Gjest kajsam Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 og hva kan postiv og negativ sanksjoner være? Skjønner det er noe med ros og ris, men hvordan? 0 Siter
IngenLurerDenneGutten Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Hvis jeg f.eks. ikke lager middag til kona en dag hun jobber lengre enn meg, og hun straffer meg med seksuelt avhold, vil jeg kalle det sanksjoner. Dette er grusomt, og det skjer fra tid til annen:-( 0 Siter
Åsemor Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Sanksjon er en reaksjon. Blir vel oftest brukt som en straff man får. Du kan jo også se hva ordboka sier: http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=sanksjon&bokmaal=S%F8k+i+Bokm%E5lsordboka&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 14. oktober 2004 Skrevet 14. oktober 2004 Kommer av latin; av sancire, «hellige». Det kan bety godkjenne, stadfeste, men også straffetiltak. Eks., sør sanksjonerer terror mot sivile jøder, mens Israel går til sanksjoner mot PLO og deres underbruk av terrorpakk. Capice? 0 Siter
flisa Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Hvis jeg f.eks. ikke lager middag til kona en dag hun jobber lengre enn meg, og hun straffer meg med seksuelt avhold, vil jeg kalle det sanksjoner. Dette er grusomt, og det skjer fra tid til annen:-( 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.