Gå til innhold

Ukjent telefonnummer

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir støtt og stadig plaget med telefonoppringninger fra ukjent nummer, det står bare en n i displayet. Nå er jeg sluttet å ta av røret, men de gir seg ikke. Jeg har forlengst reservert meg i Brønnøysundregisteret

En venninne sa at hun nå hadde blitt kvitt telefoner fra ukjent nummer til fasttelefonen, men en må ha mobiltelefon for å fikse det. Rart?

Gjest privat ukjent nummer
Skrevet

Unnskyld meg, men det er slett ikke bare folk som skal selge som har ukjent nummer! Selv kjenner jeg flere privatpersoner som har det, inkludert meg selv. Det kan ha mange grunner, feks det yrke man har (pga klienter), eller at man faktisk selv vil gardere seg mot å få sitt nummer lagret hos en masse instanser som så igjen kan ringe for å selge noen.

Man kan ikke reservere seg mot at ukjent nummer ringer en. Men man kan reservere seg mot at salgspersoner ringer deg.

Gjest Sikkert ei merr?
Skrevet

Unnskyld meg, men det er slett ikke bare folk som skal selge som har ukjent nummer! Selv kjenner jeg flere privatpersoner som har det, inkludert meg selv. Det kan ha mange grunner, feks det yrke man har (pga klienter), eller at man faktisk selv vil gardere seg mot å få sitt nummer lagret hos en masse instanser som så igjen kan ringe for å selge noen.

Man kan ikke reservere seg mot at ukjent nummer ringer en. Men man kan reservere seg mot at salgspersoner ringer deg.

Tar aldri telefonen når ukjent nr ringer jeg, men de ringer jo til de grader ut da, skikkelig dryge! Tar av røret og legger på igjen jeg, uten å si et ord, og det har faktisk hjulpet litt.

Reservasjon er ikke verdt 5 sure sild spør du meg!

Skrevet

Tar aldri telefonen når ukjent nr ringer jeg, men de ringer jo til de grader ut da, skikkelig dryge! Tar av røret og legger på igjen jeg, uten å si et ord, og det har faktisk hjulpet litt.

Reservasjon er ikke verdt 5 sure sild spør du meg!

Det gjør ikke jeg heller. Som regel er det noe undersøkelser eller selging av et eller annet. Uansett noe jeg ikke har lyst til å bruke tida til.

Og det med å ringe og ringe og ringe...fuck, altså! At de ikke kan legge på etter noen ring!

Hvis jeg ikke tar telefonen etter noen ring, tar jeg den ihvertfall ikke hvis de maser vettet av meg med 15 ring!

Skrevet

Jeg kjenner en som jobber som telefonselger, og inninmellom får hun lister med folk som har reservert seg, som hun skal ringe, og får beskjed på forhånd om å være ekstra hyggelig og pågående. Så reservasjon er noe telefonselgere blåser lang marsj i.

skorpionfisken
Skrevet

De som ringer meg fra ukjent nummer er min venninne legen som må ha hemmelig nummer for å få fred fra pasientene på fritida og min ex svigermor som er passe paranoid.

Jeg har reservert meg mot telefonsalg og det virker faktisk. Kanskje fordi jeg bare har mobiltelefon og ikke fasttelefon?

En kollega hadde hemmelig nummer men måtte gi det opp. Ingen tok telefonen når hun ringte, hverken venner eller familie. Hun kunne jo være en selger....

Skrevet

Problemet, synes jeg, er at det er så mange vanlige folk som av diverse idiotiske grunner insisterer på å ha skjult nummer. Med mindre jeg venter en telefon som kan tenkes å komme fra et skjult nummer, så tar jeg aldri slike oppringinger. Hvis noen skal ha tak i meg, og ikke vil vise nummeret sitt, så får de bare ha det så godt.

"........................."

Skrevet

Jeg kjenner en som jobber som telefonselger, og inninmellom får hun lister med folk som har reservert seg, som hun skal ringe, og får beskjed på forhånd om å være ekstra hyggelig og pågående. Så reservasjon er noe telefonselgere blåser lang marsj i.

Nå er det ikke alle telemarketing bedrifter som er like useriøse, da. Dessuten - får man en oppringing når man har reservert seg, så kan man klage på det. Hvis mange nok klager, så hjelper det. De har jo faktisk ikke lov til det.

Å arbeide slik som den venninen din hadde jeg aldri hatt moral til.

"............................"

Skrevet

Jeg er også kjent med at "vanlige" folk kan ha hemmelig nummer, men ikke noen som pleier ringe meg.

Skrevet

Jeg er også kjent med at "vanlige" folk kan ha hemmelig nummer, men ikke noen som pleier ringe meg.

De trenger ikke å ha hemmelig nummer for ikke å vises på displayet.

Jeg vet om flere som står i telefonkatalogen og ikke har hemelig nummer, men når de ringer, står det nummeret er skjult på displayet. Jeg har nevnt dette for dem, og de vet ikke hvorfor det er slik. De har aldri bedt om eller gjort noe for å få skjult nummer og ringer fra fasttelefon, ikke mobil.

Og det kan ikke ha noe med området de bor i å gjøre, for naboene deres har nummer som vises.

Skrevet

De trenger ikke å ha hemmelig nummer for ikke å vises på displayet.

Jeg vet om flere som står i telefonkatalogen og ikke har hemelig nummer, men når de ringer, står det nummeret er skjult på displayet. Jeg har nevnt dette for dem, og de vet ikke hvorfor det er slik. De har aldri bedt om eller gjort noe for å få skjult nummer og ringer fra fasttelefon, ikke mobil.

Og det kan ikke ha noe med området de bor i å gjøre, for naboene deres har nummer som vises.

Sikker på at de ikke har ups eller tele 2? Da skjer det innimellom.

Skrevet

Jeg har isdntelefon og trykker avvis samtale om det står ukjent nummer. Det er lenge siden de sluttet å ringe til meg så det hjalp.

Skrevet

Vi har sluttet å ta telefonen når det er ukjent nummer. Jeg kjenner ingen som bruker skjult nummer, dette er telefonselgere hver eneste gang. Derfor tar jeg av røret og slenger det på igjen. Skulle noen andre ringe meg med skjult nummer får de forsøke å få tak i meg på andre måter.

Men jeg jeg tar mb hvis det er skjult nummer, på den har jeg aldri opplevd telefonselgere. Men det skjer en gang i skuddåret eller noe.

Skrevet

Jeg har isdntelefon og trykker avvis samtale om det står ukjent nummer. Det er lenge siden de sluttet å ringe til meg så det hjalp.

Jeg har også ISDNtelefon, men finner ingen tast det står avvis samtale under. Kan det stå noe annet. En tast jeg ikke har forsøkt er Ikke forstyrr!

Skrevet

Jeg har også ISDNtelefon, men finner ingen tast det står avvis samtale under. Kan det stå noe annet. En tast jeg ikke har forsøkt er Ikke forstyrr!

Jeg har ikke forstyrr også. Den gjør at du ikke hører lyden av ringingen på en halv time.

Skrevet

Jeg har ikke forstyrr også. Den gjør at du ikke hører lyden av ringingen på en halv time.

LKanskje jeg skal trykke på den før jeg legger meg på sofaen med avisen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...