-usikker-p%C3%A5-fremtiden/#findComment-1049713 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonymuse Skrevet 20. oktober 2004 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2004 har bare et spørsmål jeg..er det encoprese du snakker om?jeg har en datter på snart 9 år som har hatt det siden hun var 4 år..jeg spør oxo for meg og min datters skyld..for hvis det er slik så finnes det kanskje en mulighet for at hun ikke blir bra for dette i barne årene sine som jeg altid har trodd og håpet... Det er jeg ikke sikker på. Har fått beskjed om at mine problemer er psykisk betinget, og dermed er det mye værre å se en løsning som vil kunne være til hjelp for meg. Som sagt går jeg til psykiater, men er meget usikker på om han får meg frisk. Jeg er litt tvilende, men prøver frem til påsken for å se om det blir noen bedring i det hele tatt. Om jeg ikke blir bedre, hva da? Kan du svare meg på det Siri Harket? Jeg vet jeg glemte å legge ved alder og kjønn. Jeg er 31år gammel mann, og har hatt problemer siden jeg var 10-11 år gammel. Er det i "værste fall" noen løsning å spørre om å bli operert, og få utlagt tarm? Å stadig ta hensyn til mye ekstra bagasje ( alle bleiene på slep ) er slitsomt, og det er ikke gøy å avstå fra aktiviteter jeg ellers kunne ønsket å være med på. Håper jeg får nytt svar av deg. Til solsikke76 vil jeg ønske lykke til. Håper dere finner ut av det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161250-usikker-p%C3%A5-fremtiden/#findComment-1049729 Del på andre sider Flere delingsvalg…
solsikke76 Skrevet 20. oktober 2004 Del Skrevet 20. oktober 2004 Det er jeg ikke sikker på. Har fått beskjed om at mine problemer er psykisk betinget, og dermed er det mye værre å se en løsning som vil kunne være til hjelp for meg. Som sagt går jeg til psykiater, men er meget usikker på om han får meg frisk. Jeg er litt tvilende, men prøver frem til påsken for å se om det blir noen bedring i det hele tatt. Om jeg ikke blir bedre, hva da? Kan du svare meg på det Siri Harket? Jeg vet jeg glemte å legge ved alder og kjønn. Jeg er 31år gammel mann, og har hatt problemer siden jeg var 10-11 år gammel. Er det i "værste fall" noen løsning å spørre om å bli operert, og få utlagt tarm? Å stadig ta hensyn til mye ekstra bagasje ( alle bleiene på slep ) er slitsomt, og det er ikke gøy å avstå fra aktiviteter jeg ellers kunne ønsket å være med på. Håper jeg får nytt svar av deg. Til solsikke76 vil jeg ønske lykke til. Håper dere finner ut av det. Takker for svaret fra deg...dette med min datter skal vit også være psykisk betinget for noe som har skjedd da hun var yngre..jeg ønsker deg oxo lykke til..og viss dett er det samme som min datter fikk jeg egentlig litt mer forståelse for hvor vanskelig dette er for henne..takker oxo for det... 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161250-usikker-p%C3%A5-fremtiden/#findComment-1049738 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.