Gå til innhold

Hvor uvitende har du vært??

Gjest *skulle egentlig vært blond*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde i hele mitt liv min egen oppfatning av hvordan lungene våres så ut. Jeg trodde det var ribbeina, og at de var hule rør vi pustet gjennom. Stor ble min overraskelse da jeg som 16-åring (første året på videregående) i en naturfagtime skulle lære å skjære i grisehjerter og -lunger og jeg virkelig fikk lære hvordan lungene ser ut!!

M.o.h.

Jeg hadde også hele mitt liv hatt min egen oppfatning av meter over havet. Jeg er født og oppvokst i Oslo. Jeg hadde min egen mening om at Oslo var 0 meter over havet og jo lenger opp man kom på kartet (Trondheim - Tromsø osv.) jo høyere kom man over havet.

Som 22-åring fant jeg ut at det ikke var sånn det hang sammen, i samtale med et familiemedlem...

Dette er egentlig ganske flaut, men sånn er det bare...

Har du/dere noen lignende historier eller er det bare meg??

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

morsomt - morsomt :))

Trodde du Galdøpiggen var etpar km fra Oslo da? For du hørte vel at den var 2469 moh på skolen?

Ang. lunger hadde jeg en helt klar oppfatning av hvordan disse så ut. Har aldri skjønt hvor jeg fikk det fra, det var helt feil! Veldig gøy når man plutselig avdekker gamle vrangforestillinger :)

Sålenge de ligger 'på hylla' kan de ligge der opp i voksen alder.

Skrevet

Det med lunger og sånn har jeg vel aldri tenkt over.. Hadde jo sett bilder på skolen, og skar også i griselunger, strupe og tunge og hjerte...

Men jeg trodde til i går, hehe.. , at Tenerife og Gran Canaria var samme sted... : )

Får noen ganger sånne A-ha opplevelser..

Lærer masse av kolleagene mine, jeg er den yngste her, og her er det masse dyktige folk som så å si kan svare på alt. Men ejg vet i hevrt fall mer enn ting og tang enn de fleste av vennene mine som ikke har en sånnjobb som meg. Så ejg er veldig heldig sånn sett.

Men venninna mi er kjempeoppgitt over meg når hun nevner musikkgrupper og band osm jeg ikke aner hvem er ! ; ) Musikk liker jeg, men navn og sånn er ikke så spennende... hehe...

Skrevet

Jeg gikk vel i femte klasse da det gikk opp for meg at det man ser på verdenskartet faktisk er hele verden :). Tror jeg tidligere hadde en vague oppfatning at det var mer "bak" kartet, som på en globus.

Og det var vel først i 16-års alderen jeg lærte at kjøtt og muskler er det samme.

Skrevet

Samboeren min knakk sammen i latter da jeg i en sammenheng presterte denne meldingen:

'Jeg vet at det er en fyr som synger opera, men hva betyr det egentlig at han er en smørte-nor?'

Og så denne, da:

'Ja, OL står jo for O*L*ympiske leker'.

Right.

Hilsen en som lever av språk.

Skrevet

Jeg gikk vel i femte klasse da det gikk opp for meg at det man ser på verdenskartet faktisk er hele verden :). Tror jeg tidligere hadde en vague oppfatning at det var mer "bak" kartet, som på en globus.

Og det var vel først i 16-års alderen jeg lærte at kjøtt og muskler er det samme.

Stilig! En hel verden på baksiden...! :)

Hvordan var det i den verdenen da, hadde du forestillinger om det?

Skrevet

Samboeren min knakk sammen i latter da jeg i en sammenheng presterte denne meldingen:

'Jeg vet at det er en fyr som synger opera, men hva betyr det egentlig at han er en smørte-nor?'

Og så denne, da:

'Ja, OL står jo for O*L*ympiske leker'.

Right.

Hilsen en som lever av språk.

well done - håper du tjener bra likevel ;)

fei1365380229
Skrevet

Trodde fram til jeg var ganske gammel, barneskolen en gang, at alle ferger het bastøferga. Så når jeg skulle til Danmark skulle vi ta bastøferga.

Trodde også at alle bensinstasjoner het "et etternavn" da det stort sett var der vi fylte bensin.

En venninne av meg fortalte at noen skolekompiser av henne hadde spurt henne i 1.kl om hva mammaen hennes het, og da hadde hun sett dumt på dem og sagt: mamma vel.

Skrevet

well done - håper du tjener bra likevel ;)

Dessverre.

Jeg tenker stadig på at jeg burde gått babyutstyr- eller vaskemaskinreparatørveien. Eller fiklet med data og design og imponert enkle sjeler med pervers timelønn for ikke'no.

Skrevet

Dessverre.

Jeg tenker stadig på at jeg burde gått babyutstyr- eller vaskemaskinreparatørveien. Eller fiklet med data og design og imponert enkle sjeler med pervers timelønn for ikke'no.

Du kan bli vaktmester og alt-mulig-dame. Det er sterkt underskudd på slike mennesker som deg, som er villig til å bruke sine kunnskaper (eller manglende sådanne) til å hjelpe andre mot ubetydelig vederlag..

Bare å sette opp lapp på nærbutikken, det!

*Ønsker meg en alt-mulig-mann, jeg *

Skrevet

Du kan bli vaktmester og alt-mulig-dame. Det er sterkt underskudd på slike mennesker som deg, som er villig til å bruke sine kunnskaper (eller manglende sådanne) til å hjelpe andre mot ubetydelig vederlag..

Bare å sette opp lapp på nærbutikken, det!

*Ønsker meg en alt-mulig-mann, jeg *

Nå har du misforstått grundig.

Som 'alle' med barn, vaskemaskin og jobbpc vet, er det i disse bransjene grådig enkelt å tjene fett med penger.

Med andre ord så langt fra 'ubetydelige vederlag' som det går an å komme...

Skrevet

Nå har du misforstått grundig.

Som 'alle' med barn, vaskemaskin og jobbpc vet, er det i disse bransjene grådig enkelt å tjene fett med penger.

Med andre ord så langt fra 'ubetydelige vederlag' som det går an å komme...

Åja. Det hender at jeg misforstår grundig, skjønner du! hehe...

Gjest Høne I Frikassé
Skrevet

Haha, mye mrsmt!

Jeg lærte forrige uke at Kongen er regjeringen. Asså, det står i Norges Lover at "Kongen kan...." osv osv. Jeg trodde det da var Kongen sjæl - som sitter på sitt høye slott - som kan overstyre Norges Lover. Men det er visst de som Kongen har oppnevnt de mener. ;/

Flaut. Og han som sa det til meg rødmet. Han mente at det var noe ALLE visste. Jeg rødmet også. Men bare litt.

Visste alle dere det?

Og jeg er 27 år. *flaut*

Skrevet

Haha, mye mrsmt!

Jeg lærte forrige uke at Kongen er regjeringen. Asså, det står i Norges Lover at "Kongen kan...." osv osv. Jeg trodde det da var Kongen sjæl - som sitter på sitt høye slott - som kan overstyre Norges Lover. Men det er visst de som Kongen har oppnevnt de mener. ;/

Flaut. Og han som sa det til meg rødmet. Han mente at det var noe ALLE visste. Jeg rødmet også. Men bare litt.

Visste alle dere det?

Og jeg er 27 år. *flaut*

Oj...

Det trodde jeg også. Jeg visste at det var Kongen som bestemte ting, jeg trodde ærlig talt det var Kong Harald personlig...

Huffda...

Blir 27 om en måned...

*rødme*

Gjest frilansa
Skrevet

Oj...

Det trodde jeg også. Jeg visste at det var Kongen som bestemte ting, jeg trodde ærlig talt det var Kong Harald personlig...

Huffda...

Blir 27 om en måned...

*rødme*

Det er sånne ting man lærer på skolen det, i vgs, men bare de som har rettslære, tydeligvis ikke alle ;)

Skrevet

Det er sånne ting man lærer på skolen det, i vgs, men bare de som har rettslære, tydeligvis ikke alle ;)

He.. he..

nei, tydeligvis ikke alle... ;-)

Skrevet

Vel. Jeg lærte vel i barnehagen at jeg ikke var den fineste ungen i verden, som min mor påstod at jeg var. Jeg husker ikke hvem som startet det, men jeg begynte å krangle med ei venninne om hvem av oss som var finest i verden.

Det var nedtur. Hehe.

Høne I Frikassè
Skrevet

*kremt* Nå syns jeg du er litt frekk her. Jeg -har- faktisk hatt rettslære. Jeg var best i klassen på arverett.

..men det hjelper vel svært lite...?

*bwahaha*

Gjest Litt flaut å fortelle dette vel? hehe
Skrevet

Åjsann. Ler litt=)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...