Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Håper noen kan svare meg (som har erfaring). Jeg og min mann har et barn (vårt biologiske) vi vil gjerne ha et barn til og vurderer å adoptere. Er det noen som har erfaring med dette, foreldre og barn?

Hilsen Jakka

Gjest adopsjonsmamma
Skrevet

Hvis du foretar et søk her på adopsjon så vil du finne mange flotte innlegg fra tidligere om det å ha egenfødte og adopterte.Det finnes både stoff om før adopsjonen og ikke minst etter når barna er kommet hjem i familiene.

lykke til!

fei1365380229
Skrevet

Har svart på dette mange ganger før, men...

Vi har tre egenfødte og så en adoptert. Hun kom til oss når hun var 19 måneder og er nå litt over 3 år.

Vi har overhodet ikke hatt noen problemer. Hun har sklidd rett inn i familien, alle sier at hun ligner kjempemye på oss også. Fakter og sånn, men også utseende :)

Venner av våre egenfødte barn har sagt veldig lite, hun er bare søsteren til xx. Hun vil veldig gjerne ligne storesøster, men hvem vil ikke det når de er 4 år yngre?

Selv ser jeg overhodet ikke noen forskjell lenger og syns det er litt rart når noen andre ser det :)

Hun går i barnehage nå, startet i sommer, der er det heller ingen barn som har sagt noe, men så går det barn i alle fargesjateringer der også, så de er vant til det.

Man vet jo aldri hva som kommer, men det vet man vel ikke med noen av barna sine. Jeg tror det skal gå veldig bra og så får vi være åpne og lydhøre for evt. problemer på veien. Det håper jeg vi kan være for alle barna våre.

Lykke til!

Skrevet

Jeg har en biologisk søster og en adoptert bror. Adopsjonsprosessen tok lang tid, så lillebror er mye yngre enn min søster og meg. Han ble et naturlig midtpunkt i familien fra første stund. Alt var selvfølgelig ikke problemfritt, men problemene var knyttet til hva han hadde vært gjennom før han kom til oss, ikke til biologi eller mangel på sådan. I voksen alder har vi fortsatt et tett og godt forhold. - Og jeg går og venter på tildeling fra Kina i disse dager.

Skrevet

Jeg har en biologisk søster og en adoptert bror. Adopsjonsprosessen tok lang tid, så lillebror er mye yngre enn min søster og meg. Han ble et naturlig midtpunkt i familien fra første stund. Alt var selvfølgelig ikke problemfritt, men problemene var knyttet til hva han hadde vært gjennom før han kom til oss, ikke til biologi eller mangel på sådan. I voksen alder har vi fortsatt et tett og godt forhold. - Og jeg går og venter på tildeling fra Kina i disse dager.

Takk for fine svar. Veldig nyttig når man er helt uerfaren ndg adopsjon. Skal fortsette å følge denne siden, da det kommer mange gode innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...