Gå til innhold

Syk

Gjest Lærerstudent

Anbefalte innlegg

Gjest Lærerstudent
Skrevet

Jeg hater å være syk. Jeg er lærerstudent og midt i en praksisperiode. Da passer det så dårlig å få feber og opphovna hals! Hvordan kan jeg bli fortest mulig frisk? Hva bedøver halsen? Vil ha kjrringråd og alt som kan hjelpe!

Skrevet

Er ikke stort å gjøre med, gitt. Jeg har og hatt de greiene der, og er nesten bra nå, seks dager etter at det starta. Er bare temmelig hes enda.

Kokt vann med honning og sitron hjelper litt, og is skal visstnok hjelpe på hoven hals.

God bedring :)

Skrevet

dop deg ned med paracet. det pleier å ta bort det meste.

Gjest Til Tinmari
Skrevet

dop deg ned med paracet. det pleier å ta bort det meste.

Og man får alvorlige bivirkninger av å ta for mange paracet og blir sløv i lang tid etter på

Ikke så bra forslag!

Gjest Lærerstudent
Skrevet

Masse hvitløk.

God bedring.

Takk!

Hvordan får jeg i meg hvitløk når jeg ikke klarer å spise?

Gjest Lærerstudent
Skrevet

Er ikke stort å gjøre med, gitt. Jeg har og hatt de greiene der, og er nesten bra nå, seks dager etter at det starta. Er bare temmelig hes enda.

Kokt vann med honning og sitron hjelper litt, og is skal visstnok hjelpe på hoven hals.

God bedring :)

Åj, varer det virkelig så lenge! Jeg som er sliten allerede etter en dag...

Skrevet

Takk!

Hvordan får jeg i meg hvitløk når jeg ikke klarer å spise?

Knus den og hvis du ikke får det i deg da burde du gå til legen for da har du antagelig streptokokker og trenger antibiotika.

Skrevet

Og man får alvorlige bivirkninger av å ta for mange paracet og blir sløv i lang tid etter på

Ikke så bra forslag!

du får ikke alvorlige bivirkninger av å ta noen paracet i løpet av en halsbetennelse. Faren er heller om man har kroniske smerter og går på paracet over lengre tid. Legemiddelet er jo til for å brukes! Men selvfølgelig skal paracet brukes med måtehold. ikke misforstå meg her.

Skrevet