Gå til innhold

Hva er godt å ha i grønnsakssuppa? Haster)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Bortsett fra gulerøtter, poteter,kålrabi,purreløk,stangselleri og selvsagt

grønnsaksbuljong.

Hva mer er godt å ha i suppa.

Skal serveres til vegetarianer også.

Skrevet

Stangselleri??? Du mener sellerirot kaskje?? For det er nemlig et muset ialelfall :-)

Skrevet

Makaroni av alle slag kan du vel ha i... løk går også. Eller hva med blomkål? Ta en titt på www.matoppskrift.no, der er det en haug med oppskrifter.

Skrevet

Jeg ville kasta UT stangsellerien og puta oppi en solid dose sellerrirot istedet.

Og så ville jeg kanskje hatt oppi litt løk.

Samt litt krydder, selvsagt :)

mil1365380270
Skrevet

Bladpersille og persillerot eller sellerirot.

Skrevet

Bladpersille og persillerot eller sellerirot.

de fleste vanlige grønnsaker, jo flere jo bedre, og Vitam Körnig (fås i helsekostbutikker), og litt Kesam, litt olivenolje, litt chilipulver (1 ts) og 2 ts paprikapulver. Kok på svak varme, lenge. Ha i, i slutten, litt kokte poteter. Blir dunder godt!

Hilsen Maria-Liisa

Skrevet

Stangselleri??? Du mener sellerirot kaskje?? For det er nemlig et muset ialelfall :-)

Tre skrivefeil i en setning var godt gjort :-)

Høne I Frikassè
Skrevet

Tre skrivefeil i en setning var godt gjort :-)

Noen er mer ivrige enn andre kan skjønne.

Det må vi bare godta. Strengt tatt er det jo bare hyggelig. ;D

Skrevet

Noen er mer ivrige enn andre kan skjønne.

Det må vi bare godta. Strengt tatt er det jo bare hyggelig. ;D

Hyggelig ?? :-)

Høne I Frikassè
Skrevet

Hyggelig ?? :-)

Vanskelig tema.

§=)

Skrevet

Vanskelig tema.

§=)

Jepp, jeg ble igrunn bare så forskrekket over at jeg klarte sååå mye feil i de få ordene ;-)

Skrevet

Takk for alle gode forslag. Jeg var litt for sent ute, så suppa står og koker nå. Men mange gode forslag til neste gang ihvertfall.

Men er det ikke vanlig med stangselleri altså? Sånn lang grønn sak?

Sellerirot har jeg ikke tenkt på en gang,men ser det er flere som nevner det. Det skal prøves neste gang. Hvordan ser den ut?

Skrevet

Takk for alle gode forslag. Jeg var litt for sent ute, så suppa står og koker nå. Men mange gode forslag til neste gang ihvertfall.

Men er det ikke vanlig med stangselleri altså? Sånn lang grønn sak?

Sellerirot har jeg ikke tenkt på en gang,men ser det er flere som nevner det. Det skal prøves neste gang. Hvordan ser den ut?

Stangselleri kan godt brukes. Jeg putter den oppi helt på slutten slik at det er mest mulig "knekk" i den fortsatt.

Skrevet

blomkål, paprika, tomat. Paprika er et must.

Sett en hvitost på bordet slik at de som spiser slikt kan ha noen skiver i suppa.

Nam!

Skrevet

(Timian, oregano, basilikum, hvitløk, noen skjeer sitronsaft, karri)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...