Gå til innhold

FU:Når du ringer til noen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Inspirert av tråden "ukjent telefonnummer", så tenker jeg på det med å ringe og ringe og ringe.

Gjør du det når du ringer noen? Altså lar det ringe og ringe helt ut?

Jeg syns det er fryktelig irriterende, og syns de som ringer burde legge på hvis jeg ikke har tatt telefonen etter noen ring.

Det gjør jeg til andre også. (Ikke hvis det er til eldre folk, da, som trenger tid for å komme til telefonen.)

Syns det er uhøflig og plagsomt, for det er da tydelig at dersom en ikke har svart etter la oss si 5 ganger, så er en enten ikke hjemme, eller en vil/kan ikke ta telefonen!

Noen sier "ja, men jeg vil jo gi den jeg ringer til tid til å ta telefonen hvis h*n f eks er på do, eller i hagen, eller noe sånt".

Vel, hvis en er på do løper en vel ikke halvveis ferdig til stua bare fordi telefonen ringer! Og er en ute, kan en ringe tilbake (ser det jo på displayet).

Ringing til det er ringt ut er en uting.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

25

• Dorthe

8

• laban

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg ringer 4 ganger, bortsett fra når jeg ringer på hustelefonen til mamma, for da blir den kobla over til mobilen etter 4 ganger, og jeg slipper å slå nytt nr for å nå henne. Mormor fikk også litt god tid, da hun var treg til å løfte på liket.

Er også noe annet når jeg ringer bedrifter eller offentlige kontorer.

Skrevet

Jeg blir kjempeforbannet når folk legger på akkurat når jeg tar telefonen. De lar de ringe bare tre-fire ganger før de legger på og det rekker jeg nesten aldri bortsett fra hvis jeg har telefonen ved siden av meg.

Det samme når folk ringer på ytterdøra og har gått før jeg rekker å ta telefonen og etterpå sier at de trodde jeg ikke var hjemme.

Skrevet

Jeg lar det som regel ringe 10 ring, så legger jeg på.

Ringer jeg en mobil lar jeg den ringe litt færre ring.

-det er jo ikke alle som ser nummeret på displayet heller.

Skrevet

Jeg ringer 4 ganger, bortsett fra når jeg ringer på hustelefonen til mamma, for da blir den kobla over til mobilen etter 4 ganger, og jeg slipper å slå nytt nr for å nå henne. Mormor fikk også litt god tid, da hun var treg til å løfte på liket.

Jeg ringer også 4 ganger, men jeg la på litt i hovedinnlegget for at det ikke skulle høres altfor "gnient" ut på ringinga. ;)

Offentlige kontorer osv er noe annet, ja.

Skrevet

Jeg blir kjempeforbannet når folk legger på akkurat når jeg tar telefonen. De lar de ringe bare tre-fire ganger før de legger på og det rekker jeg nesten aldri bortsett fra hvis jeg har telefonen ved siden av meg.

Det samme når folk ringer på ytterdøra og har gått før jeg rekker å ta telefonen og etterpå sier at de trodde jeg ikke var hjemme.

hm, det er da nokså lang tid med 4 ring?

Tenker at de fleste har flere telefoner, og ikke trenger å løpe opp og ned for å komme til en telefon.?

Skrevet

Jeg lar det som regel ringe 10 ring, så legger jeg på.

Ringer jeg en mobil lar jeg den ringe litt færre ring.

-det er jo ikke alle som ser nummeret på displayet heller.

10 ring? Kjenner at jeg begynner å bli forbanna når det ringer mer enn 7-8 ring, ihvertfall. (Da har jeg lagt på et par ekstra ring i tillegg til det jeg pleier å ringe. ;) )

Hvis jeg ikke hadde kunnet sett nummer på displayet, hadde jeg tenkt at hvis det var viktig, så ringer vedkommende igjen. :)

Skrevet

hm, det er da nokså lang tid med 4 ring?

Tenker at de fleste har flere telefoner, og ikke trenger å løpe opp og ned for å komme til en telefon.?

Jeg har en trådløs som jeg må finne først og en annen som spraker noe fryktelig. Nei, fire ring er ikke mye hvis man ligger på senga og noen ringer og telefonen er på stua.

skorpionfisken
Skrevet

Ringer jeg bedrifter så ringer jeg til de tar telefonen, ringer omså opp igjen om det ringer til jeg får opptatt.

Må jeg ha tak i folk som jeg vet sitter med telefonen nærmest i fanget, og som jeg vet unngår meg, så ringer jeg til krampa tar meg bare for å irritere dem.

Andre får 6-8 ring før jeg legger på.

Det verste jeg vet er de som ringer fire ganger og forlanger at jeg skal springe livet av meg for å nå telefonen. Jeg mistenker disse for å ringe så kort for at jeg skal ringe dem opp igjen og spare dem for tellerskrittene. Da ringer jeg dem opp, men lar det ringe to ring og så legger jeg på. Da ser de i allefall at jeg er der og kan ringe meg igjen om det er viktig.

Mine barn får ringe med med 1 ring, sånn at jeg ringer dem opp igjen.

Skrevet

10 ring? Kjenner at jeg begynner å bli forbanna når det ringer mer enn 7-8 ring, ihvertfall. (Da har jeg lagt på et par ekstra ring i tillegg til det jeg pleier å ringe. ;) )

Hvis jeg ikke hadde kunnet sett nummer på displayet, hadde jeg tenkt at hvis det var viktig, så ringer vedkommende igjen. :)

Offentlige kontorer har ofte hemmelig nr og da kan du ikke se hvem som har ringt.

Og de ringer aldri opp igjen heller.

Skrevet

Ringer jeg bedrifter så ringer jeg til de tar telefonen, ringer omså opp igjen om det ringer til jeg får opptatt.

Må jeg ha tak i folk som jeg vet sitter med telefonen nærmest i fanget, og som jeg vet unngår meg, så ringer jeg til krampa tar meg bare for å irritere dem.

Andre får 6-8 ring før jeg legger på.

Det verste jeg vet er de som ringer fire ganger og forlanger at jeg skal springe livet av meg for å nå telefonen. Jeg mistenker disse for å ringe så kort for at jeg skal ringe dem opp igjen og spare dem for tellerskrittene. Da ringer jeg dem opp, men lar det ringe to ring og så legger jeg på. Da ser de i allefall at jeg er der og kan ringe meg igjen om det er viktig.

Mine barn får ringe med med 1 ring, sånn at jeg ringer dem opp igjen.

Det mistenker jeg også og derfor har jeg ikke nrdisplay lenger. Batteriet har gått ut og jeg blåser i det.

Skrevet

Etter fire, fem ring har ikke jeg rukket å finne telefonen engang. Har en trådløs som aldri er der den skal være...:-)

Jeg lar det ringe 7-8 ganger jeg.

Skrevet

Etter fire, fem ring har ikke jeg rukket å finne telefonen engang. Har en trådløs som aldri er der den skal være...:-)

Jeg lar det ringe 7-8 ganger jeg.

he he, kanskje jeg forventer for mye her?

;)

Eller kanskje vi er bortskjemt med telefoner? Er alltid en i nærheten, en i hver etasje. Og i hovedetasjen er det faktisk en ekstra også.

Hvis jeg får flere gode argumenter her, så skal jeg vurdere å revurdere min oppfatning om antall ring og uhøflighet. :)

Skrevet

he he, kanskje jeg forventer for mye her?

;)

Eller kanskje vi er bortskjemt med telefoner? Er alltid en i nærheten, en i hver etasje. Og i hovedetasjen er det faktisk en ekstra også.

Hvis jeg får flere gode argumenter her, så skal jeg vurdere å revurdere min oppfatning om antall ring og uhøflighet. :)

Bare vent til dattera di blir større du og den trådløse telefonen kan være alle steder fra rommet hennes til badet eller ute på verandaen og du løper som en gal rundt og du hører det ringer og så ligger den under noen aviser eller noen skitne klær og du klarer ikke å finne den ;o)

Og nå er det Judging Amy.

Gjest telefonterror
Skrevet

Jeg lar det ringe 4-5 ganger og legger på. Regner med at de ringer tilbake når det passer. Er det noe viktig,så sender jeg en sms også.

Det er irriterende når folk ringer og ringer, for så å ringe enda mer på mobiltelefonen hvis jeg ikke svarer i hustelefonen. Som oftest er det ikke noe viktig. Grunnen til at jeg ikke tar telefonen, er at jeg ikke er våken, er sliten, sitter i annen telefon.. og av og til er det godt å få fred.

Skrevet

Bare vent til dattera di blir større du og den trådløse telefonen kan være alle steder fra rommet hennes til badet eller ute på verandaen og du løper som en gal rundt og du hører det ringer og så ligger den under noen aviser eller noen skitne klær og du klarer ikke å finne den ;o)

Og nå er det Judging Amy.

Se, det har jeg ikke tenkt på, nei.

Det var igrunnen et godt argument, du!

*manner meg opp til den tid kommer* ;)

Og jepp - nå er det Judging Amy.

:) :)

...det betyr en pause fra dol.!

Skrevet

Jeg lar det ringe 4-5 ganger og legger på. Regner med at de ringer tilbake når det passer. Er det noe viktig,så sender jeg en sms også.

Det er irriterende når folk ringer og ringer, for så å ringe enda mer på mobiltelefonen hvis jeg ikke svarer i hustelefonen. Som oftest er det ikke noe viktig. Grunnen til at jeg ikke tar telefonen, er at jeg ikke er våken, er sliten, sitter i annen telefon.. og av og til er det godt å få fred.

Høres ut som meg, det der...

;)

Skrevet

Jeg er nok irriterende..

..lar det ringe dritlenge og ringer gjerne opp igjen om ikke lenge også.

Gjest Jeg synes det motsatte
Skrevet

Ja, jeg lar det ringe en god stund før noen tar telefonen..

Det er ikke noe vits i å ringe en kort stund, for enten bruker dem lang tid på å ta telefonen..

Hvis dem ikke vil ta telefonen, så hvorfor la være.. Hvorfor ikke ta telefonen og si at det ikke passer å ringe hit nå, men en annen gang...

Jeg synes der i mot at det ikke er en uting å la telefonen kime, men jeg synes der i mot at det er en uting at folka legger på røret etter at det har ringt noen få ganger..

En uting til som jeg synes er at folk gidder å skrive et hovedinnlegg bare fordi dem irriterer seg over dette...

Gjest Jeg synes det motsatte
Skrevet

Da får du heller skrive en sms der hvor du sier at du er opptatt eller ta telefonen og be personen å ringe tilbake senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...