Gå til innhold

Når komme hjem i helgene?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kommer litt an på...

Her i huset er det nulltolleranse for å være ute på kveldene bare for å være ute.

Kinoturer/bursdager og slikt, er midnatt deadline.

Slik har vi praktisert fra hun begynte ungdomsskolen, og ser ingen grunn til å forandre på de reglene ennå hvertfall.

Og hun blir alltid hentet, enten av oss, eller av andre foreldre vi avtaler med.

13 -åring? Trodde det var sånt man fikk lov til når man begynte på videregående, jeg...

gammelmodig hilsen

Du følger ikke med tida altså ;o)

Ungene gikk ikke på skole i nærmiljø og da fikk de være ute med venner så lenge i helga. De hang bare hjemme hos hverandre og foreldrene var hjemme. Siste trikken var her ca klokka 12 tror jeg.

Men datteren min var ikke så veldig mye eldre da festinga begynte. Sønnen min spilte Nintendo til han var 18 han.

Annonse

Du følger ikke med tida altså ;o)

Ungene gikk ikke på skole i nærmiljø og da fikk de være ute med venner så lenge i helga. De hang bare hjemme hos hverandre og foreldrene var hjemme. Siste trikken var her ca klokka 12 tror jeg.

Men datteren min var ikke så veldig mye eldre da festinga begynte. Sønnen min spilte Nintendo til han var 18 han.

Ok, hvis siste trikken er ca midnatt så er det vel forståelig.

Forøvrig synes jeg det ser ut som om det blir mindre og mindre frihet til unger (og ungdom?) jeg, når jeg leser innleggene på foreldre-forumet. Liten mulighet til å utforske verden på egenhånd for de fleste - og vanskelig for ikke-innvidde å forstå de sosiale kodene mht foreldreskap og hva man kan og ikke-kan gjøre dersom man tilhøres det gode selvskap.

Er du ordentlig dannet? Litt tvilende siden jeg så at du tilogmed kunne finne på å ringe på døra hos noen uten forhåndsgodkjenning...

Useriøs hilsen

Ok, hvis siste trikken er ca midnatt så er det vel forståelig.

Forøvrig synes jeg det ser ut som om det blir mindre og mindre frihet til unger (og ungdom?) jeg, når jeg leser innleggene på foreldre-forumet. Liten mulighet til å utforske verden på egenhånd for de fleste - og vanskelig for ikke-innvidde å forstå de sosiale kodene mht foreldreskap og hva man kan og ikke-kan gjøre dersom man tilhøres det gode selvskap.

Er du ordentlig dannet? Litt tvilende siden jeg så at du tilogmed kunne finne på å ringe på døra hos noen uten forhåndsgodkjenning...

Useriøs hilsen

Det er nok det at det blir farligere og farligere å være barn i byen. Og det er mye dop ute og går. Og mange utlendinger som er råkjekke og frampå.

Nei, jeg er nok litt udannet. Jeg har til og med banket på ruta til naboen kl 2 om natta fordi jeg var sinna og ikke edru. Og ville ha en røyk og snakke :o)

Det er nok det at det blir farligere og farligere å være barn i byen. Og det er mye dop ute og går. Og mange utlendinger som er råkjekke og frampå.

Nei, jeg er nok litt udannet. Jeg har til og med banket på ruta til naboen kl 2 om natta fordi jeg var sinna og ikke edru. Og ville ha en røyk og snakke :o)

Da kan du slappe av. Kjerringer gjør ikke sånt.

Hmmmm....

*Vurderer alvorlighetsgraden i dette åpenbare bruddet på dannet oppførsel.*

Annonse

Vanligvis kl. 23. Hun er 14.

Men hun er aldri bare "ute". Hun er hjemme hos venninner som bor like i nærheten. Er det noe spesielt arrangement kan jeg strekke meg til midnatt også.

Så jeg er ikke for snill altså, da jeg lot henne være være ute til 22.30 sist lørdag?

De skulle leie video sa de,og jeg ville ha henne hjem 22.00. Hun ville komme hjem 23.00. Så vi kom frem til 22.30.

De har ikke begynt med noen festing enda, men synes det begynner å bli vanskelig nå å sette grenser nå. Enda verre blir det vel i tiden fremover.

Så jeg er ikke for snill altså, da jeg lot henne være være ute til 22.30 sist lørdag?

De skulle leie video sa de,og jeg ville ha henne hjem 22.00. Hun ville komme hjem 23.00. Så vi kom frem til 22.30.

De har ikke begynt med noen festing enda, men synes det begynner å bli vanskelig nå å sette grenser nå. Enda verre blir det vel i tiden fremover.

Det er akkurat sånne hyggekvelder datteren min er på, også.

Jeg synes de tidspunktene er helt OK. Hun går ikke og legger seg før langt på natt fredager og lørdager uansett.

Hun er såpass mye hjemme at jeg synes det er greit at de koser seg litt sammen på den måten. Det vil bli annerledes når de ikke lenger vet hvor de skal, bare "ut", liksom

synes

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...