Ahava Skrevet 13. oktober 2004 Del Skrevet 13. oktober 2004 Vi er fosterforeldre og har fosterbarn akkurat for øyeblikket, nettopp startet prosessen med å få "utvidet" godkjenningen til å gjelde adopsjon. Er det noen her som har erfaring på hvordan en allerede eksisterende godkjenning påvirker prosessen for å få godkjenning som adoptivforeldre?? Noen som har erfaring fra dette? Vi har "PRIDE" kurs, og regner med at evt hjemmebesøk etc ikke vil være stort annerledes enn hjemmebesøkene da, og senere, stemmer det? Vi regner oss som "proffe" på hjemmebesøk... lol.. lol. Noen som har hatt sjansen til å sammenligne PRIDE kurs og adopsjonsforberedende kurs?? Ellers alt dere kan tenke dere til å dele av tanker og erfaringer.. GRATULERER (Litt på forhånd.. ) TIL ALLE DERE SOM VENTER FÅTT TILDELING!! Ser på APC at de strømmer inn i USA, speeeeennende!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161433-fosterforeldreadoptivforeldre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kordama Skrevet 14. oktober 2004 Del Skrevet 14. oktober 2004 Hei! Vi er også mangeårige fosterforeldre, og har nå nettopp blitt stolte adoptivforeldre til en nydelig gutt. Godkjenningsprosessen/ skriving av sosialrapport er mye det samme som dere har vært gjennom før, men det kan være lurt å ha som utgangspunkt at de vil starte "fra bånn". Det er (eller var) jo fylket som godkjenner fosterforeldre, nå er det den kommunen dere hører til som skal skrive rapport. Noen velger å lese rapporten fra fylket, andre vil "gjøre det selv". Men en del av spørsmålene er de samme, om oppvekst, nettverk/ familie, parforholdet m.v. I tillegg nå blir det prat om tanker rundt det å adoptere evt det å ikke kunne føde selv, det å ha et barn med annen hudfarge. Det blir et langt innlegg hvis jeg skal skrive alt her. Kan du ikke sende meg en mail, med konkrete spørsmål eller for å høre mer hvis du er interessert? Adressen min er [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/161433-fosterforeldreadoptivforeldre/#findComment-1044997 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.