Gå til innhold

FU:Når du ringer til noen...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men alle kan vel la telefonen gå til svareren etter et visst antall ring, slik at man selv bestemmer hvor lenge man synes det er praktisk at den ringer?

Jeg liker å kunne legge fra meg det jeg holder på med, og gå rolig til telefonen, så jeg synes det er greit at den ringer en stund.

Jeg synes også at det er bedre å ta av røret, og heller gi beskjed om at det paser dårlig, slik at folk kan få beskjed om når det passer at de ringer igjen.

Ønsker jeg ikke å ta noen telefoner, setter jeg svareren til å ta dem med en gang / etter få ring.

Å irritere seg høres dumt ut, når det e så lett å stille inn dette slik man liker det.

Telefonsvar er en ide.

Men kanskje jeg kan øve meg i å være tålmodig på telefonringning, siden det ser ut til at flertallet syns det er best å ringe mange ganger...

;)

• Svar 73
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• amber sun

25

• Dorthe

8

• laban

2

• mariaflyfly

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det hender jeg lar det ringe ganske lenge, ja.

Selv pleier jeg å legge fra meg telefonen på de mest ubegripelige steder, og vimer rundt for å lete - bare for å finne den akkurat litt for sent. DA er det irriterende med folk som bare lar det ringe 4-5 ganger.

Da er det i det minste greit å ha flere telfoner.

;)

Skrevet

Det kommer jo litt an på hvor man ringer, og hvor godt man kjenner dem.

Ringer jeg f.eks. til mannen min - lar jeg det gjerne ringe lenge, for det er ikke alltid han er i nærheten av mobilen.

Og hvis jeg ringer til en forretning, lar jeg det også ringe lenge - for det er jo ofte de er opptatt med kunder i butikken.

Men generelt til vanlige hustelefoner ringer jeg noen ring og legger på hvis ingen svarer.

Enig i at det er dødsirriterende når folk ringer i det uendelige (vi har et familiemedlem som gjør det...).

Ser ut til at vi er i fåtall, vi som ikke liker mye ringning.-

Kanskje høstens øvelse skal bli øvelse i å være tålmodig for telefonringning? ;)

Skrevet

Det mest irriterende som finnes er folk som legger på for fort. Det er ikke alltid jeg sitter ved telefonen og kan ta den etter 4-5 ring. Jeg foretrekker faktisk at folk lar det ringe helt ut.

Hm, vi er visst forskjellige her, ja.

;)

Skrevet

Ikke alle som får nummeret opp på displayet nei. Jeg har ingen fast måte å gjøre det på. Er det viktig ringer jeg leeeeeenge, er det mindre viktig ringer jeg til jeg skjønner at jeg ikke får noe svar.

Mangt en skal henge seg opp i....

Skrevet

Det går mer på at ringelyden er irriterende, fordi jeg oppfatter det som masete dersom jeg ikke har tid eller anledning til å svare. "Kom igjen, da, ta telefonen, ta den, ta den, ta den!!!!"

;)

he he

Så dropp hele telefonen da om du syns det er så heslig!!! Har du telefon får du finne deg i at folk ringer, både lenge og vel;o)

Skrevet

Men vil du snakke i telefonen når du ammer eller skifter på henne, da?

;)

Bruker ofte tida til å skravle i telefonen når jeg ammer. ;)

Skrevet

Øhhh... Vi ser ikke på displayet hvem som har ringt, vi. Telefonen vår har ikke display. Så de som legger på etter 'noen få ring' får ofte ikke snakke med oss.

Selv legger jeg på etter noen fler enn 'noen få ring' når jeg ringer til andre. Enten er de hjemme, og trenger tid til å ta telefonen, eller så er de ikke hjemme, og hører det ikke uansett. Her i huset er det vel bare sjuåringen som lar det ringe helt ut, i håp om at venninnen er hjemme allikevel...

Skrevet

Da er det i det minste greit å ha flere telfoner.

;)

Vi har riktignok flere telefoner, men forskjellige linjer - så da hjelper det fint lite.

Ikke har jeg nummervisning på fasttelefonen heller, så jeg får ikke ringt tilbake. Men jeg har svarer, da - så jeg føler meg ikke alltid forpliktet til å ta telefonen.

Men du legger kanskje merke til at du er i mindretall her vedr antall ring? ;o)

Skrevet

Vi har riktignok flere telefoner, men forskjellige linjer - så da hjelper det fint lite.

Ikke har jeg nummervisning på fasttelefonen heller, så jeg får ikke ringt tilbake. Men jeg har svarer, da - så jeg føler meg ikke alltid forpliktet til å ta telefonen.

Men du legger kanskje merke til at du er i mindretall her vedr antall ring? ;o)

Jepp ;)

Har lagt merke til det.

Skrevet

hm, det er da nokså lang tid med 4 ring?

Tenker at de fleste har flere telefoner, og ikke trenger å løpe opp og ned for å komme til en telefon.?

Bare vent noen år, så ligger den (trådløse) telefonen som egentlig skal være i den delen av huset som du oppholder deg i når den ringer, på Ingrids rom. Kanskje opptil flere av dem, faktisk. Mens hun selv er ute, eller har så høy musikk i hodetelefonene at hun ikke hører ringingen.

Fjortisene har mobiler til SMS og tullball, men skal de _ringe_, bruker de helst den som foreldrene betaler for...

Skrevet

Bare vent noen år, så ligger den (trådløse) telefonen som egentlig skal være i den delen av huset som du oppholder deg i når den ringer, på Ingrids rom. Kanskje opptil flere av dem, faktisk. Mens hun selv er ute, eller har så høy musikk i hodetelefonene at hun ikke hører ringingen.

Fjortisene har mobiler til SMS og tullball, men skal de _ringe_, bruker de helst den som foreldrene betaler for...

Du kan ha mye rett i det.

Jeg har, etter denne lange tråden, funnet ut at jeg er blitt grundig nedstemt mht. antall ring - og grunner til å ringe kort/lenge. *ler*

Så jeg har bestemt meg for å revurdere dette her, og blir m e r t å l m o d i g - også når det gjelder å høre på antall ring... ;)

Skrevet

Etter denne lange tråden er jeg blitt grundig nedstemt, og må nok revurdere tålmodigheten min mht. antall ring på telefonen. *ler*

Så høstens greie blir å strekke telefonterrorgrensen min _litt_ lenger, og så _enda bittelitt_ lenger. :)

Slått, men ikke slått ut.

:)

Ble igrunnen en festlig tråd, dette her, men nå tenker jeg at jeg avslutter den.

Skrevet

Bare vent til dattera di blir større du og den trådløse telefonen kan være alle steder fra rommet hennes til badet eller ute på verandaen og du løper som en gal rundt og du hører det ringer og så ligger den under noen aviser eller noen skitne klær og du klarer ikke å finne den ;o)

Og nå er det Judging Amy.

Akkurat.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...