Gå til innhold

Får ikke kjørt Sims2

Anbefalte innlegg

mandarin1365380635
Skrevet

Hei

I går var min sønn og investerte i Sims2. Han kom hjem og vi installerte spillet på PC'en.

Men da han skulle starte spillet får vi bare beskjed om følgende:

"Programvare for emulering av cd/dvd er oppdaget. Avslutt all programvare for emulering av cd/dvd og start spillet på nytt."

Er det noen flinke folk der ute som kan hjelpe meg. Forstår ikke en dritt. Har aldri før fått denne meldingen, og heller har jeg ikke hørt om emulering før?

Noen som har vært borti lignende og kan fortelle hva dere eventuelt gjorde for å få kjørt spillet?

Det var ingen blid 11-åring som krøp til sengs i går kveld, å ikke ha fått til spillet som han hadde brukt alle sparepengene på å kjøpe.

Skrevet

Det betyr at dere har installert et program som emulerer cd-rom/dvd-som på maskinen (som f.eks alcohol 120%) og siden disse i hovedsak brukes til å spille piratkopierte spill så nekter spillet å kjøre.

Du må nok avinstallere programmet som emulerer cd/dvd rom og prøve å starte sims igjen.

mandarin1365380635
Skrevet

Det betyr at dere har installert et program som emulerer cd-rom/dvd-som på maskinen (som f.eks alcohol 120%) og siden disse i hovedsak brukes til å spille piratkopierte spill så nekter spillet å kjøre.

Du må nok avinstallere programmet som emulerer cd/dvd rom og prøve å starte sims igjen.

Vet ikke at jeg har noen slike program. Pc'n er ikke så gammel, under ett år. Og det skal etter sigende være en bra maskin.

Men jeg vet at sønnen min har styra litt på nettet. Han skulle brenne et spill som han skulle ta med å ha hos faren, slik at han slapp å dra på disse hver uke. Dette var kopibeskyttet, og han fikk navnet på et kopiprogram på nettet som kunne brukes. Dette ble lastet ned. Kanskje det kan være dette da? Husker ikke i farta hva det heter, og er på jobb nå. Men skal prøve å fjerne det når jeg kommer hjem, krysse fingrene og håpe at det funker.

Må bare innrømme at jeg har ikke så stor peiling på dette. Kan bruke det meste,ja. Men straks det ikke funker slik som det skal så forstår jeg meg ikke på det som ligger bak.

Skrevet

Vet ikke at jeg har noen slike program. Pc'n er ikke så gammel, under ett år. Og det skal etter sigende være en bra maskin.

Men jeg vet at sønnen min har styra litt på nettet. Han skulle brenne et spill som han skulle ta med å ha hos faren, slik at han slapp å dra på disse hver uke. Dette var kopibeskyttet, og han fikk navnet på et kopiprogram på nettet som kunne brukes. Dette ble lastet ned. Kanskje det kan være dette da? Husker ikke i farta hva det heter, og er på jobb nå. Men skal prøve å fjerne det når jeg kommer hjem, krysse fingrene og håpe at det funker.

Må bare innrømme at jeg har ikke så stor peiling på dette. Kan bruke det meste,ja. Men straks det ikke funker slik som det skal så forstår jeg meg ikke på det som ligger bak.

Tror nok sønnen din vet mer om dette enn han vil ut med :-)

Det er nok det programmet som skaper problemer. Har dere flere partisjoner kan du prøve å installere programmet på en annen partisjon enn spillet. Ellers må du nok bare avinstallere programmet. Men da vil det fungere.

Ikke alltid så enkelt å skjønne hvorfor ting ikke fungerer. Det er ikke alltid like logisk.

Lykke til, håper dere finner ut av det.

mandarin1365380635
Skrevet

Tror nok sønnen din vet mer om dette enn han vil ut med :-)

Det er nok det programmet som skaper problemer. Har dere flere partisjoner kan du prøve å installere programmet på en annen partisjon enn spillet. Ellers må du nok bare avinstallere programmet. Men da vil det fungere.

Ikke alltid så enkelt å skjønne hvorfor ting ikke fungerer. Det er ikke alltid like logisk.

Lykke til, håper dere finner ut av det.

Takk for tipset petter smart. :o)

Fjerna "clone cd" og da kom vi inn med en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...