Gå til innhold

Abscess - noen som har hatt dette?

Anbefalte innlegg

Gjest revmatikeren
Skrevet

Har noen hatt Absess/Abcess/Abscess?

(har ikke peil på hvordan det skrives)

Jeg fikk et sår på hoftekammen som utviklet seg til å bli reineste jævelskapen.. Såret ble infisert og nå går jeg på antibiotika! værste var når legen skulle kleme ut driten, stakk nåler i såret UTEN bedøvelse!! Vel, egentlig så var ikke det værts, det var værst når han skulle stikke fucidin kompress nede i krateret,, det var som tusen brennende nåler som stakk.. 2 dagerpå rad har han gjort dette, og i morgen er det på han igjen!! HJELP det er såååå vondt.. Noen andre som har opplevet det samme og overlevd :-)

har nå gått 3 dager på medisin uten at det har blitt bra.. TTT... Håper det bedrer seg snart.. kunne aldri ha ønsket min værste fiende det samme!

Gjest revmatikeren
Skrevet

hva med å finne ut av dette på internett! jeg finner bare engelske sider... MÅ ha norsk! HJELP

Skrevet

Ja, selvfølgelig.

Kan jo være såret var et trykksår fra begynnelsen av, men DET skal jeg ikke spekulere i :-)

(var forøvrig jeg som var for sen med bostøtta, nå er jeg fucked)

Skrevet

Kan jo være såret var et trykksår fra begynnelsen av, men DET skal jeg ikke spekulere i :-)

(var forøvrig jeg som var for sen med bostøtta, nå er jeg fucked)

Gi deg a.

Det er jo ikke sikkert at de er like strenge hos deg som her. Kan du få skaffet deg en sykemelding da? Kanskje det hjelper, det er lov å håpe.

Skrevet

- trodde det var brystkreft, men det var en byll som utviklet seg til en voldsom betennelse, brystet så ut som en lilla steinhard potet, måtte skjære opp, DET var vondt det.Verste jeg har vært borti. Rensa med saltvann i flere dager etterpå.

Gjest revmatikeren
Skrevet

Er det et trykksår du mener?

Trykksår heter Decubitus, så det er ikke akkurat det samme..

Har funnet ut at det er BYLL.

Skal til legen i dag og klemme ut mer gørr og putte inn nytt dren(fucidinkompress) for å holde såret åpent!

Gruer meg skikkelig, men skal i dag helle innpå et par smertestillende slik at det forhåpentligvis er noe mindre smertefullt!

Skrevet

Trykksår heter Decubitus, så det er ikke akkurat det samme..

Har funnet ut at det er BYLL.

Skal til legen i dag og klemme ut mer gørr og putte inn nytt dren(fucidinkompress) for å holde såret åpent!

Gruer meg skikkelig, men skal i dag helle innpå et par smertestillende slik at det forhåpentligvis er noe mindre smertefullt!

Uh, det høres skikkelig vondt ut. Stakkar deg. Men så blir det forhåpentligvis bedre etter på.

Gjest revmatikeren
Skrevet

Uh, det høres skikkelig vondt ut. Stakkar deg. Men så blir det forhåpentligvis bedre etter på.

Jeg var hos legen i går og da hadde abscessen tømt seg.. Jeg fikk se hvordan det så ut, og det var et krater på størrelse med en 50 øring! Heldigvis så var det ikke smertefullt i går, for da la han bare sterilt kompress over hullet og ikke nedi!

Glad det snart er over

:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...