Gå til innhold

Løk og tårer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har tips?

Har idag skåret opp 4 løk til en kalkunragu. Tårene rant og nesa rant.

Det er like ille hver gang.

Lest en gang at man skulle stå med tunga ute, hjelper ikke meg....!

fei1365380229
Skrevet

Er det ikke et sånt kjerringråd som sier at man skal spise på en fyrstikk da? Vet ikke om det hjelper, heller ikke hvilken ende du skal ha i munnen.

Skrevet

Skyll løken i kaldt vann umiddelbart før du begynner å skjære, altså etter at du har fjernet skallet. I tillegg har jeg lesebrillene mine på. Har også hørt at man kan stå under vifta og skjære.

Skrevet

Skyll løken i kaldt vann, står under ventilatoern med vifta på fullt og full utlufting. Ellers er jo løken veldig fersk nå så det bedrer seg ofte utover vinteren.

Skrevet

Å stå lent over løken er i hvert fall ikke lurt! ; ) Skar løkk i går så tårene trilla jeg og... Hørt at man skal la vannent i springen renne, men om det funker tror jeg ikke...

jeg pleier å ta en "Matrix" jeg.. stå skikkelig bakoverbøyd, og med hodet til siden så lenge det lar seg gjøre. Hihi.. Ser smart ut, ser sikkert smartere ut hvis ejg hadde stått med tunga ut esamtidig... Tror naboene hadde bgynt å lure da.. : ) (de ser rett inn på kjøkkenent)

Skrevet

Har hørt som du sier det med tunga ute. Og også la vannet i springen renne ved siden av. Men det beste er linser! Er det noen i nærheten som bruker kontaktlinser, så få dem til å skjære i løken. Har linser selv, og jeg merker ingenting. Visste ikke hvorfor jeg aldri merket noe, men hørte så på tv en gang, at det var pga linsene.

Skrevet

Å stå lent over løken er i hvert fall ikke lurt! ; ) Skar løkk i går så tårene trilla jeg og... Hørt at man skal la vannent i springen renne, men om det funker tror jeg ikke...

jeg pleier å ta en "Matrix" jeg.. stå skikkelig bakoverbøyd, og med hodet til siden så lenge det lar seg gjøre. Hihi.. Ser smart ut, ser sikkert smartere ut hvis ejg hadde stått med tunga ut esamtidig... Tror naboene hadde bgynt å lure da.. : ) (de ser rett inn på kjøkkenent)

*ler godt*

Synes jeg kan se deg ja...

:)))

Skrevet

Skyll kniven i kaldt vann innimellom mens du driver og skjærer. Stå under kjøkkenvifta.

Skrevet

Skaff deg et par kontantlinser..hehe.

Funker for meg, men jeg bruker dem jo til vanlig da.

Ellers, stå under avtrekksvifta.

Skrevet

Kaldt vann er det beste.

Skyll løken og kniven i kaldt vann før du skjærer, skyll gjerne kniven underveis i jobben også.

Dessuten kan du ha litt kaldt vann rennende i krana ved siden av deg mens du skjærer.

Virker overraskende godt!

Gjest Calóni
Skrevet

Skaff deg et par kontantlinser..hehe.

Funker for meg, men jeg bruker dem jo til vanlig da.

Ellers, stå under avtrekksvifta.

Jøss, fungerer kontaktlinser slik? Jeg vet tårene rant og rant før, men de siste årene har jeg ikke merket -noe-. Hadde ingen anelse om at det kan være fordi jeg bruker linser!

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

Er det ikke et sånt kjerringråd som sier at man skal spise på en fyrstikk da? Vet ikke om det hjelper, heller ikke hvilken ende du skal ha i munnen.

brenn-enden er iallfall giftig...

Skrevet

Kun 1 måte: Ta med fjel, kniv og løk utendørs. Selv om det er midt på vinter'n. Selv om du bor på Karl Johan. Det er jo gjort på et par minutter....

fei1365380229
Skrevet

brenn-enden er iallfall giftig...

Kanskje derfor bestefaren min døde alt for tidlig - 69 år. Han gikk alltid med en fyrstikk i munnen med svoveldelen inn :)

Neida, han døde nok av noe helt annet.

Skrevet

Jeg har lært at man skal lukke munnen og puste gjennom nesa.

Funker for meg!

Skrevet

Jeg har lært at man skal lukke munnen og puste gjennom nesa.

Funker for meg!

Jeg puster vanligvis gjennom nesa! :)

Det er øynene som er problem for meg, derfor går jeg utendørs. Der er det mer luftig, så stoffene fra løken blir uttynnet/blåser bort. Så hvis dame55 kan gå utomhus, er det mitt råd.

Skrevet

Jeg puster vanligvis gjennom nesa! :)

Det er øynene som er problem for meg, derfor går jeg utendørs. Der er det mer luftig, så stoffene fra løken blir uttynnet/blåser bort. Så hvis dame55 kan gå utomhus, er det mitt råd.

Det er visst ikke pga. at man får det i øynene man begynner å grine..

Skrevet

Det skal hjelpe med et brennende stearinlys ved siden av seg. Prøv! Om ikke annet er det hyggelig!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...