Gå til innhold

FU: Skal du være bøssebærer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Søndag er det TV-aksjon, og saken er svært god: Pengene går til Kirkens Bymisjon og Rådet for psykisk helse.

Noen som skal stille opp et par timer for å hjelpe oss til et bedre samfunn - hvor flere med problemer får hjelp?

Her kan du melde deg på:

http://www.nrk.no/tvaksjonen/

Idealistisk hilsen

Skrevet

For første gang på fem år skal jeg ikke gå. Dette er pga. at bekkenløsning og trasking på asfalt ikke er så bra kjenner jeg....

Neste år er jeg klar igjen :-)

Skrevet

Skal du?

Ja, jeg har jobbet frivillig for aksjonen en stund allerede. ;o)

Skrevet

For første gang på fem år skal jeg ikke gå. Dette er pga. at bekkenløsning og trasking på asfalt ikke er så bra kjenner jeg....

Neste år er jeg klar igjen :-)

Skjønner godt at det blir for tungt, ja.

Skrevet

Javisst.

For én gangs skyld kan jeg virkelig støtte formålet, men her i huset er det guttungen i 3. klasse som bestemmmer ;)

Det virker som om det på hans skole går prestisje i samle inn penger til tv-aksjonene, så her er vi med!

Skrevet

Jeg skal ikke være med. Har ikke noe med idealisme å gjøre, men det faktum at jeg har altfor mye å gjøre. Jeg vil se omsorg og 'ta vare på' i praksis i samfunnet, noe jeg ikke opplevde da jeg trengte det mest.

Skrevet

Har gått de siste årene, men tror jeg står over denne gangen.. Sliter en del med betennelser i beina så jeg må høre på hva de har å si også..

Men når bøssebærerne kommer så skal jeg gi en god slant. Det er et viktig formål!!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Nei, det skal jeg ikke.

Men jeg har forhåndsbestilt den kommende kjempe-dvd'en Live Aid, og bidrar dermed til at enkelte som ikke har det spesielt godt får litt føde.

En dvd alle burde kjøpe.

Skrevet

Vi har gått de siste 4 årene så vi møter vel opp i år også.

Skrevet

Nei, dessverre. Engasjementet ved slike aksjoner er avgrenset til å dytte noe ned i bøssen.

Gosh, nå skrev jeg 'sprekken' først, menneh...

Skrevet

Samboern og jeg har meldt oss på i dag! Hjerte-pinet har ejg gått med noen dager nå.. Synes det er en utrolig viktig sak, så vi stiller opp.

Jeg ønsker også å jobbe mer for dette formålet senere.... Rus/psykiatripolitikken i Norge er helt på trynet, og jeg vil gjerne gjøre noe som kan hjelpe dem hvis det er mulig.

Tips til hvordan jeg kan hjelpe til senere med andre arrangementer? Kontakte Bymisjonen?

tenker særlig på vinteren som kommer nå, og de som ikke har noe sted og bo, mat eller varme klær.. Er så vondt å se - vil gjerne prøve å gjøre hverdagen deres litt lysere.

Skrevet

Samboern og jeg har meldt oss på i dag! Hjerte-pinet har ejg gått med noen dager nå.. Synes det er en utrolig viktig sak, så vi stiller opp.

Jeg ønsker også å jobbe mer for dette formålet senere.... Rus/psykiatripolitikken i Norge er helt på trynet, og jeg vil gjerne gjøre noe som kan hjelpe dem hvis det er mulig.

Tips til hvordan jeg kan hjelpe til senere med andre arrangementer? Kontakte Bymisjonen?

tenker særlig på vinteren som kommer nå, og de som ikke har noe sted og bo, mat eller varme klær.. Er så vondt å se - vil gjerne prøve å gjøre hverdagen deres litt lysere.

Ja, det er en god idé å kontakte Bymisjonen - der er det som regel alltid behov for frivillighet. Jeg har gjort en del for dem.

Skrevet

Ja, det er en god idé å kontakte Bymisjonen - der er det som regel alltid behov for frivillighet. Jeg har gjort en del for dem.

Som hva da? hvilke oppgaver kan jeg regne med å få av oppgaver?

Ønsker å jobbe "ute" med mennekser..

Skrevet

Som hva da? hvilke oppgaver kan jeg regne med å få av oppgaver?

Ønsker å jobbe "ute" med mennekser..

Ring på prosenteret eller på Fredheim. De trenger alltid hjelp med "jentene". Matservering og kaffedrikking og en hyggelig prat er det de trenger.

Ellers så kan du ringe Natthjemmet, men det er om natta da.

Skrevet

Ring på prosenteret eller på Fredheim. De trenger alltid hjelp med "jentene". Matservering og kaffedrikking og en hyggelig prat er det de trenger.

Ellers så kan du ringe Natthjemmet, men det er om natta da.

Familien min har grunnlagt et slikt senter, så tenkte jeg skulle kontakte dem... Det er ikke fredheim... Men takk for tips.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...