Gå til innhold

FU:Når du ringer til noen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Virkelig?

Men en kan da ikke gå ut fra at det alltid passer å snakke i telefonen, vel?

Er det ikke mulig å respektere at en venninne kanskje ikke kan prate akkurat når du ringer?

Er det ikke bare å prøve senere, eller at hun ringer tilbake senere?

For som regel er det bare for å prate om dette og hint, og det kan en da gjøre når som helst. Er det noe veldig presserende, blir det noe annet. Da prøver en igjen raskt senere, men bare for å snakke litt om alt og ingenting?

Nei, det forventer jeg ikke at venner alltid skal ta telefonen for å gjøre, nei.

Men de er da like gode venner forde.

Jeg reagerer ikke hvis de tar telefonen og sier det passer dårlig.

Jeg reagerer heller ikke hvis jeg ringer på hjemme hos folk og de sier det ikke passer.

Antagelig er det forskjellige oppfatninger av hva som er høflig og uhøflig i forskjellige miljøer.

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

25

• Dorthe

8

• laban

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det mest irriterende som finnes er folk som legger på for fort. Det er ikke alltid jeg sitter ved telefonen og kan ta den etter 4-5 ring. Jeg foretrekker faktisk at folk lar det ringe helt ut.

ShitDiddelyDo
Skrevet

*LOL*

Går ut fra at du syns jeg overreagerer ;)

Ja, du virker ikke helt god i denne saken. Det er sikkert. :)

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor man ringer, og hvor godt man kjenner dem.

Ringer jeg f.eks. til mannen min - lar jeg det gjerne ringe lenge, for det er ikke alltid han er i nærheten av mobilen.

Og hvis jeg ringer til en forretning, lar jeg det også ringe lenge - for det er jo ofte de er opptatt med kunder i butikken.

Men generelt til vanlige hustelefoner ringer jeg noen ring og legger på hvis ingen svarer.

Enig i at det er dødsirriterende når folk ringer i det uendelige (vi har et familiemedlem som gjør det...).

Skrevet

Det hender jeg lar det ringe ganske lenge, ja.

Selv pleier jeg å legge fra meg telefonen på de mest ubegripelige steder, og vimer rundt for å lete - bare for å finne den akkurat litt for sent. DA er det irriterende med folk som bare lar det ringe 4-5 ganger.

Skrevet

Jeg lar det ringe 4-5 ganger og legger på. Regner med at de ringer tilbake når det passer. Er det noe viktig,så sender jeg en sms også.

Det er irriterende når folk ringer og ringer, for så å ringe enda mer på mobiltelefonen hvis jeg ikke svarer i hustelefonen. Som oftest er det ikke noe viktig. Grunnen til at jeg ikke tar telefonen, er at jeg ikke er våken, er sliten, sitter i annen telefon.. og av og til er det godt å få fred.

"Det er irriterende når folk ringer og ringer, for så å ringe enda mer på mobiltelefonen hvis jeg ikke svarer i hustelefonen."

Da regner man vel med at du ikke er i huset, og ringer deg på mobilen i stedet. Det er vel ikke så rart?

Skrevet

Virkelig?

Men en kan da ikke gå ut fra at det alltid passer å snakke i telefonen, vel?

Er det ikke mulig å respektere at en venninne kanskje ikke kan prate akkurat når du ringer?

Er det ikke bare å prøve senere, eller at hun ringer tilbake senere?

For som regel er det bare for å prate om dette og hint, og det kan en da gjøre når som helst. Er det noe veldig presserende, blir det noe annet. Da prøver en igjen raskt senere, men bare for å snakke litt om alt og ingenting?

Nei, det forventer jeg ikke at venner alltid skal ta telefonen for å gjøre, nei.

Men de er da like gode venner forde.

Og når du ringer tilbake tar ikke den andre telefonen så gir dere begge opp. Men det er vel like greit siden det er så forstyrrende at de ringer.

Skrevet

Det hender jeg lar det ringe ganske lenge, ja.

Selv pleier jeg å legge fra meg telefonen på de mest ubegripelige steder, og vimer rundt for å lete - bare for å finne den akkurat litt for sent. DA er det irriterende med folk som bare lar det ringe 4-5 ganger.

Enig med malun og gidder ikke å lese de andre svarene. Telefoner som bare ringer 4-5 ganger er utrooolig irriterende: En må få tid på seg til å orientere seg hvor telefonen er blitt av :-)

Skrevet

Jeg er ofte glad folk lar det ringe en stund. Du kan nemlig banne på at hver gang jeg har satt meg ned for å amme eller står og skifter på Snorkfrøken, ringer det. Og jeg har ingen aning om hvor telefonen er.

Gjest telefonsvarer
Skrevet

Men alle kan vel la telefonen gå til svareren etter et visst antall ring, slik at man selv bestemmer hvor lenge man synes det er praktisk at den ringer?

Jeg liker å kunne legge fra meg det jeg holder på med, og gå rolig til telefonen, så jeg synes det er greit at den ringer en stund.

Jeg synes også at det er bedre å ta av røret, og heller gi beskjed om at det paser dårlig, slik at folk kan få beskjed om når det passer at de ringer igjen.

Ønsker jeg ikke å ta noen telefoner, setter jeg svareren til å ta dem med en gang / etter få ring.

Å irritere seg høres dumt ut, når det e så lett å stille inn dette slik man liker det.

Gjest selvfølgelig gjør jeg det
Skrevet

Ja jeg ringer leeeeenge, for jeg vet at familie og venner leter like mye etter telefonen som jeg gjør.

Noen ganger kan jeg være nede i kjelleren å da tar det litt tid før jeg rekker å ta telefonen.

Skrevet

Det er faktisk gjort en undersøkelse på dette her med telefonringing. I dagens samfunn, der alt skal gå kjapt, har vi moderne mennesker ikke tålmodighet til å vente, dersom det tar lenger tid enn det normalt bruker.

Er en f.eks vant med at det tar 19 min å kjøre til jobb, synes vi det har tatt skreeeeeeekkkkelig lang tid dersom vi bruker 23 min. Det samme er om vi er vant til bredbånd, og vi kommer over en data som kun har ISDN. Da er den lave hastigheten knapt til å holde ut, selv om vi syntes den var flott for bare tre-fire år siden.

Og dette kan en se i sammenheng med antall ring når en ringer til noen. En forventer at folk skal svare innen 3-4 ring,noe som faktisk ikke tilsvarer mange sekundene.

Så amber sun, det er ting som tyder på at ditt moderne vesen er blitt utålmodig. Ting må gå raskere!

Personlig så venter jeg ca 6-7 ring til venner, ca 7 ring til familie, som er noe tregere, og enda lenger til kontorer o.l. Ringer jeg til mobil lar jeg det ringe til svareren kommer, for mobiler ligger alltid neders i sekker og vesker og er vonde å få tak i tidsnok.

Skrevet

Jeg synes det er mer irriterende med de som bare ringer 4-6 ganger. Dersom man ikke har telefonen i lomma eller sitter klar til å ta den, så tar det litt tid å ta den, og det er irriterende når man rekker å springe opp halve trappa e.l. før det slutter å ringe. Så må man sjekke hvem som ringte og evt ringe opp selv.

La det ringe ut så folk får en sjanse til å rekke å ta telefonen.

Hva er problemet med å la det ringe ut? Screener du samtaler og når det er noen du ikke gidder å snakke med så gidder du ikke høre mer enn et par ring heller?

Gjest Et spørsmål?
Skrevet

Men alle kan vel la telefonen gå til svareren etter et visst antall ring, slik at man selv bestemmer hvor lenge man synes det er praktisk at den ringer?

Jeg liker å kunne legge fra meg det jeg holder på med, og gå rolig til telefonen, så jeg synes det er greit at den ringer en stund.

Jeg synes også at det er bedre å ta av røret, og heller gi beskjed om at det paser dårlig, slik at folk kan få beskjed om når det passer at de ringer igjen.

Ønsker jeg ikke å ta noen telefoner, setter jeg svareren til å ta dem med en gang / etter få ring.

Å irritere seg høres dumt ut, når det e så lett å stille inn dette slik man liker det.

Hva hvis man ikke har en telefonsvarer eller nummerviser på tlf da?

Gjest telefonsvarer
Skrevet

Hva hvis man ikke har en telefonsvarer eller nummerviser på tlf da?

Svaret var til amber sun, som irriterte seg så kraftig. Hvis det er et så stort irritasjonsmoment, og man har råd til telefon, kan vel de fleste av disse ta seg råd til en svarertjeneste. Det koster ikke mye i mnd.

Vi andre, som ikke lar seg irritere om folk ringer fem ring, klarer oss fint uten.

Skrevet

Løsning på dette er personsvar som kobles inn etter 4 ring.

Skrevet

Det er faktisk gjort en undersøkelse på dette her med telefonringing. I dagens samfunn, der alt skal gå kjapt, har vi moderne mennesker ikke tålmodighet til å vente, dersom det tar lenger tid enn det normalt bruker.

Er en f.eks vant med at det tar 19 min å kjøre til jobb, synes vi det har tatt skreeeeeeekkkkelig lang tid dersom vi bruker 23 min. Det samme er om vi er vant til bredbånd, og vi kommer over en data som kun har ISDN. Da er den lave hastigheten knapt til å holde ut, selv om vi syntes den var flott for bare tre-fire år siden.

Og dette kan en se i sammenheng med antall ring når en ringer til noen. En forventer at folk skal svare innen 3-4 ring,noe som faktisk ikke tilsvarer mange sekundene.

Så amber sun, det er ting som tyder på at ditt moderne vesen er blitt utålmodig. Ting må gå raskere!

Personlig så venter jeg ca 6-7 ring til venner, ca 7 ring til familie, som er noe tregere, og enda lenger til kontorer o.l. Ringer jeg til mobil lar jeg det ringe til svareren kommer, for mobiler ligger alltid neders i sekker og vesker og er vonde å få tak i tidsnok.

Hm, interessant tankespinn. Har ikke tenkt på det sånn-

Er egentlig ganske tålmodig blitt, sånn etterhvert, men - kanskje det henger igjen med telefonen.?

Skrevet

Løsning på dette er personsvar som kobles inn etter 4 ring.

Det var en ide, ja. :)

Skrevet

Jeg synes det er mer irriterende med de som bare ringer 4-6 ganger. Dersom man ikke har telefonen i lomma eller sitter klar til å ta den, så tar det litt tid å ta den, og det er irriterende når man rekker å springe opp halve trappa e.l. før det slutter å ringe. Så må man sjekke hvem som ringte og evt ringe opp selv.

La det ringe ut så folk får en sjanse til å rekke å ta telefonen.

Hva er problemet med å la det ringe ut? Screener du samtaler og når det er noen du ikke gidder å snakke med så gidder du ikke høre mer enn et par ring heller?

Det går mer på at ringelyden er irriterende, fordi jeg oppfatter det som masete dersom jeg ikke har tid eller anledning til å svare. "Kom igjen, da, ta telefonen, ta den, ta den, ta den!!!!"

;)

he he

Skrevet

Jeg er ofte glad folk lar det ringe en stund. Du kan nemlig banne på at hver gang jeg har satt meg ned for å amme eller står og skifter på Snorkfrøken, ringer det. Og jeg har ingen aning om hvor telefonen er.

Men vil du snakke i telefonen når du ammer eller skifter på henne, da?

;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...