Gå til innhold

Kong Olav, ikke Haakons sønn?

Anbefalte innlegg

Gjest kkkkkozy
Skrevet

Så på nett bildene, jo likheten er nok der ja.

Det er mange som lider av ikke å vite om fedrene sine, og hvor "andre" koser seg med å "vite" best om genene til dem som ikke vet!

Drit opp i det.

Uansett ofra Olav seg helt og holdent for kongegjerningen, og var en kjernekar!!

Skrevet

Det spiller ingen rolle for meg. Haakon var likevel faren - i navnet, fordi de var gift. Sånn er det.

Skrevet

Tror det skal bli vanskeleg å bevise noko slikt. Og kva i alle dagar spelar det for rolle? Han var den personen han var uansett, han. Ein god monark som heile folket elska.

Skrevet

Det tror jeg så gjerne.

I mange år, i mange miljøer har det jo versert rykter om at det var Fritjof Nansen som var faren hans.

Begrunnelsen var at Nansen var husvenn av Maud og Haakon i mange år, Nansen og Olav var like, og at Olav var enebarn.

Men jeg bryr meg ikke så mye, altså. Bare bra han ikke kom fra en pygmé (hehe)!

Har også hørt at det var Nansen.

Skrevet

For noen få år siden ble det skrevet at Maud ikke var Olavs mor, så det er ikke sikkert det er mer sannhet i dette siste heller.

Olav var en kjær konge og kongelig uansett.

Skrevet

Ikke så enormt oppsiktsvekkende, hvis det da skulle være sant. Inseminasjon har vært brukt av andre kongehus også, i england og japan så vidt jeg vet. De er jo litt avhengige av å få arvinger, ellers blir det bare bråk, så hvis de skulle få problem med å barn på gamlemåten er det i grunnen ikke uventet at de prøver litt andre metoder i det skjulte.

Jeg vil påstå det bare er en fordel. Det er ikke noe spesielt med arvestoffet til kongefamiliene, bortsett fra at de lettere blir rammet av innavl, så å få blandet ut litt med bidrag fra leger og stallkarer er bare sunt.

Skrevet

For noen få år siden ble det skrevet at Maud ikke var Olavs mor, så det er ikke sikkert det er mer sannhet i dette siste heller.

Olav var en kjær konge og kongelig uansett.

Men er det ikke Maud Prinsesse Ragnhild er så lik, det kan umulig stemme.

Forresten er det vel akkurat det samme. Jeg synes vi skal la slike hemmeligheter ligge.

Jeg er en annen
Skrevet

Hvem er denne kong Olav, er det faren til Ari Behn?

Skrevet

Men er det ikke Maud Prinsesse Ragnhild er så lik, det kan umulig stemme.

Forresten er det vel akkurat det samme. Jeg synes vi skal la slike hemmeligheter ligge.

Hvorfor kan ikke det stemme, da ? Maud var jo moren til Olav og Ragnhild Olavs datter....

Skrevet

Hvorfor kan ikke det stemme, da ? Maud var jo moren til Olav og Ragnhild Olavs datter....

Men det var jo snakk om at hun ikke var mora

Gjest antiroyalist
Skrevet

og da kan vi vel gjerne la dem flytte inn på noe mer beskjedne bopæler og la dem ta seg en alminnelig jobb, fø seg sjøl og la oss slippe å se trynene deres utapå aviser og ukeblader hver eneste uke!

Skrevet

Men det var jo snakk om at hun ikke var mora

Sorry, jeg leste ikke ordentlig.

Skrevet

Sorry, jeg leste ikke ordentlig.

Men jeg må si jeg synes Olav var lik den påståtte "halvbroren", sønnen til livlegen.

Skrevet

og da kan vi vel gjerne la dem flytte inn på noe mer beskjedne bopæler og la dem ta seg en alminnelig jobb, fø seg sjøl og la oss slippe å se trynene deres utapå aviser og ukeblader hver eneste uke!

Så du mener at det FINS de som er "ekte" - som har blått blod eller noe? - jeg trodde fordundre meg det var folk uansett jeg...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...