Gå til innhold

Ville du flyttet etter?

Anbefalte innlegg

Gjest Hardt å flytte
Skrevet

Prøv sett deg inn i dette. Du og kjæresten har pendlet til og fra hverandre i nesten ett år. Dere snakker nå om å flytte på samme sted. Enten flytter du eller så flytter den andre.

Oppi all diskusjon om hvem som skal flytte, blir din kjære "headhunta" til en drømmejobb i en by ikke så langt fra der han bor i utgangspunktet.

Nå er det bare et must at det er DU som flytter - for han har jo fått en god jobb.

Ville du flyttet pga at din kjære fikk seg drømmejobben? Eller ville du fortsatt kverulert på hvem som egentlig bør flytte på seg?

Skrevet

Kommer helt an på hvordan situasjonen min hadde vært... Om jeg hadde hatt MIN drømmejobb, familie og mange venner der ejg bodde ville jeg nok ikke flytta....

Da samboern min flytta til en annen by da vi hadde pause, og så ble vi sammen igjen ville han at jeg skulle flytte til han. men jeg sa nei. Pga jobb og fordi jeg vil bo i samme by som familien min. han startet restaurant der, men jeg hadde faktisk ikke tro på at det ville gå bra, og det gjorde det heller ikke... men jeg sa han fikk ta den tiden han ville der, og hvis han ville bo med meg igjen måtte han komme "hjem" til Oslo der vi alltid har bodd.

Skrevet

Det hadde kommet an på hvor langt det var unna hjemstedet mitt, og om jeg hadde familien min på det stedet jeg bodde og hvor lang avstanden til dem hadde blitt.

Gjest Hardt å flytte
Skrevet

Det hadde kommet an på hvor langt det var unna hjemstedet mitt, og om jeg hadde familien min på det stedet jeg bodde og hvor lang avstanden til dem hadde blitt.

Betyr familie mer enn venner syns du?

Dette er en svært vanskelig greie for meg. Jeg har alle mine venner her, men all min familie bor der han har fått jobb....

Skrevet

Dette er en svært vanskelig greie for meg. Jeg har alle mine venner her, men all min familie bor der han har fått jobb....

Ja, for meg er det det.

Skrevet

Jeg ville flyttet på dagen hvis jeg følte at dette var "den" personen som jeg ville dele livet mitt med!! Dessuten så vokser ikke gode jobber på trær heller.Så man kan ofte ikke gjøre annet enn å si jatakk til slike jobber.

Det må da kunne gå ann å bo en stund i den byen for å se om det faktisk er noe man kan trives med?En avtale må jo være at man tar et status etter noen år for å se om dette er noe man vil fortsette med eller om man vil flytte på seg igjen.

Alternativt så kan man kanskje med tid og stunder bo i midten av hvert sitt hjemsted slik at det ikke er så langt å reise på besøk for noen av dere.

Skrevet

....og vennene dine betyr mer for deg enn kjæresten din....siden du fortsetter å kverulere?

:-)

Nei, jeg hadde nok flyttet på meg.

Skrevet

Får du jobb / skoleplass på det stedet, da?

Hvis dette er den store kjærligheten, han har fått fin jobb der, du kan få jobb der, og hele din familie bor der, ville jeg flyttet.

Hvor gamle er dere? Tenker dere på barn i løpet av den tiden han kommer til å jobbe der, er det å bo i nærheten av familie enda viktigere enn ellers.

Avtal at du reiser en helg i mnd, feks, til der hvor vennene dine bor, og treffer disse.

Hvis han tjener godt, må disse pengene også tilfalle deg, hvis du gir avkall på jobb etc der du bor nå. Er dere i riktig alder til det, kanskje dere burde gifte dere, da er det lettere å se at dere har felles økonomisk ansvar for hverandre.

Hvis hans jobb er en drømmejobb, kanskje du kan studere der dere skal bo, slik at din sjanse for å få din drømmejobb øker.

Når der "forhandler", bring inn så mange momenter sommulig, ikke bare de to alternative stedene å bo. Da er det lettere at det blir en "vinn-vinn" situasjon for begge.

Skrevet

Det hadde jo kommet ann på hvor seriøst forholdet vårt hadde vært.

Bor vi sammen, tenker på fremtid og jeg føler han er den rette så ville jeg nok flyttet.

Sett på det som om skjebnen valgte pga hans tilbud om jobb :)

Når det er familie der så hjelper også det.

Men jeg skulle vært godt trygg på forhold og mann for da hadde jeg måttet flytte på ungene også og det er noe jeg nødig gjør.

Uten barn hadde jeg flyttet uten problemer.

Er såpass livlig og utadvent.at jeg hadde sett på det som null problem å få kontakt med andre og nye mennesker.

Faktisk uhyre spennende :)

Mine - få men gode - venner er av det slaget som er der uansett avstand mellom oss.

:)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det kommer selvfølgelig HELT an på hvor han forventer at jeg skal flytte TIL det!

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hvis familien din bor der, og du har et godt forhold til dem, så må det vel være greit?

Nye venner kan en jo klare å skaffe seg. Men familien har en eller har en ikke. Er det gode venner du har der du bor nå, så vil de vel også besøke deg på ditt nye hjemsted.

Gjest jeg ville flyttet
Skrevet

Familie betyr mer enn venner, på sikt. Det vil du merke etterhvert som du blir eldre.

Og husk, nye venner kan du få, men ny familie får du ikke!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...