Gå til innhold

BabyBjørn bæresele (kina)

Anbefalte innlegg

Ser at det er et "must" med bæresele til hentereise, i tillegg til vogn - men er ikke bæreselen begrenset til små barn? Blir bæreselen så mye brukt etter at barnet har blitt 1-1,5 år pga. barnets lenge og vekt?

Er liksom litt i tvil om vi skal kjøpe den (BabyBjørn Active) eller ikke...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161266-babybj%C3%B8rn-b%C3%A6resele-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Jenta vår var 14 måneder da vi hentet henne, og vi hadde veldig stor glede av bæreselen (babybjørn), som vi hadde fått lånt med oss, i Kina. Nå er jo ofte kinesiske småbarn mindre enn jevnaldrende norskfødte barn da, jenta vår var vel snaue 8 kg og ca 70 cm da.

Etter at vi kom hjem har vi ikke brukt bæresele i det hele tatt. Ikke har vi savnet det heller. Men i Kina altså, der syns vi det var et must.

Lykke til! :o)

MVH

solsol1365380728

Hei.

Vi reiser til Kina nå i slutten av mnd. Har akkurat vært og kjøpt den kraftigste varianten av babybjørn bæresele. Den kan brukes helt til barnet er ca. 12 kg. Selv om vi kanskje ikke blir å bruke selen så mye etter at vi er kommet hjem, tror jeg verdien av å ha den med på henteturen blir så stor at det er verdt utlegget.(De er ganske dyre..)

Heisann,

vi hadde både BabyBjørn-bæresele og vogn med oss til Kina sist - og regner med å gjøre det samme igjen.

LilleLan var bare vel 6 kg og 68 cm da vi fikk henne. Vi brukte bæreselen hver dag i Kina - og den var uvurderlig på hjemreisen - flybytte o.l. Vår guide i Kina anbefalte ikke bruk av vogn de første 2-3 dagene, men at man i mest mulig grad skulle bære barna - Dette for å knytte nære bånd gjennom utveksling av kroppskontakt.

Vi brukte også selen i noen mnd. etter hjemkomsten.

Det går fint an å låne en med seg bare for reisa. Vi har lånt vår bort villig vekk - så nå skal den snart på sin 3dje hentereise i Kina (reiser neste uke), samt at den nettopp har vært i Thailand og tidligere i år var den i USA. Bereist bæresele, som du sikkert forstår :o)

Jeg ville ha valgt sele!

hilsen

Hei

Vi skal låne med oss en slik bæresele når vi nå snart reiser til Kina. http://www.playtexbaby.com/hiphammock/ Den tror jeg er bra utifra at man bærer barnet på hofta. Brukte BabyBjørn da vesla var spedbarn, og jeg ble aldri komfortabel med den.

Hilsen

Hei

Vi skal låne med oss en slik bæresele når vi nå snart reiser til Kina. http://www.playtexbaby.com/hiphammock/ Den tror jeg er bra utifra at man bærer barnet på hofta. Brukte BabyBjørn da vesla var spedbarn, og jeg ble aldri komfortabel med den.

Hilsen

Vi brukte hip hammock på begge våre hentereiser og har vært kjempefornøyd. jentene våre var 13 og 14 mnd ved overtagelse og veide 7-8 kg. Vi har ikke brukt selen så mye etter vi kom hjem denne gangen, men forrige gang var den grei å ha - mye vandring om natten ifbm. night terrors og ei jente som ikke ville sove igjen og bare bæres.

De har begge vært veldig glade i å sitte i den.

Det eneste minus var at selen var veldig varm på hentereise i mai/juni. Den er foret med fleece så lillesøster og jeg var til tider ganske klamme i rundt 30 grader!!!

Anbefaler bæresele på det varmeste. De som ikke hadde det med denne gangen kjøpte i Kina. de var billige der, men vet ikke hvor gode de var å bære/sitte i.

Lykke til !!

Annonse

Vi hadde med Babybjørn bæresele (normal størrelse) da vi hentet lillesøster på 12 mnd i Kina. Hun veide 9 kg og fylte bæreselen godt, men det var ikke noe problem.

Var kjempeglad for at vi hadde med bæreselen, for lillegullet hylte som besatt de 3 første dagene hvis jeg ikke bar henne på kroppen _hele_ tiden. (Hun ville overhodet ikke vite av mannen min før det var gått nesten 4 dager.)

Var redd jeg skulle få vondt i ryggen, men det gikk over all forventning.

Brukte ikke selen etter at vi kom hjem - lånte den først bort til noen andre som skulle hente i Kina, og ga den senere bort til noen bekjente som fikk et egenfødt barn.

carla1365380461

Jeg husker at min egenfødte gutt ikke var særlig stor før Babybjørn allerede var for trang, så da vi dro for å hente Kina-mor som da var 10 måneder, kjøpte vi en italiensk bæresele som jeg ikke husker merket på, men som var beregnet opp til 18 kilo. 18 kilo blir vel uansett litt i drøye laget å bære på (som om jeg skulle bære rundt på vår 5-åring), men den var mye romsligere enn Babybjørnene. Kjøpte den på Baby Kos. Anbefales.

Brukte den "active" selen, og kunne ikke tenkt meg å være foruten på hentereise til Etiopia.Flott på flyplassen. Har i tillegg brukt den mye hjemme når jeg har vandret rundt i huset, laget middag og på handleturer...Jenta mi har elsket den! og frydet seg ved å hoppe og sprelle når hun satt i den. Enda er hun bare 10 kg, men jeg sluttet med den for et par mnd siden fordi det ble for tungt i lengden. Men kan virkelig anbefale denne, den virker litt "høyere" enn vanlig baby bjørn-selen, så jeg har følt at hun satt trygt i den.

Vi hadde med både vogn og bæresele til Kina. Bæreselen brukte vi aldri men vognen var hun glad i. Hun ville gjerne bæres tett inntil kroppen, men ble helt sprelsk i bæreselen og protesterte svært høylydt, - og ga seg ikke!!!

Har bæreselen liggende på loftet et sted...

Et råd til alle dere som reiser for første gang; Ta ikke med dere for mye, pakk lett og sats heller på å kjøpe ting dere trenger der, i stedet for å ta det med ubrukt tilbake.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...