Gå til innhold

Lyst til å begynne med aksjer eller noe

Anbefalte innlegg

Gjest anonym på en torsdag
Skrevet

Jeg sitter igjen med et par hundre tusen kroner etter salg av leilighet.

Jeg har lyst til å gjøre noe med disse pengene som gjør at de vokser og jeg (forhåpentligvis) en gang blir rik.

Noen som har peil på hva jeg burde gjøre?

Kjøpe aksjer? Fond? Noe annet?

Gjest spetalen
Skrevet

Sats ikke mer penger enn du har råd til å tape.

...og følg med på de selskapene du investerer i!! Vær våken for et salg, og ikke tro at du skal treffe toppen, selg når kursen er på vei oppover. Drit i at de stiger litt etter det.

Skrevet

Jeg hadde ikke spekulert i aksjer. Du har muligheten for å tjene store penger, men muligheten for at du tjener lite eller taper alt er større.

Jeg hadde investert i hus/leilighet og leid ut i en periode, for så å selge. Helst et oppussingsobjekt, som det ikke er nødvendig å gjøre veldig mye med.

Men hus/leilighet stiger generelt ganske mye, i tillegg er det en relativt sikker investering.

Jeg har 4 utleie leiligheter og de har steget tilsammen med 1 mill. kr. på 6 år. I tillegg har jeg nedbetalt deler av lånet som igjen gjør en gevinst hvis jeg velger å selge. Fordelen er at andre slipper penger på sparebøssen min. Jeg må selvsagt skatte av inntektene, men gevinsten har vært meget pen på disse årene. Disse leighetene bygde jeg selv for 6 år siden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...