Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min skal på Gardeballet men ingen av oss har noen ballkjole :o) Hadde noen trodd det kanskje?

Uansett, noen som vet om det sted hvor man kan leie.

Og hvor seriøst er egentlig gardeballet? Er det helt "kongelig" eller hva?

• Svar 55
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

25

• MsSophie

8

• ariadne

5

• mariaflyfly

5

Mest aktive i denne tråden

Gjest LucySky
Skrevet

Jeg tror det er temmelig seriøst, ja.

Det er ofte dyrt å leie - hva med en tur på Fretex?

Da jeg var i den ball-alderen, tok vi en lys turkis sommerkjole av bomull (min søsters) med tynne stropper o ver skuldrene, og kjøpte noen meter tyll i samme farge. Det rynket mora mi sammen med dobbelt tråd, så ble det sydd på i livet. Og jeg sydde grønne paljetter på overdelen.

Den ble sabla skjønn. Og ikke kunne vi sy, heller.

Jeg følte meg som Tornerose, minst. (Ikke vår Tornerose, hun i eventyret).

Skrevet

Ja, det er ganske "kongelig". Men jeg er ikke sikker på hvor man kan leie kjole...

Skrevet

Jeg tror det er temmelig seriøst, ja.

Det er ofte dyrt å leie - hva med en tur på Fretex?

Da jeg var i den ball-alderen, tok vi en lys turkis sommerkjole av bomull (min søsters) med tynne stropper o ver skuldrene, og kjøpte noen meter tyll i samme farge. Det rynket mora mi sammen med dobbelt tråd, så ble det sydd på i livet. Og jeg sydde grønne paljetter på overdelen.

Den ble sabla skjønn. Og ikke kunne vi sy, heller.

Jeg følte meg som Tornerose, minst. (Ikke vår Tornerose, hun i eventyret).

Jeg får sjekke freetex på hjørnet.

Skrevet

Ja, det er ganske "kongelig". Men jeg er ikke sikker på hvor man kan leie kjole...

Skikkelig sminke og oppsatt hår også da?

Hjelp, det er ikke vår sterke side.

Skrevet

Skikkelig sminke og oppsatt hår også da?

Hjelp, det er ikke vår sterke side.

Full pakke, ja! ;) Jeg har to ballkjoler men tviler på at de passer datra di hvis hun er sånn ca samme str som deg...?

Skrevet

Full pakke, ja! ;) Jeg har to ballkjoler men tviler på at de passer datra di hvis hun er sånn ca samme str som deg...?

Hun er 1, 67 og veier 55 kg. Altså kortere og litt rundere enn meg. Og mye penere ene meg:o)

Skrevet

Jeg så bildene min søster tok når hun var der for et par år siden, de fleste av jentene så ut som bruder.....manglet bare slør!

Skrevet

Hun er 1, 67 og veier 55 kg. Altså kortere og litt rundere enn meg. Og mye penere ene meg:o)

Hmmm.. Den ene (fineste) bruktejeg da jeg veide 60 kg. Jeg er 159 høy, og den er helt fotsid til meg.... Kan jo hende det går...?

Skrevet

Jeg så bildene min søster tok når hun var der for et par år siden, de fleste av jentene så ut som bruder.....manglet bare slør!

Hjelp....

Skrevet

Hmmm.. Den ene (fineste) bruktejeg da jeg veide 60 kg. Jeg er 159 høy, og den er helt fotsid til meg.... Kan jo hende det går...?

Kan du maile meg?

[email protected]

Skrevet

Datteren min har en kjole som kan passe henne, og som er en fotsid, himmelblå kjole med dryss av sølv. Mail meg hvis du er interessert.

Skrevet

Hjelp....

Jepp, det ble en dyr fornøyelse:-)

Men dere er jo heldig, reddende engler trår jo til med kjoler hun kanskje kan låne. Men ikke velg hvit, det var det som gjorde det så "brudete", og det så igrunn litt fjollete ut.

Skrevet

Brudekjole-salonger leier ut festkjoler, ikke bare brudekjoler.

Lilly.dk (i Danmark) selger brudekjoler og festkjoler, rimeligere enn de fleste i Norge.

Du kan få gratis-billett for to til Danmark av meg, må reise innen 3. nov.

Det var en butikk som het Mitt Skattkammer i Oslo tidligere, sjekk om det fortsatt finnes. Brukte og nye klær, mye til fest.

For frisyre og make-up kan man være frekk, gjøre avtale hos frisør som om man skal gifte seg og vil ha prøve-frisyre & make-up. Tror det er rimeligere enn ellers. Evt. hør om en lærling som skal lære fest-frisyrer tar oppdraget. Sjekk i alle fall. Tidligere la Body Shop gratis make-up, vet ikke om de fortsatt tilbyr dette.

Skrevet

Jeg får sjekke freetex på hjørnet.

Fretex kan ha godbiter innimellom, de. Det gjelder å stikke innom ofte, så går en ikke glipp av dem.

Fant meg nettopp en nydelig, mørk himmelblå festkjole med tynne stropper i sånt silkeaktig stoff. Den var utrolig fin, og jeg fikk den til den nette pris av 50 kroner...

:)

Skrevet

Datteren min har en kjole som kan passe henne, og som er en fotsid, himmelblå kjole med dryss av sølv. Mail meg hvis du er interessert.

Takk, utrolig hvor snille dere er her inne :o)

Skrevet

Jepp, det ble en dyr fornøyelse:-)

Men dere er jo heldig, reddende engler trår jo til med kjoler hun kanskje kan låne. Men ikke velg hvit, det var det som gjorde det så "brudete", og det så igrunn litt fjollete ut.

Nei, hun er ikke brudetypen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...