Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Endelig! Endelig blir det fest på lørdag, etter mange uker med mas på svigermor, og endelig har hun sakt ja!

Og hva skjer!? Jo, jeg begynner å bli forkjølet. Halsen begynner å svi og tetter seg, og nesen renner..

HJELP!!

Noen som vet om ett eller annet vidunder middel som kurerer forkjølelse kjapt??

Skrevet

http://search.kvasir.no/query?what=no&q=kjerringr%E5d+forkj%F8lelse

Mange kjerringråd her, for å være sikker på at noe av det skal virke, så prøver du ut en 10-12 av dem i slengen;o)

Kan fortelle at jeg har hatt effekt av å gurgle halsen i saltvann, men da begynnte jeg med en gang jeg kjente forkjølelsen var på vei.

"Kan fortelle at jeg har hatt effekt av å gurgle halsen i saltvann, men da begynnte jeg med en gang jeg kjente forkjølelsen var på vei"

Det begynte å svi i halsen nå i ettermiddag/kveld! Er det forsent å gurgle nå??

Skrevet

Første jeg kommer på er solhattolje...

Joda, hiver innpå med solhatt.. Men føler ikke at det hjelper!

Skrevet

Jeg gjør bestandig følgende når jeg kjenner jeg blir syk: Tar på meg et varmt skjerf, som jeg går med konstant (sover også med det om natten!), drikker varm te eller sitronvann, spiser c-vitaminer og går med tøfler. Dette gjør jeg sommer som vinter. Dessuten skal hvitløk være bra!

Skrevet

Jeg gjør bestandig følgende når jeg kjenner jeg blir syk: Tar på meg et varmt skjerf, som jeg går med konstant (sover også med det om natten!), drikker varm te eller sitronvann, spiser c-vitaminer og går med tøfler. Dette gjør jeg sommer som vinter. Dessuten skal hvitløk være bra!

Hjelper det?

Har forresten på meg skjerf og tykk genser.

Varmen er på fullt, for å ta knekken på bakteriene.

Har fått tak i noe flytende middel som heter Sambucol Active Defense (som førøvrig smaker ekkelt) med c-vitamin og sink i..

Er det kanskje farlig å blande det og solhatt!!? Ikke at jeg frikker det samtidig, men variere i løpet av dagen.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hjelper det?

Har forresten på meg skjerf og tykk genser.

Varmen er på fullt, for å ta knekken på bakteriene.

Har fått tak i noe flytende middel som heter Sambucol Active Defense (som førøvrig smaker ekkelt) med c-vitamin og sink i..

Er det kanskje farlig å blande det og solhatt!!? Ikke at jeg frikker det samtidig, men variere i løpet av dagen.

Jeg har blanda de to der!

Fyrer du for å ta knekken på bakteriene? Trives ikke de best i varme da? Skal du drepe dem med varme så kreperer nok du først vil jeg tro.

Gjest rutangis netu
Skrevet

For sår hals er 'Vekk i Morgen' sugetabletter helt toppers. Halsen blir alltid bra igjen. Har ALLTID ei pakke liggende vinterstid.

Pøs i tillegg på med fire C-vit.bomber (1000mg) daglig, samt Solhattdråper og hvitløk.

Skjerf og vrme sokker/tøfler har jeg også tro på. Og varm drikke. Bruker selv urtete. Og så trøster jeg meg av og til med en cognac eller en varm toddy. Enskal være snitt med seg selv når en er pjuskete!

God bedring!

delphina1365380402
Skrevet

Det ENESTE som er medisinsk bevist virksomt mot forkjølelsesvirus er ekstrakt av svarthyll. Dette ble dokumentert på universistetssykehuset i TelAviv fornoen år siden. Kjøp Sambucol(Original, ikke den utspedde med bl.a. Solhatt i). Ta en stor spiseskje/en liten slurk hver 2. time, gjerne mange ganger pr. natt også.

Virker garantert!

Skrevet

Stapp kvitløksbåter opp i nesa og ta noen dype drag, letter hvis du er tett.

Skrevet

"Kan fortelle at jeg har hatt effekt av å gurgle halsen i saltvann, men da begynnte jeg med en gang jeg kjente forkjølelsen var på vei"

Det begynte å svi i halsen nå i ettermiddag/kveld! Er det forsent å gurgle nå??

Nei.

Skrevet

Jeg har blanda de to der!

Fyrer du for å ta knekken på bakteriene? Trives ikke de best i varme da? Skal du drepe dem med varme så kreperer nok du først vil jeg tro.

Jeg fyrer for å bli varm. Og da begynner jeg å svette, og da kvitter jeg meg med en del av bakteriene..

Skrevet

Mot ren forkjølelse har jeg i over 10 år brukt bare solhatt.

Maks dose - dråper og ant. ganger pr.dag - har roet evnt. symptomer fort.

Om jeg kjenner at det komer så tar det maks en dag å bli fin igjen.

Har det satt skikkelig i gang tar det rundt to-tre dager.

:)

Skrevet

Mot ren forkjølelse har jeg i over 10 år brukt bare solhatt.

Maks dose - dråper og ant. ganger pr.dag - har roet evnt. symptomer fort.

Om jeg kjenner at det komer så tar det maks en dag å bli fin igjen.

Har det satt skikkelig i gang tar det rundt to-tre dager.

Jeg har liksom ikke helt troen på den der solhatt greia. Men var og kjøpte i går, så jeg prøver hvertfall.

I går drakk jeg 4 glass, og satser på like mye i dag. Kjenner at svien i halsen har roet seg litt nå, men nesen blir tettere og tettere.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Jeg fyrer for å bli varm. Og da begynner jeg å svette, og da kvitter jeg meg med en del av bakteriene..

Sånn ja! Er det da badstu skal være så bra kanskje? Korttenkt som vanlig jeg, tenkte bare på overlevelsestemperatur utenfor kroppen.

Skrevet

Jeg har liksom ikke helt troen på den der solhatt greia. Men var og kjøpte i går, så jeg prøver hvertfall.

I går drakk jeg 4 glass, og satser på like mye i dag. Kjenner at svien i halsen har roet seg litt nå, men nesen blir tettere og tettere.

Hmmm...søstra mi fikk det aldri til å virke hverken på seg selv eller sine unger.

Jeg har dog ikke brukt annet - plus nesespray og febernedsettende v. behov - siden jeg gikk gravid med første min...og han blir snart 11 år.

Verdt å prøve er det vel iallefall.

God bedring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...