Gå til innhold

Hva skal jeg ha på meg på byen?

Anbefalte innlegg

Gjest Nytt innfall
Skrevet

Jeg har endelig slanket meg 15 kilo, så nå skal jeg skifte ut garderoben min!! Eneste problemet er at jeg ikke vet helt hva jeg skal ha på meg når jeg skal på fest og sånt. Jeg er 20 år, 160 høy og 50 kg. Har dere noen tips på hva, merke, hvor jeg får kjøpt det å sånn?

Skrevet

Ingen peiling, jeg er en olding på 38!

Ville bare si gratulerer!! Kjempeflott!!

mvh

fei1365380229
Skrevet

Har heller ingen forslag til garderobe, men fy søren så flink du har vært.

Går det an å spørre hva du har gjort og hvor fort det har gått. Skulle selv ha godt ned sånn 10 - 15 kg :).

Skrevet

mvh

Hvordan går det med hoftene dine? Gjør det fortsatt vondt når du går? Har du prøvd å sykle?

Skrevet

Ta deg en tur på Bik Bok der har de masse kule klær! Du trenger ikke spørre her hva du skal ha på deg, du blir sikkert fin uansett! ; )

Dra på skikkelig "shop til you drop"-tur og prøv masse forskjllig, så finner du en stil som passer for deg.

Gratulerer med vektreduksjonen, kjempeflink har du vært! ; )

Skrevet

Hvordan går det med hoftene dine? Gjør det fortsatt vondt når du går? Har du prøvd å sykle?

For en omtanke!

Jeg er jo bedre, jeg halter ikke lenger når jeg går, men jeg får ikke til å løpe. Jeg prøvde meg på fredag, men fikk fort vondt.

Syklingen derimot, går det helt fint med! Jeg sykler mellom 16 og 20 km hver gang, så det hjelper vel på formen det også. Men, jeg savner å kunne løpe!

Igjen: takk for omtanken!

mvh

Gjest Nytt innfall
Skrevet

Har heller ingen forslag til garderobe, men fy søren så flink du har vært.

Går det an å spørre hva du har gjort og hvor fort det har gått. Skulle selv ha godt ned sånn 10 - 15 kg :).

Jeg har bare prøvd å lagt om vanene mine forsiktig etterhvert. Men jeg har holdt på siden november i fjor, så det har ikke akkurat vært en superkur :)

Jeg begynte med at de gangene jeg kjøpe sjokolade så kjøpte jeg en sånn eventyrsjokolade istedet for en større. Etterhvert så byttet jeg ut cola med pepsi max og begynte å lese om ernæring. Da kom jeg over en side på internett som heter http://www.slankenett.no/ Der laget jeg en slankedagbok som er der inne og skrev opp hva jeg spiste hver dag. De andre slankerene der inne ga tilbakemeldinger om hva jeg bør forandre på og holdt motivasjonen oppe. Dessuten så kommer en slankekurve automatisk opp etterhvert som jeg jeg skriver opp vekta og den er utrolig motiverende å lese. Tror ikke jeg hadde klart det uten støtten fra slankenett. Jeg fikk også endel aha opplevelser når jeg skrev opp hva jeg spiste hver dag.

De viktigste slanketipsene som funka for meg er å spise 5-6 måltider hver dag, få nok protein, og bare passe på at matinntaket er mindre enn energiforbruket. Det er ikke alltid jeg har spist kjempesunt, selv om inntaket er mindre enn forbruket, men da har jeg sørget for å ta vitamintilskudd. Lett å ende opp med nuddler, brød og skinke som student når det er 14 dager til stipendet kommer, men jeg har alltid sørget for at proteininntaket er høyt nok.Uten nok protein så tærer slankingen på musklene.

For å ikke miste helt grepet så har jeg glemt slankingen i julen, påsken og i sommer, uten at det fikk katastofale følger. I sommer gikk jeg opp 2 kg, men så spiste jeg som en hest også. Jeg synst nyanlagte kilo er lettere å ta av en de som har sittet en stund. Høres rart ut, men det kan kanskje ha noe med at det er mye vann også.

Ble mye dette, men jeg er bare så fornøyd :) Også har jeg blitt bedt på fest i helgen da av DEN kjekke gutten. Har aldri blitt bedt på fest sånn så det blir spennende. Nå har jeg oppdaget at gutter faktisk snur seg etter meg og flørter. HERLIG :) hehe.. hadde jeg bare vist hva jeg skal ha på meg..

Gjest Nytt innfall
Skrevet

Ta deg en tur på Bik Bok der har de masse kule klær! Du trenger ikke spørre her hva du skal ha på deg, du blir sikkert fin uansett! ; )

Dra på skikkelig "shop til you drop"-tur og prøv masse forskjllig, så finner du en stil som passer for deg.

Gratulerer med vektreduksjonen, kjempeflink har du vært! ; )

Sist uke var jeg å handlet klær for 5000, men jeg finner liksom ikke det som passer til fest. Har blitt bedt på fest i helgen av en kjekk gutt fra jobben, men vet ikke hvilken stil liksom. Til vanlig ender jeg som regel opp med en kul dongri med belte, wow genser eller annen hettegenser og puma sko. Til jakke bruker jeg en HH lyseblå jakke eller en kort svart jean paul jakke. Dette er det garderoben min består av, men det er vel ikke helt festklær? Hva ville du brukt på en privat fyllefest?

fei1365380229
Skrevet

Jeg har bare prøvd å lagt om vanene mine forsiktig etterhvert. Men jeg har holdt på siden november i fjor, så det har ikke akkurat vært en superkur :)

Jeg begynte med at de gangene jeg kjøpe sjokolade så kjøpte jeg en sånn eventyrsjokolade istedet for en større. Etterhvert så byttet jeg ut cola med pepsi max og begynte å lese om ernæring. Da kom jeg over en side på internett som heter http://www.slankenett.no/ Der laget jeg en slankedagbok som er der inne og skrev opp hva jeg spiste hver dag. De andre slankerene der inne ga tilbakemeldinger om hva jeg bør forandre på og holdt motivasjonen oppe. Dessuten så kommer en slankekurve automatisk opp etterhvert som jeg jeg skriver opp vekta og den er utrolig motiverende å lese. Tror ikke jeg hadde klart det uten støtten fra slankenett. Jeg fikk også endel aha opplevelser når jeg skrev opp hva jeg spiste hver dag.

De viktigste slanketipsene som funka for meg er å spise 5-6 måltider hver dag, få nok protein, og bare passe på at matinntaket er mindre enn energiforbruket. Det er ikke alltid jeg har spist kjempesunt, selv om inntaket er mindre enn forbruket, men da har jeg sørget for å ta vitamintilskudd. Lett å ende opp med nuddler, brød og skinke som student når det er 14 dager til stipendet kommer, men jeg har alltid sørget for at proteininntaket er høyt nok.Uten nok protein så tærer slankingen på musklene.

For å ikke miste helt grepet så har jeg glemt slankingen i julen, påsken og i sommer, uten at det fikk katastofale følger. I sommer gikk jeg opp 2 kg, men så spiste jeg som en hest også. Jeg synst nyanlagte kilo er lettere å ta av en de som har sittet en stund. Høres rart ut, men det kan kanskje ha noe med at det er mye vann også.

Ble mye dette, men jeg er bare så fornøyd :) Også har jeg blitt bedt på fest i helgen da av DEN kjekke gutten. Har aldri blitt bedt på fest sånn så det blir spennende. Nå har jeg oppdaget at gutter faktisk snur seg etter meg og flørter. HERLIG :) hehe.. hadde jeg bare vist hva jeg skal ha på meg..

Takk for svar. Jeg prøver også å gjøre det på denne måten. Jeg går dessverre på medisiner som gjør at jeg går opp enten jeg vil eller ikke, men når jeg slutter med disse skal jeg melde meg inn på dette slankenettet tror jeg, motiverende å få litt tilbakemelding.

Jeg vet egentlig hva jeg skal gjøre, men det er vanskelig å holde motivasjonen ved like over lang tid. Og så er jeg litt for glad i rødvin, og det er en "dødare" for meg.

Har kjøpt meg spinningsykkel så jeg prøver å trene på den ihvertfall 4 ganger i uken. Inspirerende å høre at det faktisk går an.

Lykke til på festen! Alt er pent på en smekker kropp vet du :)

Gjest Nytt innfall
Skrevet

mvh

Takk :D

Gjest Nytt innfall
Skrevet

Takk for svar. Jeg prøver også å gjøre det på denne måten. Jeg går dessverre på medisiner som gjør at jeg går opp enten jeg vil eller ikke, men når jeg slutter med disse skal jeg melde meg inn på dette slankenettet tror jeg, motiverende å få litt tilbakemelding.

Jeg vet egentlig hva jeg skal gjøre, men det er vanskelig å holde motivasjonen ved like over lang tid. Og så er jeg litt for glad i rødvin, og det er en "dødare" for meg.

Har kjøpt meg spinningsykkel så jeg prøver å trene på den ihvertfall 4 ganger i uken. Inspirerende å høre at det faktisk går an.

Lykke til på festen! Alt er pent på en smekker kropp vet du :)

Motivasjonen er den værste delen ja :/ Spesielt når noen rundt meg spiser noe jeg har veldig lyst på. De gangen jeg har reist hjem, så har det vært totalt sprekk.

Håper du klarer det! Slankenett er en kjempestøtte viss du tar deg tid til å lage dagboken skikkelig :) Lykke til du og!

Skrevet

Oki.. Grattis! Hva med en kul dongeribukse? Så finner du en topp som du liker. Gjerne i blandingen røff og pen. Kanskje med noe kult skrift og litt strass-steiner.

Til dette kan du finne et belte som matcher. Så bør du finne deg en fin jakke. Det finnes veldig mange blazer-lignende jakker i forskjellige farger nå. Det fremhever en slank figur. Så kan du kanskje kjøpe deg noen støvletter? Enten du liker noe som er sexy eller noen litt flatere som du kan ta utenpå buksa. Kanskje du kan kjøpe deg et skjerf og en veske som matcher også.

Kanskje ikke så viktig med skjerf, jakke og støvletter når dere bare skal være inne, men likevel... :)

Skrevet

Sist uke var jeg å handlet klær for 5000, men jeg finner liksom ikke det som passer til fest. Har blitt bedt på fest i helgen av en kjekk gutt fra jobben, men vet ikke hvilken stil liksom. Til vanlig ender jeg som regel opp med en kul dongri med belte, wow genser eller annen hettegenser og puma sko. Til jakke bruker jeg en HH lyseblå jakke eller en kort svart jean paul jakke. Dette er det garderoben min består av, men det er vel ikke helt festklær? Hva ville du brukt på en privat fyllefest?

Wow-gensere er fine de, men ikke til fest synes jeg.... Ikke puma-sko helelr. Kult til hverdags, men ikke fest..

På fest har jeg som regel på skjørt og støvletter, kanskje noen stilige strømper (får masse kule strømper nå på HM f.eks). Ellers så er olabukse med et kult belte stilig.. Men da må du ha en litt stiligere topp.. Jeg har en del gensere som sitter litt etter med litt utrigning i sort med enten påsydde perler med shifong? (sånn gjennomsiktig tynt stoff) på armene...

Eller sort bukse, en knæsj farge på toppen og sort blazer... Kommer an på hvordan fest det er, hvordan folk som er der...

man kan også bli veldig stilig med enkelt antrekk. Si svart bukse, en topp du ser snæksy ; ) ut i, f.eks turkis, noen kule øredobber og en kul sveis med en pyntestrikk/spenne. Ha matchene veske..

Vero moda har de masse topper som er stilige og enkle. Litt sminke, ørepynt og hårpynt som passer blir du knallfin! ; )

Hva med å gå inn i en butikk, si til vedkommende bak disken at du skal på fest og vil ha hjelp til å finne et antrekk du trives i og passer til fest... Lykke til!

Skrevet

Hvis du bor f eks i Tromsø, så har det vel lite for seg å få råd om hvor i Stavanger man får kjøpt ting?

Skrevet

Gratulerer med vektreduksjonen!

Ingen ekspert på dameklær, men kle deg i noe du trives i og som fremhever den "nye" figuren din.

Det har du så absolutt gjort deg "fortjent" til:-)

Skrevet

For en omtanke!

Jeg er jo bedre, jeg halter ikke lenger når jeg går, men jeg får ikke til å løpe. Jeg prøvde meg på fredag, men fikk fort vondt.

Syklingen derimot, går det helt fint med! Jeg sykler mellom 16 og 20 km hver gang, så det hjelper vel på formen det også. Men, jeg savner å kunne løpe!

Igjen: takk for omtanken!

mvh

Skjøner godt at du savner løpingen. Men siden du ikke har holdt på så lenge, har du forhåpentlig ikke direkte abstinens.

Bra at du kan sykle, iallfall! Svømming er også ypperlig som en variasjon- fin trening for mange muskelgrupper, med minimal belastning.

En mulig opptrapping fra vanlig gange er hurtig stavgang. Med staver belastes knær og hofter mindre.

Og som jeg nevnte i forrige innlegg, bør du starte forsiktig når du kan løpe igjen, og da gjerne i oppoverbakker. Da blir støtene mye mindre. Men altså: Helt smertefri først!

Jeg skal fortsette å tenke på deg!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...