Gjest klimberlill23 Skrevet 12. oktober 2004 Skrevet 12. oktober 2004 Jeg får ikke laptoppen til og konfigurere ip- adressen automatisk med trådløst nettverkskort. Men gjennom kabel går det greit. Det er forbindelse med d-linken og laptoppen kommer på nett med manuelt innsatt ip-adresse. Noen som har en formening hva dette kan være? 0 Siter
citoyen Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 Sjekk at det trådløse aksesspunktet er satt til å sende ut dhcp. 0 Siter
pareto Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 DHCP må være aktivisert på aksesspunktet (pleier å være standard). Evt. må du også sjekke at du bruker korrekt WEP-nøkkel (kryptering) som du setter på i aksesspunktet og i nettverksinnstillingene på det trådløse kortet du har på den bærbare. Hvis WEP er ukjent for deg så er det stor sannsynlighet for at naboen eller andre uvedkommende får tilgang til ditt aksesspunkt. 0 Siter
citoyen Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 DHCP må være aktivisert på aksesspunktet (pleier å være standard). Evt. må du også sjekke at du bruker korrekt WEP-nøkkel (kryptering) som du setter på i aksesspunktet og i nettverksinnstillingene på det trådløse kortet du har på den bærbare. Hvis WEP er ukjent for deg så er det stor sannsynlighet for at naboen eller andre uvedkommende får tilgang til ditt aksesspunkt. Om vedkommende får tilgang med manuelt satt IP så er ikke WEP problemet 0 Siter
Gjest klimberlill23 Skrevet 13. oktober 2004 Skrevet 13. oktober 2004 Sjekk at det trådløse aksesspunktet er satt til å sende ut dhcp. Hvordan gjør jeg det? 0 Siter
citoyen Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Hvordan gjør jeg det? Det avhenger av aksesspunktet. Du må nok fram med bruksanvisningen 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.