Gå til innhold

Syk

Gjest Lærerstudent

Anbefalte innlegg

Gjest Lærerstudent
Skrevet

Jeg hater å være syk. Jeg er lærerstudent og midt i en praksisperiode. Da passer det så dårlig å få feber og opphovna hals! Hvordan kan jeg bli fortest mulig frisk? Hva bedøver halsen? Vil ha kjrringråd og alt som kan hjelpe!

Skrevet

Er ikke stort å gjøre med, gitt. Jeg har og hatt de greiene der, og er nesten bra nå, seks dager etter at det starta. Er bare temmelig hes enda.

Kokt vann med honning og sitron hjelper litt, og is skal visstnok hjelpe på hoven hals.

God bedring :)

Skrevet

dop deg ned med paracet. det pleier å ta bort det meste.

Gjest Til Tinmari
Skrevet

dop deg ned med paracet. det pleier å ta bort det meste.

Og man får alvorlige bivirkninger av å ta for mange paracet og blir sløv i lang tid etter på

Ikke så bra forslag!

Gjest Lærerstudent
Skrevet

Masse hvitløk.

God bedring.

Takk!

Hvordan får jeg i meg hvitløk når jeg ikke klarer å spise?

Gjest Lærerstudent
Skrevet

Er ikke stort å gjøre med, gitt. Jeg har og hatt de greiene der, og er nesten bra nå, seks dager etter at det starta. Er bare temmelig hes enda.

Kokt vann med honning og sitron hjelper litt, og is skal visstnok hjelpe på hoven hals.

God bedring :)

Åj, varer det virkelig så lenge! Jeg som er sliten allerede etter en dag...

Skrevet

Takk!

Hvordan får jeg i meg hvitløk når jeg ikke klarer å spise?

Knus den og hvis du ikke får det i deg da burde du gå til legen for da har du antagelig streptokokker og trenger antibiotika.

Skrevet

Og man får alvorlige bivirkninger av å ta for mange paracet og blir sløv i lang tid etter på

Ikke så bra forslag!

du får ikke alvorlige bivirkninger av å ta noen paracet i løpet av en halsbetennelse. Faren er heller om man har kroniske smerter og går på paracet over lengre tid. Legemiddelet er jo til for å brukes! Men selvfølgelig skal paracet brukes med måtehold. ikke misforstå meg her.

Skrevet

Åj, varer det virkelig så lenge! Jeg som er sliten allerede etter en dag...

Man blir helt utslitt av den der forkjølelsa som er i omløp nå. Jeg har ligget rett ut uten å orke noe i tre dager, det samme har "svigers" og flere jeg kjenner.

Du kan jo være heldig og ha fått en mildere variant, da!

Ellers kan du jo forsøke med et C-vitaminsjokk eller tre, pakke deg godt inn i dyna og bli der til du føler det er greit å stå opp igjen. Det er i alle fall ingen vits i å presse seg selv til noe som helst, det blir du bare verre av.

Skrevet

Ikke så bra forslag!

Det skal svært mye til.

Og blir man sløv av det, vel.. det er to muligheter.

Paracetamol-intoleranse/allergi (men da blir man sløv av 1) eller leverskade (som man kan få av flere).

Skrevet

Kutt opp masse grønnsaker (løk, paprika, gulerøtter, tomat, hvitløk ev. potet om du ønsker).

Kok suppe med masse vann.

Krydre (så lite salt/krydder med salt som mulig, pepper/chili/TIMIAN og ev. andre urter (oregano, basilikum..)

Når en er ferdigkokt tilsetter du 1-2 hakkede hvitløksbåter. Rør rundt.

Drikk/spis så mye du orker, så varmt du orker.

Redder meg stadig :-)

Skrevet

Må gå sin gang, men kan dempes med hvitløk, C-vitaminer i store doser og regelmessig inntak av Paracet gjennom døgnet.

Svarthyllekstrakt skal også være veldig bra. Kjøpes i helsekost.

Med alt så er det jo slik at noe virker på den ene og noe annet på den andre, man må prøve seg fra.

Vet hvordan du har det, nettopp snakket med datteren min, er lærer og veldig forkjøla nå hun også. Måtte være hjemme igår og idag og synes jo det er ille.

God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...