Gå til innhold

FU:Når du ringer til noen...

Anbefalte innlegg

Gjest Har ikke tlf i nærheten
Skrevet

hm, det er da nokså lang tid med 4 ring?

Tenker at de fleste har flere telefoner, og ikke trenger å løpe opp og ned for å komme til en telefon.?

Det er nok heller du som er litt utålmodig...

Det er ikke sikkert alle har en telefon i nærheten. Jeg må gå inn i stua før jeg får tatt telefonen

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

25

• Dorthe

8

• laban

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg lar det alltid ringe mer enn 4-5 ganger - og liker absolutt IKKE at andre legger på så raskt. For det første hender det temmelig ofte at vi ikke rekker telefonen på 4-5 ring - har to bærbare som har en tendends til å havne på feil sted - og så har vi analog telefon (+ADSL) - så vi ser ikke hvem som har ringt.

Gjest telefonterror
Skrevet

Da får du heller skrive en sms der hvor du sier at du er opptatt eller ta telefonen og be personen å ringe tilbake senere...

Jeg skylder vel ingen noen forklaring på at jeg vil ha fred? Tull.

Ellers så har jeg jo nummervisning og kan ringe når det passer meg bedre.

Skrevet

Da får du heller skrive en sms der hvor du sier at du er opptatt eller ta telefonen og be personen å ringe tilbake senere...

Mener du at man er forpliktet til å svare når telefonen ringer?

Skrevet

Ja, jeg lar det ringe en god stund før noen tar telefonen..

Det er ikke noe vits i å ringe en kort stund, for enten bruker dem lang tid på å ta telefonen..

Hvis dem ikke vil ta telefonen, så hvorfor la være.. Hvorfor ikke ta telefonen og si at det ikke passer å ringe hit nå, men en annen gang...

Jeg synes der i mot at det ikke er en uting å la telefonen kime, men jeg synes der i mot at det er en uting at folka legger på røret etter at det har ringt noen få ganger..

En uting til som jeg synes er at folk gidder å skrive et hovedinnlegg bare fordi dem irriterer seg over dette...

Javel.

"En uting til som jeg synes er at folk gidder å skrive et hovedinnlegg bare fordi dem irriterer seg over dette..."

he he, men du kunne ikke la være å svare likevel. ;)

Gjest Jeg synes det motsatte
Skrevet

Mener du at man er forpliktet til å svare når telefonen ringer?

Det er jo derfor man har en telefon at man skal svare i den ellers så er det ikke noen vits med en telefon..

Hva er det man skal med en telefon når man ikke gidder å svare når noen ringer til en?

Da kan man like gjerne klare seg uten telefon...

Skrevet

Javel.

"En uting til som jeg synes er at folk gidder å skrive et hovedinnlegg bare fordi dem irriterer seg over dette..."

he he, men du kunne ikke la være å svare likevel. ;)

Nei, dessverre kunne jeg ikke det.

:-)

Ha en god kveld!

Skrevet

Nei, du trenger ikke forklare men du kan vel si det i stedet for å la være å ta telefonen...

Hva er vitsen med å ha telefon sier jeg da når du ikke vil ta tlf pga du vil være i fred...

Dessuten så er det ikke alle som har nummerviser på telefonen sin slik at dem som mottar tlf kan ringe tilbake. Kjenner flere som ikke har nummerviser jeg...

Skrevet

men det er jo uhøffelig å ikke ta telefonen spesielt når folk vet at du er hjemme...

Kutt ut å ha hustlf og mobil, så får du være i fred uten at noen ringer til deg...

Gjest telefonterror
Skrevet

Nei, du trenger ikke forklare men du kan vel si det i stedet for å la være å ta telefonen...

Hva er vitsen med å ha telefon sier jeg da når du ikke vil ta tlf pga du vil være i fred...

Dessuten så er det ikke alle som har nummerviser på telefonen sin slik at dem som mottar tlf kan ringe tilbake. Kjenner flere som ikke har nummerviser jeg...

Pass din egen telefon du :-)

Det følger ingen slike betingelser med et telefonabonnement. Telefoni er en tjeneste som man benytter seg av, ingen plikt. Hvis du er i tvil om det, så kontakt telefonselskapet ditt.

Skrevet

Pass din egen telefon du :-)

Det følger ingen slike betingelser med et telefonabonnement. Telefoni er en tjeneste som man benytter seg av, ingen plikt. Hvis du er i tvil om det, så kontakt telefonselskapet ditt.

Men det koster jo å ha telefonabbonnement..

Hvis du vil ha fred fra telefonen, så hvorfor ha en telefon?

Da slipper du å høre på den f... ringelyden hver dag...

Skrevet

Noen ganger ønsker man å være i fred, andre ganger vil man gjerne ta telefonen og snakke med folk.

Noen ganger sover man, også på tider av døgnet da ikke alle andre sover. Eller gjør andre ting slik at det ikke passer å ta telefonen akkurat da.

Skrevet

Jeg lar det ringe 4-5 ganger og legger på. Regner med at de ringer tilbake når det passer. Er det noe viktig,så sender jeg en sms også.

Det er irriterende når folk ringer og ringer, for så å ringe enda mer på mobiltelefonen hvis jeg ikke svarer i hustelefonen. Som oftest er det ikke noe viktig. Grunnen til at jeg ikke tar telefonen, er at jeg ikke er våken, er sliten, sitter i annen telefon.. og av og til er det godt å få fred.

Jeg tror det er fordi du er gjerrig og ikke gidder å betale dine egne samtaler.

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er utålmodig og legger alltid på røret etter ett ring. Har de ikke tatt telefonen innen den tid så går jeg automatisk ut ifra at de har sett hvem som ringer og ikke vil snakke med meg.

På samme måte tar jeg aldri telefonen dersom de som ringer ringer mer enn 3 ring. En sånn iver etter å få tak i undertegnede tyder tross alt på en fiendtlig innstilling til meg som person - og at misjonen med samtalen ikke på noen måte er vennligsinnet.

Skrevet

Det er jo derfor man har en telefon at man skal svare i den ellers så er det ikke noen vits med en telefon..

Hva er det man skal med en telefon når man ikke gidder å svare når noen ringer til en?

Da kan man like gjerne klare seg uten telefon...

Men man trenger jo ikke _alltid_ å svare.

Det er ikke alltid det passer.

Og det følger ingen regler ved abonnementet som sier at man er nødt til å ta telefonen hver gang den ringer!

Det funker ikke sånn at

"De ringer, vi springer", altså.

F eks under middagen. Da svarer jeg aldri når telefonen ringer. Heller ikke for å ta telefonen og spør om de kan ringe tilbake senere. For da er allerede forstyrrelsen der, og middagen kan lett bli avbrutt av telefoner som ringer og oss som går fram og tilbake.

Det er hyggelig med telefon, men man er ikke programforpliktet til å svare alltid uansett!

Skrevet

Jeg tror det er fordi du er gjerrig og ikke gidder å betale dine egne samtaler.

Det er ihvertfall ikke min grunn.

Jeg ringer gjerne opp igjen, jeg.

Det er ikke derfor jeg ikke alltid svarer når telefonen ringer.

Men det er ikke alltid jeg har lyst til å svare, eller å prate i telefonen.

Det er da opp til meg om jeg vil svare eller ikke.

Har ingenting å gjøre med gjerrighet, for jeg ringer mer enn gjerne tilbake senere når det passer bedre.

Skrevet

Nei, dessverre kunne jeg ikke det.

:-)

Ha en god kveld!

Ha en fin kveld, du også. :)

Skrevet

Jeg er utålmodig og legger alltid på røret etter ett ring. Har de ikke tatt telefonen innen den tid så går jeg automatisk ut ifra at de har sett hvem som ringer og ikke vil snakke med meg.

På samme måte tar jeg aldri telefonen dersom de som ringer ringer mer enn 3 ring. En sånn iver etter å få tak i undertegnede tyder tross alt på en fiendtlig innstilling til meg som person - og at misjonen med samtalen ikke på noen måte er vennligsinnet.

*LOL*

Går ut fra at du syns jeg overreagerer ;)

Skrevet

Men man trenger jo ikke _alltid_ å svare.

Det er ikke alltid det passer.

Og det følger ingen regler ved abonnementet som sier at man er nødt til å ta telefonen hver gang den ringer!

Det funker ikke sånn at

"De ringer, vi springer", altså.

F eks under middagen. Da svarer jeg aldri når telefonen ringer. Heller ikke for å ta telefonen og spør om de kan ringe tilbake senere. For da er allerede forstyrrelsen der, og middagen kan lett bli avbrutt av telefoner som ringer og oss som går fram og tilbake.

Det er hyggelig med telefon, men man er ikke programforpliktet til å svare alltid uansett!

Hvis noen av mine venner hadde gjort det, hadde jeg ikke giddet å ringe noe mer. Jeg hadde blitt skikkelig fornærmet og lei meg.

Skrevet

Hvis noen av mine venner hadde gjort det, hadde jeg ikke giddet å ringe noe mer. Jeg hadde blitt skikkelig fornærmet og lei meg.

Virkelig?

Men en kan da ikke gå ut fra at det alltid passer å snakke i telefonen, vel?

Er det ikke mulig å respektere at en venninne kanskje ikke kan prate akkurat når du ringer?

Er det ikke bare å prøve senere, eller at hun ringer tilbake senere?

For som regel er det bare for å prate om dette og hint, og det kan en da gjøre når som helst. Er det noe veldig presserende, blir det noe annet. Da prøver en igjen raskt senere, men bare for å snakke litt om alt og ingenting?

Nei, det forventer jeg ikke at venner alltid skal ta telefonen for å gjøre, nei.

Men de er da like gode venner forde.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...